obey-robots.txt
14 Augustus 2018, 19:45
Navigatie
Ledenenquête
Analoge televisie via de kabel moet blijven:

Ja
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Ja 83% [67 stemmen]
83% [67 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Nee 17% [14 stemmen]
17% [14 stemmen]

Stemmen: 81
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 15 apr 2010

Enquête-archief
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
UPC Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Klacht over UPC? Post hier je UPC klacht over b.v. een storing met internet, telefonie of je modem. Grof taalgebruik is echter niet toegestaan!
 Onderwerp afdrukken

Ervaringen pakketwijziging

hjm
Om iedereen te waarschuwen om maar vooral niets aan je pakket te wijzigen bij UPC, hierbij mijn verhaal. Ik zal het updaten als er nieuwe ontwikkelingen zijn:

31 mrt 2012

Via de website van UPC mij aangemeld voor het pakket:
Pakket
UPC Pakket, bestaande uit: 50,00
Kabel TV en Radio
50 Mb Fiber Power Internet
Bellen

3 apr 2012

Hoewel het hele bestelformulier op de site van UPC goed ingevuld is, nog geen bevestiging ontvangen. Dus bellen maar. Het is tegenwoordig gelukkig gratis. De dame die ik aan de telefoon kreeg, kon niks van een bestelling vinden in het systeem, maar kende ook het pakket wat ik wilde niet. Dit moest ze navragen. Na X minuten kwam ze terug. Ja, het gewenste pakket bestaat en u kunt het aanvragen. Nou, mooi, zo gezegd, zo gedaan'. Nu omdat ik een live persoon aan de telefoon had, kon ik mijn wensen nog iets aanscherpen. Ik wil graag dat pakket, maar dan met een CI+ module ipv mediabox en jullie draadloze modem/router hoef ik ook niet. Zij kijkt in het systeeem. Nou meneer, geen probleem, het modem dat u heeft kan de 50 Mb ook prima aan. De rest komt zsm. Ik helemaal blij.

5 apr 2012 08:41 uur

Mail van UPC:
Hartelijk bedankt voor uw bestelling. We hebben uw aanvraag in goede orde ontvangen en nemen deze zo spoedig mogelijk in behandeling.

U heeft aangegeven uw UPC-diensten omstreeks 11 april 2012 geleverd te willen hebben. U ontvangt enkele dagen vóór deze datum nog een definitieve bevestiging van ons.

Geen enkel overzicht van wat ik besteld zou hebben, dus geen controlemogelijkheid.

Hoe bedoelt UPC....Ik heb aangegeven de diensten op 11 april te willen krijgen.... Nee, zo spoedig mogelijk was de afspraak.
Sneller internet is een kwestie van een instelling en dat geld ook voor HD-TV.

Nou ja, even op de tanden bijten maar en afwachten.

7 apr 2012 04:14 uur
Mail van UPC. Men heeft een pakket verstuurd dat binnenkort door PostNL bezorgd zal worden.
Nou, zal me benieuwen.

11 apr 2012
Hè hè, de tracking-code is te volgen, het pakket wordt vanmiddag tussen 14:30 en 18:00 uur afgeleverd.

11 apr 2012 17:53 uur
PostNL aan de deur. Fijn.... Tot je het pak open maakt. Wat denk je...... Een modem / router, de Cisco EPC3925 EuroDocsis 3.0 2-PORT Voice Gateway.

Gelijk maar weer in de telefoon klimmen. Mijn beklag gedaan bij de dame van sales en na X tijd werd ik doorverbonden met Vincent van Oxxxxxx. Heel lang met deze man gepraat. 1001 excuses en alles zou goed komen. CI module komt eraan. En de Cisco is geen enkel probleem, want die kunt u gewoon als bridge instellen. Omdat ik dit eigenlijk niet geloofde, heb ik het hem minstens drie keer laten bevestigen, de Cisco kan gewoon in bridge gezet worden, dus ik zou niet tegen problemen aanlopen en mocht dat toch zo zijn, dan kon ik toch gewoon weer bellen naar 1200. Nou prima dan, als u zegt dat het kan, dan moet ik daar op vertrouwen.

Dus toen na het eten maar eens het nieuwe modem-router neerhangen en in bridge schakelen. Nou, nergens iets te vinden om het kreng in bridge te zetten. Van pure ellende toch de handleiding maar even openen, maar daar komt het woord bridge ook niet in voor. Dan maar een DMZ aangemaakt voor mijn bestaande router/telefooncentrale. Nou... alle trunks registreren en ook de remote extentions registreren, dus dat lijkt goed. Alleen als je gaat bellen, ja dan kan je de spraak wel vergeten. Ik was er al bang voor na alle ellende die ik vroeger al gehad heb met een Alice modem, waar je ook zeer weinig mee kon.

12 apr 2012
Maar weer bellen met UPC. Vincent Zxxx aan de telefoon. Alle begrip, maar hij kon niet mijn oude modem gewoon weer in gebruik ( laten ) nemen. Hij zal me zo terug bellen met een mogelijke oplossing. Een aantal minuten later belt hij terug en verteld me dat het onmogelijk is om het oude modem weer in gebruik te laten nemen, maar hij gaat zorgen dat ik een nieuw modem krijg. Voordat ik echter kan vragen hoe ik dan al die tijd moet telefoneren, werd het gesprek weer eens verbroken.

Omdat ik toch heel graag wil weten hoe UPC denkt dat ik moet bellen als mijn hele SIP-infrastructuur op zijn reet ligt, Bel ik maar weer. Dit keer krijg ik David Wxxxxxxs aan de telefoon. Ik leg uit wat het probleem is, en het eerste wat meneer Wxxxxxxs aanbiedt is: "Nou, dan zet ik uw oude modem toch weer aan". Nou, mijn broek zakte spontaan op mijn enkels. Nou, fantastisch, doet dat maar. Hij zegt, zal ik doen, maar het duurt wel maximaal 24 uur voordat uw oude modem het weer doet. U merkt het wel als uw nieuwe modem weer is uitgevallen. Hij wilde wel graag het serienummer van mijn oude modem hebben om die weer aan te kunnen (laten) zetten. Dit gegeven en hij beloofde na 24 uur terug te bellen om te controleren of alles goed gegaan is.

13 apr 2012 08:33 uur
Vier keer dezelfde bevestigingsmail

UPC Pakket, bestaande uit: 50,00

Kabel TV en Radio
50 Mb Fiber Power Internet
Bellen
Digitale TV HD met CI+ Module

Nou, op een of andere manier heeft er nu iemand ( Vincent van Oxxxxxx ?) wel goed geluisterd.

13 apr 2012 08:36 uur
Mail van UPC. Men heeft een pakket verstuurd dat binnenkort door PostNL bezorgd zal worden.

13 apr 2012 10:30 uur
Mail van UPC. UPC wil graag mijn mening weten. Nou, mening gegeven ( Op dat moment was ik nog blij met David Wxxxxxxs, want die zou oude modem weer in gebruik (laten) nemen, maar toch achtergelaten dat problemen niet over zijn, alsmede mijn telefoonnummer. Ben benieuwd. ( Op moment van schrijven nog niets gehoord )

13 apr 2012 14:00u

Nieuwe modem deed het nog steeds, maar ik heb nu toch even andere dingen te doen, dus hang oude modem er weer tussen, want er is nog een uur over want om 15:00 uur zou David Wxxxxxxs terugbellen. Als het dan niet werkt, heeft hij het zelf als eerste door.

14 apr 2012

Oude modem doet het nog steeds niet. Ik krijg een UPC-pagina te zien waarop mij men verteld dat ik het nieuwe modem moet installeren.....Ja, maar men heeft mij beloofd dat....... Dus om dit hele verhaal te kunnen schrijven toch maar weer nieuwe modem / router aangesloten. Ondertussen kan ik dus al dagen niet bellen en HD kijken kan ook nog steeds niet.

14 apr 2012 08:16 uur

De tracking-code is te volgen, het pakket wordt vanmiddag tussen 11:15 en 14:45 uur afgeleverd.
 
magicwizz
Beste HJM,

Van het modem is inderdaad vervelend.. Er is een modem (Sisco EPC 3212) die geen routerfunctie heeft en precies hetzelfde doet als je oude modem. De 3212 heeft geen router functie en laat dus je router gewoon al het werk doen.

Wat betreft de zenders.. Je kan een aantal dingen nakijken :

- Waar komt het signaal bij jou het huis binnen (Meestal te herkennen aan een
Groene kabel).
- Wordt het signaal nog eens verdeeld naar meerdere tv's?
- De kabel die naar de tv gaat moet aan een aantal eisen voldoen om zo goed
mogelijk signaal te door te kunnen geven (Volledig metalen stekkers op de
uiteinde van de kabels om storing van buitenaf te voorkomen, als je een
aantal meters moeten afleggen dan is een goede dikke kabel ook aan te
raden).

Probeer bovenstaande eens na te gaan. Denk je dat het echt niet aan je bekabeling ligt bel dan naar de klantenservice en maak daar dan een individuele melding van voor je TV. Het lijkt er nu op dat ze nu hoofdzakelijk alleen je internet/telefonie problemen oplossen en dat het tv probleem niet wordt meegenomen. Als het TV probleem ook nog eens mee wordt genomen kunnen ze eventueel een Inhome monteur sturen die een aantal zaken voor je kan doornemen en eventueel ook een aantal zaken kunnen veranderen zoals de aansluiting van UPC waar het signaal vanaf buiten op aangesloten wordt.
 
hjm
hjm schreef:

Om iedereen te waarschuwen om maar vooral niets aan je pakket te wijzigen bij UPC, hierbij mijn verhaal. Ik zal het updaten als er nieuwe ontwikkelingen zijn:

31 mrt 2012

Via de website van UPC mij aangemeld voor het pakket:
Pakket
UPC Pakket, bestaande uit: 50,00
Kabel TV en Radio
50 Mb Fiber Power Internet
Bellen

3 apr 2012

Hoewel het hele bestelformulier op de site van UPC goed ingevuld is, nog geen bevestiging ontvangen. Dus bellen maar. Het is tegenwoordig gelukkig gratis. De dame die ik aan de telefoon kreeg, kon niks van een bestelling vinden in het systeem, maar kende ook het pakket wat ik wilde niet. Dit moest ze navragen. Na X minuten kwam ze terug. Ja, het gewenste pakket bestaat en u kunt het aanvragen. Nou, mooi, zo gezegd, zo gedaan'. Nu omdat ik een live persoon aan de telefoon had, kon ik mijn wensen nog iets aanscherpen. Ik wil graag dat pakket, maar dan met een CI+ module ipv mediabox en jullie draadloze modem/router hoef ik ook niet. Zij kijkt in het systeeem. Nou meneer, geen probleem, het modem dat u heeft kan de 50 Mb ook prima aan. De rest komt zsm. Ik helemaal blij.

5 apr 2012 08:41 uur

Mail van UPC:
Hartelijk bedankt voor uw bestelling. We hebben uw aanvraag in goede orde ontvangen en nemen deze zo spoedig mogelijk in behandeling.

U heeft aangegeven uw UPC-diensten omstreeks 11 april 2012 geleverd te willen hebben. U ontvangt enkele dagen vóór deze datum nog een definitieve bevestiging van ons.

Geen enkel overzicht van wat ik besteld zou hebben, dus geen controlemogelijkheid.

Hoe bedoelt UPC....Ik heb aangegeven de diensten op 11 april te willen krijgen.... Nee, zo spoedig mogelijk was de afspraak.
Sneller internet is een kwestie van een instelling en dat geld ook voor HD-TV.

Nou ja, even op de tanden bijten maar en afwachten.

7 apr 2012 04:14 uur
Mail van UPC. Men heeft een pakket verstuurd dat binnenkort door PostNL bezorgd zal worden.
Nou, zal me benieuwen.

11 apr 2012
Hè hè, de tracking-code is te volgen, het pakket wordt vanmiddag tussen 14:30 en 18:00 uur afgeleverd.

11 apr 2012 17:53 uur
PostNL aan de deur. Fijn.... Tot je het pak open maakt. Wat denk je...... Een modem / router, de Cisco EPC3925 EuroDocsis 3.0 2-PORT Voice Gateway.

Gelijk maar weer in de telefoon klimmen. Mijn beklag gedaan bij de dame van sales en na X tijd werd ik doorverbonden met Vincent van Oxxxxxx. Heel lang met deze man gepraat. 1001 excuses en alles zou goed komen. CI module komt eraan. En de Cisco is geen enkel probleem, want die kunt u gewoon als bridge instellen. Omdat ik dit eigenlijk niet geloofde, heb ik het hem minstens drie keer laten bevestigen, de Cisco kan gewoon in bridge gezet worden, dus ik zou niet tegen problemen aanlopen en mocht dat toch zo zijn, dan kon ik toch gewoon weer bellen naar 1200. Nou prima dan, als u zegt dat het kan, dan moet ik daar op vertrouwen.

Dus toen na het eten maar eens het nieuwe modem-router neerhangen en in bridge schakelen. Nou, nergens iets te vinden om het kreng in bridge te zetten. Van pure ellende toch de handleiding maar even openen, maar daar komt het woord bridge ook niet in voor. Dan maar een DMZ aangemaakt voor mijn bestaande router/telefooncentrale. Nou... alle trunks registreren en ook de remote extentions registreren, dus dat lijkt goed. Alleen als je gaat bellen, ja dan kan je de spraak wel vergeten. Ik was er al bang voor na alle ellende die ik vroeger al gehad heb met een Alice modem, waar je ook zeer weinig mee kon.

12 apr 2012
Maar weer bellen met UPC. Vincent Zxxx aan de telefoon. Alle begrip, maar hij kon niet mijn oude modem gewoon weer in gebruik ( laten ) nemen. Hij zal me zo terug bellen met een mogelijke oplossing. Een aantal minuten later belt hij terug en verteld me dat het onmogelijk is om het oude modem weer in gebruik te laten nemen, maar hij gaat zorgen dat ik een nieuw modem krijg. Voordat ik echter kan vragen hoe ik dan al die tijd moet telefoneren, werd het gesprek weer eens verbroken.

Omdat ik toch heel graag wil weten hoe UPC denkt dat ik moet bellen als mijn hele SIP-infrastructuur op zijn reet ligt, Bel ik maar weer. Dit keer krijg ik David Wxxxxxxs aan de telefoon. Ik leg uit wat het probleem is, en het eerste wat meneer Wxxxxxxs aanbiedt is: "Nou, dan zet ik uw oude modem toch weer aan". Nou, mijn broek zakte spontaan op mijn enkels. Nou, fantastisch, doet dat maar. Hij zegt, zal ik doen, maar het duurt wel maximaal 24 uur voordat uw oude modem het weer doet. U merkt het wel als uw nieuwe modem weer is uitgevallen. Hij wilde wel graag het serienummer van mijn oude modem hebben om die weer aan te kunnen (laten) zetten. Dit gegeven en hij beloofde na 24 uur terug te bellen om te controleren of alles goed gegaan is.

13 apr 2012 08:33 uur
Vier keer dezelfde bevestigingsmail

UPC Pakket, bestaande uit: 50,00

Kabel TV en Radio
50 Mb Fiber Power Internet
Bellen
Digitale TV HD met CI+ Module

Nou, op een of andere manier heeft er nu iemand ( Vincent van Oxxxxxx ?) wel goed geluisterd.

13 apr 2012 08:36 uur
Mail van UPC. Men heeft een pakket verstuurd dat binnenkort door PostNL bezorgd zal worden.

13 apr 2012 10:30 uur
Mail van UPC. UPC wil graag mijn mening weten. Nou, mening gegeven ( Op dat moment was ik nog blij met David Wxxxxxxs, want die zou oude modem weer in gebruik (laten) nemen, maar toch achtergelaten dat problemen niet over zijn, alsmede mijn telefoonnummer. Ben benieuwd. ( Op moment van schrijven nog niets gehoord )

13 apr 2012 14:00u

Nieuwe modem deed het nog steeds, maar ik heb nu toch even andere dingen te doen, dus hang oude modem er weer tussen, want er is nog een uur over want om 15:00 uur zou David Wxxxxxxs terugbellen. Als het dan niet werkt, heeft hij het zelf als eerste door.

14 apr 2012

Oude modem doet het nog steeds niet. Ik krijg een UPC-pagina te zien waarop mij men verteld dat ik het nieuwe modem moet installeren.....Ja, maar men heeft mij beloofd dat....... Dus om dit hele verhaal te kunnen schrijven toch maar weer nieuwe modem / router aangesloten. Ondertussen kan ik dus al dagen niet bellen en HD kijken kan ook nog steeds niet.

14 apr 2012 08:16 uur

De tracking-code is te volgen, het pakket wordt vanmiddag tussen 11:15 en 14:45 uur afgeleverd.

14 april 2012 15:00 uur

CI+ module wordt afgeleverd. Na wat kleine hobbels werkt het uitstekend in mijn niet gecertificeerde Sharp TV. Alleen vreselijk jammer dat de digitale kanalen niet te sorteren zijn. Dat had nu juist een van de voordelen van de CI+ module moeten zijn.

14 april 2012 16:00 uur

Per gewone post arriveren 3 retourboxen.

14 april 2012 18:00 uur

Nog maar eens bellen naar 1200. Laura Lxxxxxxxxx aan de telefoon. Alle begrip, maar geen oplossing. Meneer David Wxxxxxxx heeft mij nog wel, zoals beloofd, na 24 uur gebeld, zegt zij, maar de telefoon deed het niet. Waarop ik haar vertel dat ik dat ook heel vreemd vind en of ze dan zelf niet op de gedachte kunnen komen dat dat misschien wel eens zou kunnen komen omdat het oude modem het nog steeds niet doet, waarop zij mij verteld dat het oude modem niet in bedrijf kan, want er is een nieuw modem onderweg. Na vier keer elkaars standpunt te hebben aangehoord, maar gevraagd of ik een supervisor kon spreken. Ik werd toen verbonden met Peter Txxxxx. Ook deze toonde alle begrip. Heeft ook even in nieuwe modem gekeken, maar alles stond goed. Samen de conclusie getrokken dat het toch echt beter zou zijn als ik een modem zou krijgen wat gewoon in bridged kan, zoals bijvoorbeeld het oude modem wat ik had. Oude modem kon echter niet aangezet worden omdat er een bestelling voor een nieuw modem was gedaan door Vincent Zxxx. Dat zou ook de reden zijn dat het David Wxxxxxxx niet gelukt is het oude modem weer - zoals beloofd - binnen 24 uur in bedrijf te laten zijn. Hij zou nog eens gaan rondtelefoneren en mij terugbellen.

14 april 2012 19:16 uur

Ik wordt teruggebeld door Peter Txxxxx. Hij heeft er alles aan gedaan, maar kan oude modem niet in gebruik nemen. Dit alles vanwege eerdergenoemde redenen. Hij heeft nog wel de aanvraag voor een nieuw modem gewijzigd, want er zou weer een EPC3925 naar mij toegaan. Dit heeft hij nog net kunnen rectificeren. Op mijn vraag waarom dan niet gewoon de hele order cancellen en het oude modem weer in gebruik nemen, was het antwoord dat als je dat probeerde in het orderproces dat je dan minstens twee weken alles op hold kreeg en echt niets meer gedaan krijgt. Nou, dan maar wachten op het nieuwe modem. Wel nog gevraagd een ander afleveradres te mogen opgeven. Nee, daar voorziet het orderproces niet in. Er mag wel een afwijkend rekeningadres zijn, maar een afwijkend afleveradres dat kan niet bij UPC. Nou, sorry, maar dat is niet van deze tijd. Afgesproken dat Peter Txxxxx vanaf zijn kant de boel persoonlijk in het oog houdt en hij mij op de hoogte houdt. Ik ben benieuwd. De meeste mensen die ik gesproken heb, geven mij nog wel de indruk dat ze hun best doen, maar ze verzakken gewoon in het moeras dat UPC heet. Jammer.

16 april 17:00 uur

Bij thuiskomst ligt retourdoos 4 in de brievenbus.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: april 16 2012 18:01:04:
magicwizz schreef:

Beste HJM,

Van het modem is inderdaad vervelend.. Er is een modem (Sisco EPC 3212) die geen routerfunctie heeft en precies hetzelfde doet als je oude modem. De 3212 heeft geen router functie en laat dus je router gewoon al het werk doen.

Wat betreft de zenders.. Je kan een aantal dingen nakijken :

- Waar komt het signaal bij jou het huis binnen (Meestal te herkennen aan een
Groene kabel).
- Wordt het signaal nog eens verdeeld naar meerdere tv's?
- De kabel die naar de tv gaat moet aan een aantal eisen voldoen om zo goed
mogelijk signaal te door te kunnen geven (Volledig metalen stekkers op de
uiteinde van de kabels om storing van buitenaf te voorkomen, als je een
aantal meters moeten afleggen dan is een goede dikke kabel ook aan te
raden).

Probeer bovenstaande eens na te gaan. Denk je dat het echt niet aan je bekabeling ligt bel dan naar de klantenservice en maak daar dan een individuele melding van voor je TV. Het lijkt er nu op dat ze nu hoofdzakelijk alleen je internet/telefonie problemen oplossen en dat het tv probleem niet wordt meegenomen. Als het TV probleem ook nog eens mee wordt genomen kunnen ze eventueel een Inhome monteur sturen die een aantal zaken voor je kan doornemen en eventueel ook een aantal zaken kunnen veranderen zoals de aansluiting van UPC waar het signaal vanaf buiten op aangesloten wordt.


Beste Magicwizz,

Bedankt voor het meedenken, maar dat de TV het niet deed, dat lag aan het feit dat ze geen HD wilden aanzetten op de al bestaande mediabox en dat de CI+ module niet geleverd is en dit was bij mij bekend. Ik schrijf dit stuk om anderen deelgenoot van mijn ervaringen te maken en elke exposure van dit soort verhalen die eigenlijk niet zouden moeten gebeuren, laat UPC misschien er over nadenken of hun processen wel goed in elkaar zitten.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: april 21 2012 07:30:46:
hjm schreef:

Om iedereen te waarschuwen om maar vooral niets aan je pakket te wijzigen bij UPC, hierbij mijn verhaal. Ik zal het updaten als er nieuwe ontwikkelingen zijn:

31 mrt 2012

Via de website van UPC mij aangemeld voor het pakket:
Pakket
UPC Pakket, bestaande uit: 50,00
Kabel TV en Radio
50 Mb Fiber Power Internet
Bellen

3 apr 2012

Hoewel het hele bestelformulier op de site van UPC goed ingevuld is, nog geen bevestiging ontvangen. Dus bellen maar. Het is tegenwoordig gelukkig gratis. De dame die ik aan de telefoon kreeg, kon niks van een bestelling vinden in het systeem, maar kende ook het pakket wat ik wilde niet. Dit moest ze navragen. Na X minuten kwam ze terug. Ja, het gewenste pakket bestaat en u kunt het aanvragen. Nou, mooi, zo gezegd, zo gedaan'. Nu omdat ik een live persoon aan de telefoon had, kon ik mijn wensen nog iets aanscherpen. Ik wil graag dat pakket, maar dan met een CI+ module ipv mediabox en jullie draadloze modem/router hoef ik ook niet. Zij kijkt in het systeeem. Nou meneer, geen probleem, het modem dat u heeft kan de 50 Mb ook prima aan. De rest komt zsm. Ik helemaal blij.

5 apr 2012 08:41 uur

Mail van UPC:
Hartelijk bedankt voor uw bestelling. We hebben uw aanvraag in goede orde ontvangen en nemen deze zo spoedig mogelijk in behandeling.

U heeft aangegeven uw UPC-diensten omstreeks 11 april 2012 geleverd te willen hebben. U ontvangt enkele dagen vóór deze datum nog een definitieve bevestiging van ons.

Geen enkel overzicht van wat ik besteld zou hebben, dus geen controlemogelijkheid.

Hoe bedoelt UPC....Ik heb aangegeven de diensten op 11 april te willen krijgen.... Nee, zo spoedig mogelijk was de afspraak.
Sneller internet is een kwestie van een instelling en dat geld ook voor HD-TV.

Nou ja, even op de tanden bijten maar en afwachten.

7 apr 2012 04:14 uur
Mail van UPC. Men heeft een pakket verstuurd dat binnenkort door PostNL bezorgd zal worden.
Nou, zal me benieuwen.

11 apr 2012
Hè hè, de tracking-code is te volgen, het pakket wordt vanmiddag tussen 14:30 en 18:00 uur afgeleverd.

11 apr 2012 17:53 uur
PostNL aan de deur. Fijn.... Tot je het pak open maakt. Wat denk je...... Een modem / router, de Cisco EPC3925 EuroDocsis 3.0 2-PORT Voice Gateway.

Gelijk maar weer in de telefoon klimmen. Mijn beklag gedaan bij de dame van sales en na X tijd werd ik doorverbonden met Vincent van Oxxxxxx. Heel lang met deze man gepraat. 1001 excuses en alles zou goed komen. CI module komt eraan. En de Cisco is geen enkel probleem, want die kunt u gewoon als bridge instellen. Omdat ik dit eigenlijk niet geloofde, heb ik het hem minstens drie keer laten bevestigen, de Cisco kan gewoon in bridge gezet worden, dus ik zou niet tegen problemen aanlopen en mocht dat toch zo zijn, dan kon ik toch gewoon weer bellen naar 1200. Nou prima dan, als u zegt dat het kan, dan moet ik daar op vertrouwen.

Dus toen na het eten maar eens het nieuwe modem-router neerhangen en in bridge schakelen. Nou, nergens iets te vinden om het kreng in bridge te zetten. Van pure ellende toch de handleiding maar even openen, maar daar komt het woord bridge ook niet in voor. Dan maar een DMZ aangemaakt voor mijn bestaande router/telefooncentrale. Nou... alle trunks registreren en ook de remote extentions registreren, dus dat lijkt goed. Alleen als je gaat bellen, ja dan kan je de spraak wel vergeten. Ik was er al bang voor na alle ellende die ik vroeger al gehad heb met een Alice modem, waar je ook zeer weinig mee kon.

12 apr 2012
Maar weer bellen met UPC. Vincent Zxxx aan de telefoon. Alle begrip, maar hij kon niet mijn oude modem gewoon weer in gebruik ( laten ) nemen. Hij zal me zo terug bellen met een mogelijke oplossing. Een aantal minuten later belt hij terug en verteld me dat het onmogelijk is om het oude modem weer in gebruik te laten nemen, maar hij gaat zorgen dat ik een nieuw modem krijg. Voordat ik echter kan vragen hoe ik dan al die tijd moet telefoneren, werd het gesprek weer eens verbroken.

Omdat ik toch heel graag wil weten hoe UPC denkt dat ik moet bellen als mijn hele SIP-infrastructuur op zijn reet ligt, Bel ik maar weer. Dit keer krijg ik David Wxxxxxxs aan de telefoon. Ik leg uit wat het probleem is, en het eerste wat meneer Wxxxxxxs aanbiedt is: "Nou, dan zet ik uw oude modem toch weer aan". Nou, mijn broek zakte spontaan op mijn enkels. Nou, fantastisch, doet dat maar. Hij zegt, zal ik doen, maar het duurt wel maximaal 24 uur voordat uw oude modem het weer doet. U merkt het wel als uw nieuwe modem weer is uitgevallen. Hij wilde wel graag het serienummer van mijn oude modem hebben om die weer aan te kunnen (laten) zetten. Dit gegeven en hij beloofde na 24 uur terug te bellen om te controleren of alles goed gegaan is.

13 apr 2012 08:33 uur
Vier keer dezelfde bevestigingsmail

UPC Pakket, bestaande uit: 50,00

Kabel TV en Radio
50 Mb Fiber Power Internet
Bellen
Digitale TV HD met CI+ Module

Nou, op een of andere manier heeft er nu iemand ( Vincent van Oxxxxxx ?) wel goed geluisterd.

13 apr 2012 08:36 uur
Mail van UPC. Men heeft een pakket verstuurd dat binnenkort door PostNL bezorgd zal worden.

13 apr 2012 10:30 uur
Mail van UPC. UPC wil graag mijn mening weten. Nou, mening gegeven ( Op dat moment was ik nog blij met David Wxxxxxxs, want die zou oude modem weer in gebruik (laten) nemen, maar toch achtergelaten dat problemen niet over zijn, alsmede mijn telefoonnummer. Ben benieuwd. ( Op moment van schrijven nog niets gehoord )

13 apr 2012 14:00u

Nieuwe modem deed het nog steeds, maar ik heb nu toch even andere dingen te doen, dus hang oude modem er weer tussen, want er is nog een uur over want om 15:00 uur zou David Wxxxxxxs terugbellen. Als het dan niet werkt, heeft hij het zelf als eerste door.

14 apr 2012

Oude modem doet het nog steeds niet. Ik krijg een UPC-pagina te zien waarop mij men verteld dat ik het nieuwe modem moet installeren.....Ja, maar men heeft mij beloofd dat....... Dus om dit hele verhaal te kunnen schrijven toch maar weer nieuwe modem / router aangesloten. Ondertussen kan ik dus al dagen niet bellen en HD kijken kan ook nog steeds niet.

14 apr 2012 08:16 uur

De tracking-code is te volgen, het pakket wordt vanmiddag tussen 11:15 en 14:45 uur afgeleverd.

14 april 2012 15:00 uur

CI+ module wordt afgeleverd. Na wat kleine hobbels werkt het uitstekend in mijn niet gecertificeerde Sharp TV. Alleen vreselijk jammer dat de digitale kanalen niet te sorteren zijn. Dat had nu juist een van de voordelen van de CI+ module moeten zijn.

14 april 2012 16:00 uur

Per gewone post arriveren 3 retourboxen.

14 april 2012 18:00 uur

Nog maar eens bellen naar 1200. Laura Lxxxxxxxxx aan de telefoon. Alle begrip, maar geen oplossing. Meneer David Wxxxxxxx heeft mij nog wel, zoals beloofd, na 24 uur gebeld, zegt zij, maar de telefoon deed het niet. Waarop ik haar vertel dat ik dat ook heel vreemd vind en of ze dan zelf niet op de gedachte kunnen komen dat dat misschien wel eens zou kunnen komen omdat het oude modem het nog steeds niet doet, waarop zij mij verteld dat het oude modem niet in bedrijf kan, want er is een nieuw modem onderweg. Na vier keer elkaars standpunt te hebben aangehoord, maar gevraagd of ik een supervisor kon spreken. Ik werd toen verbonden met Peter Txxxxx. Ook deze toonde alle begrip. Heeft ook even in nieuwe modem gekeken, maar alles stond goed. Samen de conclusie getrokken dat het toch echt beter zou zijn als ik een modem zou krijgen wat gewoon in bridged kan, zoals bijvoorbeeld het oude modem wat ik had. Oude modem kon echter niet aangezet worden omdat er een bestelling voor een nieuw modem was gedaan door Vincent Zxxx. Dat zou ook de reden zijn dat het David Wxxxxxxx niet gelukt is het oude modem weer - zoals beloofd - binnen 24 uur in bedrijf te laten zijn. Hij zou nog eens gaan rondtelefoneren en mij terugbellen.

14 april 2012 19:16 uur

Ik wordt teruggebeld door Peter Txxxxx. Hij heeft er alles aan gedaan, maar kan oude modem niet in gebruik nemen. Dit alles vanwege eerdergenoemde redenen. Hij heeft nog wel de aanvraag voor een nieuw modem gewijzigd, want er zou weer een EPC3925 naar mij toegaan. Dit heeft hij nog net kunnen rectificeren. Op mijn vraag waarom dan niet gewoon de hele order cancellen en het oude modem weer in gebruik nemen, was het antwoord dat als je dat probeerde in het orderproces dat je dan minstens twee weken alles op hold kreeg en echt niets meer gedaan krijgt. Nou, dan maar wachten op het nieuwe modem. Wel nog gevraagd een ander afleveradres te mogen opgeven. Nee, daar voorziet het orderproces niet in. Er mag wel een afwijkend rekeningadres zijn, maar een afwijkend afleveradres dat kan niet bij UPC. Nou, sorry, maar dat is niet van deze tijd. Afgesproken dat Peter Txxxxx vanaf zijn kant de boel persoonlijk in het oog houdt en hij mij op de hoogte houdt. Ik ben benieuwd. De meeste mensen die ik gesproken heb, geven mij nog wel de indruk dat ze hun best doen, maar ze verzakken gewoon in het moeras dat UPC heet. Jammer.

16 april 17:00 uur

Bij thuiskomst ligt retourdoos 4 in de brievenbus.

[/quote]
17 april 17:15 uur

Bij thuiskomst een briefje van postnl in de brievenbus waarop staat dat men heeft geprobeerd een pakketje af te leveren, maar omdat ik niet thuis was, gaan ze het morgen weer proberen.

17 april 18:15 uur

Peter Txxxxx belt. Hij heeft gezien dat postnl pakje heeft proberen af te leveren. Nu kan hij in systeem nieuwe modem ( dat nog in pakje zit ) in bedrijf stellen en direct daarna oude modem weer in bedrijf nemen.
Samen checken we nog even het serienummer van het oude modem. Hij belooft het te gaan doen en zal straks terugbellen. Ondertussen ruil ik de aansluitingen van beide modems beneden weer even om. 10 minuten later heb ik weer internet via het oude modem. Hoera.
Zie je wel, UPC is niet slecht, maar je moet de juiste mensen treffen. ( Dus misschien kan er wat meer aan opleiding gedaan worden? )
Een half uurtje later belt Peter Txxxxx weer om te vragen of alles nu in orde is. Ja, heerlijk. Prettig zaken met u te doen.

19 april 16:45 uur

3 Grote dozen terug naar Postnl. Case closed.......?

20 april 07:29 uur

Mail van UPC Nederland .....Bevestiging verzending.
Wat gebeurt er nu weer? Pakje moet op moment van schrijven nog aankomen en ik ben straks niet thuis, dus deze soap gaat waarschijnlijk nog langer duren.
Wat is wijsheid? Pakje weigeren of toch maar aannemen en hopen dat het geen draadloze modem / router is......
Wordt vervolgd.....

Automatisch samengevoegd met vorige post op: mei 16 2012 17:22:47:
hjm schreef:

hjm schreef:

Om iedereen te waarschuwen om maar vooral niets aan je pakket te wijzigen bij UPC, hierbij mijn verhaal. Ik zal het updaten als er nieuwe ontwikkelingen zijn:

31 mrt 2012

Via de website van UPC mij aangemeld voor het pakket:
Pakket
UPC Pakket, bestaande uit: 50,00
Kabel TV en Radio
50 Mb Fiber Power Internet
Bellen

3 apr 2012

Hoewel het hele bestelformulier op de site van UPC goed ingevuld is, nog geen bevestiging ontvangen. Dus bellen maar. Het is tegenwoordig gelukkig gratis. De dame die ik aan de telefoon kreeg, kon niks van een bestelling vinden in het systeem, maar kende ook het pakket wat ik wilde niet. Dit moest ze navragen. Na X minuten kwam ze terug. Ja, het gewenste pakket bestaat en u kunt het aanvragen. Nou, mooi, zo gezegd, zo gedaan'. Nu omdat ik een live persoon aan de telefoon had, kon ik mijn wensen nog iets aanscherpen. Ik wil graag dat pakket, maar dan met een CI+ module ipv mediabox en jullie draadloze modem/router hoef ik ook niet. Zij kijkt in het systeeem. Nou meneer, geen probleem, het modem dat u heeft kan de 50 Mb ook prima aan. De rest komt zsm. Ik helemaal blij.

5 apr 2012 08:41 uur

Mail van UPC:
Hartelijk bedankt voor uw bestelling. We hebben uw aanvraag in goede orde ontvangen en nemen deze zo spoedig mogelijk in behandeling.

U heeft aangegeven uw UPC-diensten omstreeks 11 april 2012 geleverd te willen hebben. U ontvangt enkele dagen vóór deze datum nog een definitieve bevestiging van ons.

Geen enkel overzicht van wat ik besteld zou hebben, dus geen controlemogelijkheid.

Hoe bedoelt UPC....Ik heb aangegeven de diensten op 11 april te willen krijgen.... Nee, zo spoedig mogelijk was de afspraak.
Sneller internet is een kwestie van een instelling en dat geld ook voor HD-TV.

Nou ja, even op de tanden bijten maar en afwachten.

7 apr 2012 04:14 uur
Mail van UPC. Men heeft een pakket verstuurd dat binnenkort door PostNL bezorgd zal worden.
Nou, zal me benieuwen.

11 apr 2012
Hè hè, de tracking-code is te volgen, het pakket wordt vanmiddag tussen 14:30 en 18:00 uur afgeleverd.

11 apr 2012 17:53 uur
PostNL aan de deur. Fijn.... Tot je het pak open maakt. Wat denk je...... Een modem / router, de Cisco EPC3925 EuroDocsis 3.0 2-PORT Voice Gateway.

Gelijk maar weer in de telefoon klimmen. Mijn beklag gedaan bij de dame van sales en na X tijd werd ik doorverbonden met Vincent van Oxxxxxx. Heel lang met deze man gepraat. 1001 excuses en alles zou goed komen. CI module komt eraan. En de Cisco is geen enkel probleem, want die kunt u gewoon als bridge instellen. Omdat ik dit eigenlijk niet geloofde, heb ik het hem minstens drie keer laten bevestigen, de Cisco kan gewoon in bridge gezet worden, dus ik zou niet tegen problemen aanlopen en mocht dat toch zo zijn, dan kon ik toch gewoon weer bellen naar 1200. Nou prima dan, als u zegt dat het kan, dan moet ik daar op vertrouwen.

Dus toen na het eten maar eens het nieuwe modem-router neerhangen en in bridge schakelen. Nou, nergens iets te vinden om het kreng in bridge te zetten. Van pure ellende toch de handleiding maar even openen, maar daar komt het woord bridge ook niet in voor. Dan maar een DMZ aangemaakt voor mijn bestaande router/telefooncentrale. Nou... alle trunks registreren en ook de remote extentions registreren, dus dat lijkt goed. Alleen als je gaat bellen, ja dan kan je de spraak wel vergeten. Ik was er al bang voor na alle ellende die ik vroeger al gehad heb met een Alice modem, waar je ook zeer weinig mee kon.

12 apr 2012
Maar weer bellen met UPC. Vincent Zxxx aan de telefoon. Alle begrip, maar hij kon niet mijn oude modem gewoon weer in gebruik ( laten ) nemen. Hij zal me zo terug bellen met een mogelijke oplossing. Een aantal minuten later belt hij terug en verteld me dat het onmogelijk is om het oude modem weer in gebruik te laten nemen, maar hij gaat zorgen dat ik een nieuw modem krijg. Voordat ik echter kan vragen hoe ik dan al die tijd moet telefoneren, werd het gesprek weer eens verbroken.

Omdat ik toch heel graag wil weten hoe UPC denkt dat ik moet bellen als mijn hele SIP-infrastructuur op zijn reet ligt, Bel ik maar weer. Dit keer krijg ik David Wxxxxxxs aan de telefoon. Ik leg uit wat het probleem is, en het eerste wat meneer Wxxxxxxs aanbiedt is: "Nou, dan zet ik uw oude modem toch weer aan". Nou, mijn broek zakte spontaan op mijn enkels. Nou, fantastisch, doet dat maar. Hij zegt, zal ik doen, maar het duurt wel maximaal 24 uur voordat uw oude modem het weer doet. U merkt het wel als uw nieuwe modem weer is uitgevallen. Hij wilde wel graag het serienummer van mijn oude modem hebben om die weer aan te kunnen (laten) zetten. Dit gegeven en hij beloofde na 24 uur terug te bellen om te controleren of alles goed gegaan is.

13 apr 2012 08:33 uur
Vier keer dezelfde bevestigingsmail

UPC Pakket, bestaande uit: 50,00

Kabel TV en Radio
50 Mb Fiber Power Internet
Bellen
Digitale TV HD met CI+ Module

Nou, op een of andere manier heeft er nu iemand ( Vincent van Oxxxxxx ?) wel goed geluisterd.

13 apr 2012 08:36 uur
Mail van UPC. Men heeft een pakket verstuurd dat binnenkort door PostNL bezorgd zal worden.

13 apr 2012 10:30 uur
Mail van UPC. UPC wil graag mijn mening weten. Nou, mening gegeven ( Op dat moment was ik nog blij met David Wxxxxxxs, want die zou oude modem weer in gebruik (laten) nemen, maar toch achtergelaten dat problemen niet over zijn, alsmede mijn telefoonnummer. Ben benieuwd. ( Op moment van schrijven nog niets gehoord )

13 apr 2012 14:00u

Nieuwe modem deed het nog steeds, maar ik heb nu toch even andere dingen te doen, dus hang oude modem er weer tussen, want er is nog een uur over want om 15:00 uur zou David Wxxxxxxs terugbellen. Als het dan niet werkt, heeft hij het zelf als eerste door.

14 apr 2012

Oude modem doet het nog steeds niet. Ik krijg een UPC-pagina te zien waarop mij men verteld dat ik het nieuwe modem moet installeren.....Ja, maar men heeft mij beloofd dat....... Dus om dit hele verhaal te kunnen schrijven toch maar weer nieuwe modem / router aangesloten. Ondertussen kan ik dus al dagen niet bellen en HD kijken kan ook nog steeds niet.

14 apr 2012 08:16 uur

De tracking-code is te volgen, het pakket wordt vanmiddag tussen 11:15 en 14:45 uur afgeleverd.

14 april 2012 15:00 uur

CI+ module wordt afgeleverd. Na wat kleine hobbels werkt het uitstekend in mijn niet gecertificeerde Sharp TV. Alleen vreselijk jammer dat de digitale kanalen niet te sorteren zijn. Dat had nu juist een van de voordelen van de CI+ module moeten zijn.

14 april 2012 16:00 uur

Per gewone post arriveren 3 retourboxen.

14 april 2012 18:00 uur

Nog maar eens bellen naar 1200. Laura Lxxxxxxxxx aan de telefoon. Alle begrip, maar geen oplossing. Meneer David Wxxxxxxx heeft mij nog wel, zoals beloofd, na 24 uur gebeld, zegt zij, maar de telefoon deed het niet. Waarop ik haar vertel dat ik dat ook heel vreemd vind en of ze dan zelf niet op de gedachte kunnen komen dat dat misschien wel eens zou kunnen komen omdat het oude modem het nog steeds niet doet, waarop zij mij verteld dat het oude modem niet in bedrijf kan, want er is een nieuw modem onderweg. Na vier keer elkaars standpunt te hebben aangehoord, maar gevraagd of ik een supervisor kon spreken. Ik werd toen verbonden met Peter Txxxxx. Ook deze toonde alle begrip. Heeft ook even in nieuwe modem gekeken, maar alles stond goed. Samen de conclusie getrokken dat het toch echt beter zou zijn als ik een modem zou krijgen wat gewoon in bridged kan, zoals bijvoorbeeld het oude modem wat ik had. Oude modem kon echter niet aangezet worden omdat er een bestelling voor een nieuw modem was gedaan door Vincent Zxxx. Dat zou ook de reden zijn dat het David Wxxxxxxx niet gelukt is het oude modem weer - zoals beloofd - binnen 24 uur in bedrijf te laten zijn. Hij zou nog eens gaan rondtelefoneren en mij terugbellen.

14 april 2012 19:16 uur

Ik wordt teruggebeld door Peter Txxxxx. Hij heeft er alles aan gedaan, maar kan oude modem niet in gebruik nemen. Dit alles vanwege eerdergenoemde redenen. Hij heeft nog wel de aanvraag voor een nieuw modem gewijzigd, want er zou weer een EPC3925 naar mij toegaan. Dit heeft hij nog net kunnen rectificeren. Op mijn vraag waarom dan niet gewoon de hele order cancellen en het oude modem weer in gebruik nemen, was het antwoord dat als je dat probeerde in het orderproces dat je dan minstens twee weken alles op hold kreeg en echt niets meer gedaan krijgt. Nou, dan maar wachten op het nieuwe modem. Wel nog gevraagd een ander afleveradres te mogen opgeven. Nee, daar voorziet het orderproces niet in. Er mag wel een afwijkend rekeningadres zijn, maar een afwijkend afleveradres dat kan niet bij UPC. Nou, sorry, maar dat is niet van deze tijd. Afgesproken dat Peter Txxxxx vanaf zijn kant de boel persoonlijk in het oog houdt en hij mij op de hoogte houdt. Ik ben benieuwd. De meeste mensen die ik gesproken heb, geven mij nog wel de indruk dat ze hun best doen, maar ze verzakken gewoon in het moeras dat UPC heet. Jammer.

16 april 17:00 uur

Bij thuiskomst ligt retourdoos 4 in de brievenbus.

<strong>Automatisch samengevoegd met vorige post op:</strong> april 16 2012 18:01:04:
magicwizz schreef:

Beste HJM,

Van het modem is inderdaad vervelend.. Er is een modem (Sisco EPC 3212) die geen routerfunctie heeft en precies hetzelfde doet als je oude modem. De 3212 heeft geen router functie en laat dus je router gewoon al het werk doen.

Wat betreft de zenders.. Je kan een aantal dingen nakijken :

- Waar komt het signaal bij jou het huis binnen (Meestal te herkennen aan een
Groene kabel).
- Wordt het signaal nog eens verdeeld naar meerdere tv's?
- De kabel die naar de tv gaat moet aan een aantal eisen voldoen om zo goed
mogelijk signaal te door te kunnen geven (Volledig metalen stekkers op de
uiteinde van de kabels om storing van buitenaf te voorkomen, als je een
aantal meters moeten afleggen dan is een goede dikke kabel ook aan te
raden).

Probeer bovenstaande eens na te gaan. Denk je dat het echt niet aan je bekabeling ligt bel dan naar de klantenservice en maak daar dan een individuele melding van voor je TV. Het lijkt er nu op dat ze nu hoofdzakelijk alleen je internet/telefonie problemen oplossen en dat het tv probleem niet wordt meegenomen. Als het TV probleem ook nog eens mee wordt genomen kunnen ze eventueel een Inhome monteur sturen die een aantal zaken voor je kan doornemen en eventueel ook een aantal zaken kunnen veranderen zoals de aansluiting van UPC waar het signaal vanaf buiten op aangesloten wordt.


Beste Magicwizz,

Bedankt voor het meedenken, maar dat de TV het niet deed, dat lag aan het feit dat ze geen HD wilden aanzetten op de al bestaande mediabox en dat de CI+ module niet geleverd is en dit was bij mij bekend. Ik schrijf dit stuk om anderen deelgenoot van mijn ervaringen te maken en elke exposure van dit soort verhalen die eigenlijk niet zouden moeten gebeuren, laat UPC misschien er over nadenken of hun processen wel goed in elkaar zitten.

<strong>Automatisch samengevoegd met vorige post op:</strong> april 21 2012 07:30:46:
hjm schreef:

Om iedereen te waarschuwen om maar vooral niets aan je pakket te wijzigen bij UPC, hierbij mijn verhaal. Ik zal het updaten als er nieuwe ontwikkelingen zijn:

31 mrt 2012

Via de website van UPC mij aangemeld voor het pakket:
Pakket
UPC Pakket, bestaande uit: 50,00
Kabel TV en Radio
50 Mb Fiber Power Internet
Bellen

3 apr 2012

Hoewel het hele bestelformulier op de site van UPC goed ingevuld is, nog geen bevestiging ontvangen. Dus bellen maar. Het is tegenwoordig gelukkig gratis. De dame die ik aan de telefoon kreeg, kon niks van een bestelling vinden in het systeem, maar kende ook het pakket wat ik wilde niet. Dit moest ze navragen. Na X minuten kwam ze terug. Ja, het gewenste pakket bestaat en u kunt het aanvragen. Nou, mooi, zo gezegd, zo gedaan'. Nu omdat ik een live persoon aan de telefoon had, kon ik mijn wensen nog iets aanscherpen. Ik wil graag dat pakket, maar dan met een CI+ module ipv mediabox en jullie draadloze modem/router hoef ik ook niet. Zij kijkt in het systeeem. Nou meneer, geen probleem, het modem dat u heeft kan de 50 Mb ook prima aan. De rest komt zsm. Ik helemaal blij.

5 apr 2012 08:41 uur

Mail van UPC:
Hartelijk bedankt voor uw bestelling. We hebben uw aanvraag in goede orde ontvangen en nemen deze zo spoedig mogelijk in behandeling.

U heeft aangegeven uw UPC-diensten omstreeks 11 april 2012 geleverd te willen hebben. U ontvangt enkele dagen vóór deze datum nog een definitieve bevestiging van ons.

Geen enkel overzicht van wat ik besteld zou hebben, dus geen controlemogelijkheid.

Hoe bedoelt UPC....Ik heb aangegeven de diensten op 11 april te willen krijgen.... Nee, zo spoedig mogelijk was de afspraak.
Sneller internet is een kwestie van een instelling en dat geld ook voor HD-TV.

Nou ja, even op de tanden bijten maar en afwachten.

7 apr 2012 04:14 uur
Mail van UPC. Men heeft een pakket verstuurd dat binnenkort door PostNL bezorgd zal worden.
Nou, zal me benieuwen.

11 apr 2012
Hè hè, de tracking-code is te volgen, het pakket wordt vanmiddag tussen 14:30 en 18:00 uur afgeleverd.

11 apr 2012 17:53 uur
PostNL aan de deur. Fijn.... Tot je het pak open maakt. Wat denk je...... Een modem / router, de Cisco EPC3925 EuroDocsis 3.0 2-PORT Voice Gateway.

Gelijk maar weer in de telefoon klimmen. Mijn beklag gedaan bij de dame van sales en na X tijd werd ik doorverbonden met Vincent van Oxxxxxx. Heel lang met deze man gepraat. 1001 excuses en alles zou goed komen. CI module komt eraan. En de Cisco is geen enkel probleem, want die kunt u gewoon als bridge instellen. Omdat ik dit eigenlijk niet geloofde, heb ik het hem minstens drie keer laten bevestigen, de Cisco kan gewoon in bridge gezet worden, dus ik zou niet tegen problemen aanlopen en mocht dat toch zo zijn, dan kon ik toch gewoon weer bellen naar 1200. Nou prima dan, als u zegt dat het kan, dan moet ik daar op vertrouwen.

Dus toen na het eten maar eens het nieuwe modem-router neerhangen en in bridge schakelen. Nou, nergens iets te vinden om het kreng in bridge te zetten. Van pure ellende toch de handleiding maar even openen, maar daar komt het woord bridge ook niet in voor. Dan maar een DMZ aangemaakt voor mijn bestaande router/telefooncentrale. Nou... alle trunks registreren en ook de remote extentions registreren, dus dat lijkt goed. Alleen als je gaat bellen, ja dan kan je de spraak wel vergeten. Ik was er al bang voor na alle ellende die ik vroeger al gehad heb met een Alice modem, waar je ook zeer weinig mee kon.

12 apr 2012
Maar weer bellen met UPC. Vincent Zxxx aan de telefoon. Alle begrip, maar hij kon niet mijn oude modem gewoon weer in gebruik ( laten ) nemen. Hij zal me zo terug bellen met een mogelijke oplossing. Een aantal minuten later belt hij terug en verteld me dat het onmogelijk is om het oude modem weer in gebruik te laten nemen, maar hij gaat zorgen dat ik een nieuw modem krijg. Voordat ik echter kan vragen hoe ik dan al die tijd moet telefoneren, werd het gesprek weer eens verbroken.

Omdat ik toch heel graag wil weten hoe UPC denkt dat ik moet bellen als mijn hele SIP-infrastructuur op zijn reet ligt, Bel ik maar weer. Dit keer krijg ik David Wxxxxxxs aan de telefoon. Ik leg uit wat het probleem is, en het eerste wat meneer Wxxxxxxs aanbiedt is: "Nou, dan zet ik uw oude modem toch weer aan". Nou, mijn broek zakte spontaan op mijn enkels. Nou, fantastisch, doet dat maar. Hij zegt, zal ik doen, maar het duurt wel maximaal 24 uur voordat uw oude modem het weer doet. U merkt het wel als uw nieuwe modem weer is uitgevallen. Hij wilde wel graag het serienummer van mijn oude modem hebben om die weer aan te kunnen (laten) zetten. Dit gegeven en hij beloofde na 24 uur terug te bellen om te controleren of alles goed gegaan is.

13 apr 2012 08:33 uur
Vier keer dezelfde bevestigingsmail

UPC Pakket, bestaande uit: 50,00

Kabel TV en Radio
50 Mb Fiber Power Internet
Bellen
Digitale TV HD met CI+ Module

Nou, op een of andere manier heeft er nu iemand ( Vincent van Oxxxxxx ?) wel goed geluisterd.

13 apr 2012 08:36 uur
Mail van UPC. Men heeft een pakket verstuurd dat binnenkort door PostNL bezorgd zal worden.

13 apr 2012 10:30 uur
Mail van UPC. UPC wil graag mijn mening weten. Nou, mening gegeven ( Op dat moment was ik nog blij met David Wxxxxxxs, want die zou oude modem weer in gebruik (laten) nemen, maar toch achtergelaten dat problemen niet over zijn, alsmede mijn telefoonnummer. Ben benieuwd. ( Op moment van schrijven nog niets gehoord )

13 apr 2012 14:00u

Nieuwe modem deed het nog steeds, maar ik heb nu toch even andere dingen te doen, dus hang oude modem er weer tussen, want er is nog een uur over want om 15:00 uur zou David Wxxxxxxs terugbellen. Als het dan niet werkt, heeft hij het zelf als eerste door.

14 apr 2012

Oude modem doet het nog steeds niet. Ik krijg een UPC-pagina te zien waarop mij men verteld dat ik het nieuwe modem moet installeren.....Ja, maar men heeft mij beloofd dat....... Dus om dit hele verhaal te kunnen schrijven toch maar weer nieuwe modem / router aangesloten. Ondertussen kan ik dus al dagen niet bellen en HD kijken kan ook nog steeds niet.

14 apr 2012 08:16 uur

De tracking-code is te volgen, het pakket wordt vanmiddag tussen 11:15 en 14:45 uur afgeleverd.

14 april 2012 15:00 uur

CI+ module wordt afgeleverd. Na wat kleine hobbels werkt het uitstekend in mijn niet gecertificeerde Sharp TV. Alleen vreselijk jammer dat de digitale kanalen niet te sorteren zijn. Dat had nu juist een van de voordelen van de CI+ module moeten zijn.

14 april 2012 16:00 uur

Per gewone post arriveren 3 retourboxen.

14 april 2012 18:00 uur

Nog maar eens bellen naar 1200. Laura Lxxxxxxxxx aan de telefoon. Alle begrip, maar geen oplossing. Meneer David Wxxxxxxx heeft mij nog wel, zoals beloofd, na 24 uur gebeld, zegt zij, maar de telefoon deed het niet. Waarop ik haar vertel dat ik dat ook heel vreemd vind en of ze dan zelf niet op de gedachte kunnen komen dat dat misschien wel eens zou kunnen komen omdat het oude modem het nog steeds niet doet, waarop zij mij verteld dat het oude modem niet in bedrijf kan, want er is een nieuw modem onderweg. Na vier keer elkaars standpunt te hebben aangehoord, maar gevraagd of ik een supervisor kon spreken. Ik werd toen verbonden met Peter Txxxxx. Ook deze toonde alle begrip. Heeft ook even in nieuwe modem gekeken, maar alles stond goed. Samen de conclusie getrokken dat het toch echt beter zou zijn als ik een modem zou krijgen wat gewoon in bridged kan, zoals bijvoorbeeld het oude modem wat ik had. Oude modem kon echter niet aangezet worden omdat er een bestelling voor een nieuw modem was gedaan door Vincent Zxxx. Dat zou ook de reden zijn dat het David Wxxxxxxx niet gelukt is het oude modem weer - zoals beloofd - binnen 24 uur in bedrijf te laten zijn. Hij zou nog eens gaan rondtelefoneren en mij terugbellen.

14 april 2012 19:16 uur

Ik wordt teruggebeld door Peter Txxxxx. Hij heeft er alles aan gedaan, maar kan oude modem niet in gebruik nemen. Dit alles vanwege eerdergenoemde redenen. Hij heeft nog wel de aanvraag voor een nieuw modem gewijzigd, want er zou weer een EPC3925 naar mij toegaan. Dit heeft hij nog net kunnen rectificeren. Op mijn vraag waarom dan niet gewoon de hele order cancellen en het oude modem weer in gebruik nemen, was het antwoord dat als je dat probeerde in het orderproces dat je dan minstens twee weken alles op hold kreeg en echt niets meer gedaan krijgt. Nou, dan maar wachten op het nieuwe modem. Wel nog gevraagd een ander afleveradres te mogen opgeven. Nee, daar voorziet het orderproces niet in. Er mag wel een afwijkend rekeningadres zijn, maar een afwijkend afleveradres dat kan niet bij UPC. Nou, sorry, maar dat is niet van deze tijd. Afgesproken dat Peter Txxxxx vanaf zijn kant de boel persoonlijk in het oog houdt en hij mij op de hoogte houdt. Ik ben benieuwd. De meeste mensen die ik gesproken heb, geven mij nog wel de indruk dat ze hun best doen, maar ze verzakken gewoon in het moeras dat UPC heet. Jammer.

16 april 17:00 uur

Bij thuiskomst ligt retourdoos 4 in de brievenbus.


17 april 17:15 uur

Bij thuiskomst een briefje van postnl in de brievenbus waarop staat dat men heeft geprobeerd een pakketje af te leveren, maar omdat ik niet thuis was, gaan ze het morgen weer proberen.

17 april 18:15 uur

Peter Txxxxx belt. Hij heeft gezien dat postnl pakje heeft proberen af te leveren. Nu kan hij in systeem nieuwe modem ( dat nog in pakje zit ) in bedrijf stellen en direct daarna oude modem weer in bedrijf nemen.
Samen checken we nog even het serienummer van het oude modem. Hij belooft het te gaan doen en zal straks terugbellen. Ondertussen ruil ik de aansluitingen van beide modems beneden weer even om. 10 minuten later heb ik weer internet via het oude modem. Hoera.
Zie je wel, UPC is niet slecht, maar je moet de juiste mensen treffen. ( Dus misschien kan er wat meer aan opleiding gedaan worden? )
Een half uurtje later belt Peter Txxxxx weer om te vragen of alles nu in orde is. Ja, heerlijk. Prettig zaken met u te doen.

19 april 16:45 uur

3 Grote dozen terug naar Postnl. Case closed.......?

21 april 07:29 uur

Mail van UPC Nederland .....Bevestiging verzending.
Wat gebeurt er nu weer? Pakje moet op moment van schrijven nog aankomen en ik ben straks niet thuis, dus deze soap gaat waarschijnlijk nog langer duren.
Wat is wijsheid? Pakje weigeren of toch maar aannemen en hopen dat het geen draadloze modem / router is......

22 april ( zondag ) rond 18:00 uur

Ik wordt gebeld door Pieter-upc. Het beste is om het pakje dat onderweg is te weigeren.

24 april 17:00 uur
postnl aan de deur met upc-doos. Deze geweigerd.

16 mei 16:54 uur
Verhaal bijgewerkt tot heden. Alles werkt prima. Als UPC het nu ook nog eens voor elkaar zou krijgen de processen een beetje soepel te laten lopen dan zou ik ( bijna ) geen glasvezel meer nodig hebben.
[/quote]
Gewijzigd door hjm op 16 mei 2012, 17:22
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ervaringen pakketwijziging', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Mijn UPC-ervaringen uit Tiel Algemeen 5 12 juni 2011, 18:15
Ervaringen totaalpakket 25 Mb internet? Algemeen 4 10 januari 2011, 19:11
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

14 februari 2015, 11:52
Met de fusie met Ziggo verdwijnen er ook een paar leuke kanalen zoals 13TH street, C&I, History. Al gezien?

10 januari 2015, 13:08
@Mariapica Hebben de buren wel nog steeds signaal? En heb je al geprobeerd een TV rechtstreeks aan te sluiten en vervolgens zenders automatisch laten zoeken? Zo kun je uitsluiten of het signaal totaal

09 januari 2015, 14:27
Das lekker alles ligt er uit, en ze komen pas dinsdag langs.

31 december 2014, 23:18
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

30 december 2014, 12:16
UPC Horizon/Power 120mbit.. 1 euro duurder geworden, en sinds september opeens dubbele uploadsnelheid Yeah