obey-robots.txt
25 Juni 2018, 17:39
Navigatie
Ledenenquête
Analoge televisie via de kabel moet blijven:

Ja
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Ja 84% [67 stemmen]
84% [67 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Nee 16% [13 stemmen]
16% [13 stemmen]

Stemmen: 80
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 15 apr 2010

Enquête-archief
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
UPC Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken

Draadloos netwerk is OK, maar internet valt regelmatig even weg

frankvw
Heb UPC 50 Mb internet en een Cisco 3925 router met uitgeschakelde draadloos. De DHCP staat aan en de gateway is 192.168.1.1 en alle relevante lampjes branden goed.
Op poort 1 aan de achterkant van de Cisco is een lan-kabel aangesloten en die gaat naar de internet-in poort van de router, een Asus RT N-66U. Daar staat ook DHCP aan. Deze router is 192.168.2.1. Daarop staan de PC's etc. aangesloten. Bekabeld en draadloos door elkaar (alles DHCP). Alles doet het, MAAR om de paar minuten (erg wisselend tussen 5 tot 30 minuten) valt de verbinding een 30 - 120 seconden weg. Tijdens zo'n periode is het netwerk gewoon goed. Draadloos of bekabeld alles doet. Alleen even de melding "Geen internettoegang". Uiteraard een drama tijdens game (Command & Conquer), want zo lig je er steeds uit. Iemand een idee?

Highflow
beide routers op dhcp modus is niet erg slim dat geeft complicaties
ik zou op de Cisco de dhcp uitzetten.
wat je ook nog kan doen is t mac adres van je router vastleggen tesamen met t ip van de 2e router in de cisco.
dan forceer je de dhcp om toch steeds t zelfde IP te gebruiken.
Het probleem waar ik zelf tegenaan liep was ook uitval van internet terwijl lan wel werkte doordat in de pc`s geen 1e en 2e DNS was ingesteld , namelijk de DNS van de 2e router waar de pc`s aanhangen.
2 routers acher elkaar is wat tricky maar t moet zeker kunnen.

frankvw
Allereerst hartelijk dank voor je reactie. Wordt zeer gewaardeerd.

Nog even de situatie: Cisco 3925 als modem. Wireless uit. IP 192.168.1.1
Daarachter bekabeld Asus router. IP 192.168.2.1 Daarop aangesloten bekabeld en draadloos van alles en nog wat met een IP pool van 192.168.2.10 - 192.168.2.200. Netwerk draait snel en stabiel. Alleen valt regelmatig de door doorgave van internet weg: de PC's en Mac's aangesloten op de Asus router zitten dan 10 - 30 seconden zonder internet, hetgeen zich daarna weer herstelt. De Asus router zegt dat de internet gateway 192.168.1.1 is en dat lijkt me correct.
Waarom zo moeilijk doen met een tweede router? De Asus heeft wél een goede WiFi dekking, een supersnel LAN, plus een paar opties die voor mij belangrijk zijn.

Dan uw antwoorden:
Heb eerder de DHCP op de Cisco uitgezet. Dan ziet de Asus router de Cisco niet. Of beter gezegd, dan krijg ik helemaal geen internet door op de Asus. Weer aanzetten van de DHCP op de Cisco loste dat weer op...

"wat je ook nog kan doen is t mac adres van je router vastleggen tesamen met t ip van de 2e router in de cisco.
dan forceer je de dhcp om toch steeds t zelfde IP te gebruiken."
Dit wil ik dolgraag proberen, maar kan u net niet helemaal volgen...
"t mac adres van je router" Bedoel je dan de mac van de Asus?
"tesamen met t ip van de 2e router" Bedoel je dan de ip van wederom de Asus?
Die weet ik natuurlijk allebei. Maar waar moet ik die dan in de Cisco zetten?

"doordat in de pc`s geen 1e en 2e DNS was ingesteld , namelijk de DNS van de 2e router waar de pc`s aanhangen."
Uhhh, hoe voorkom ik dat probleem?

Dank alvast weer!
Gewijzigd door frankvw op 03 april 2012, 21:02

Highflow
als je LAN allemaal wel goed werkt en internet geregeld uitvalt is er wat mis tussen de communicatie van de Asus en de Cisco
je moet zien dat je op de Cisco een van de LAN aansluitingen die je gebruikt om de Asus aan te sluiten voorziet van een IP die t liefst niet varieerd ,
je kan evt toch DHCP in de Cisco aanlaten door de DHCP range zodanig klein te maken dat er maar 1 IP nummer kan worden uitgegeven.

Probeer eens te pingen van een van de pc`s naar de Cisco
in command prompt : ping 192.168.1.1
als dit geregeld niet goed gaat is er idd wat mis tussen de 2 routers in

in ieder geval moeten de pc`s e.d. die aangesloten zijn op de Asus ook de gateway van de Asus gebruiken , de Asus zet op zijn beurt weer de data over naar de gateway van de Cisco.

Ook kan je op de Cisco DMZ host gebruiken , dan is de host het IP nummer van de Asus op die manier is t ook vastgelegd alleen je firewall omzeil je dan wel.

DHCP kan handig zijn maar ook conflicten brengen , dit kan je wel voorkomen door als extra de MAC adressen vast te leggen bij de bijbehorende IP nummers.

In iedr geval voorkomen dat je beide routers als DHCP insteld want dan delen 2 routers adressen uit en dat zal zeker conflicten.

Hoop een beetje dudielijkheid te hebben gegeven , er zijn veel mogelijkheden om de boel werkend te krijgen maar allemaal met voor en nadelen.

frankvw
Dank! Veel inzicht gekregen. De mismatch tussen de Cisco en de Asus is inderdaad het punt. Ik ga nu stapje voor stapje dat uitpluizen. Ik heb in ieder geval in de Asus router vastgelegd dat het MAC van de Cisco altijd 192.168.1.1 moet zijn. Het lijkt nu te draaien... I'll keep you posted

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Draadloos netwerk is OK, maar internet valt regelmatig even weg', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
uitvallen internet Storing 2 16 mei 2015, 10:08
Internet storing Storing 1 27 juni 2014, 07:37
verbinding valt laatste week steeds weg Storing 89 14 juni 2014, 21:11
2 Routers op hetzelfde netwerk WiFi 6 23 april 2014, 20:14
UPC, internet met 200Mbit/s vanaf april voor iedereen beschikbaar Snelheid 1 15 februari 2014, 10:58
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

14 februari 2015, 11:52
Met de fusie met Ziggo verdwijnen er ook een paar leuke kanalen zoals 13TH street, C&I, History. Al gezien?

10 januari 2015, 13:08
@Mariapica Hebben de buren wel nog steeds signaal? En heb je al geprobeerd een TV rechtstreeks aan te sluiten en vervolgens zenders automatisch laten zoeken? Zo kun je uitsluiten of het signaal totaal

09 januari 2015, 14:27
Das lekker alles ligt er uit, en ze komen pas dinsdag langs.

31 december 2014, 23:18
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

30 december 2014, 12:16
UPC Horizon/Power 120mbit.. 1 euro duurder geworden, en sinds september opeens dubbele uploadsnelheid Yeah