obey-robots.txt
23 September 2018, 04:06
Navigatie
Ledenenquête
Analoge televisie via de kabel moet blijven:

Ja
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Ja 83% [67 stemmen]
83% [67 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Nee 17% [14 stemmen]
17% [14 stemmen]

Stemmen: 81
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 15 apr 2010

Enquête-archief
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
UPC Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Cisco EPC 3925 problemen

Highflow
dit modem valt geregeld op quit , lampjes geven aan dat t goed is maar toch gaat er geen data over en weer

heb ik met UPC een keep alive nodig of iets dat t modem geregeld een ping doet om echt verbonden te blijven ?

of de lijn is gewoon slecht hier ik weet niet wat er aan de hand is ben pas een week bij UPC

Model: Cisco EPC3925
Vendor: Cisco
Hardware Revision: 1.0
Serial Number: 24343.........
MAC Address: 18:59:33:............
Bootloader Revision: 2.3.0_R1
Current Software Revision: epc3925-ESIP-12-v302r125533-110830c_upc
Firmware Name: epc3925-ESIP-12-v302r125533-110830c_upc.bin
Firmware Build Time: Aug 30 11:09:31 2011
Cable Modem Status: Operational
Wireless Network: Disable

Downstream Channels

Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: -11.0 dBmV 34.2 dB
Channel 2: -10.9 dBmV 34.8 dB
Channel 3: -11.0 dBmV 34.8 dB
Channel 4: -11.4 dBmV 34.4 dB
Channel 5: -11.6 dBmV 35.4 dB
Channel 6: -11.2 dBmV 35.3 dB
Channel 7: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 8: 0.0 dBmV 0.0 dB

Upstream Channels

Power Level:
Channel 1: 58.2 dBmV
Channel 2: 0.0 dBmV
Channel 3: 0.0 dBmV
Channel 4: 0.0 dBmV

is dit allemaal in orde ? ik heb een 25mbit abo alleen internet , tv is alleen analoog

moet t toch effe uitvissen allemaal voordat ik aan de foon ga hangen met UPC

mijn dank

Automatisch samengevoegd met vorige post op: maart 27 2012 19:58:54:
Ik ben er wat mee aan t prutsen geweest
de wandcontactdoos voor tv/radio waar hier de kabel me app. binnekomt
van de muur af gehaald en de groene coax via een F stekkertje op de 3 voudige splitter aangesloten en vandaar naar t modem en verhip ik zie andere waardes -) ook is de splitter geaard nu met een halve meter draad naar radiator.
waardes in de + lijken me toch beter dan - waardes...

even aanzien hoe de verbinding zich houd nu .
kan t nog niet zeggen of er verbetering is , download en upload zijn vrijwel zelfde gebleven 24,29 en 1,53 meestal

waar kan ik de technisch teoretische waardes vinden die voor een goed werkende verbinding voorwaarde is ?

Automatisch samengevoegd met vorige post op: maart 27 2012 20:02:21:
* dit verklaard mischien waarom kabel tv altijd al bar slecht was
dat kon lang niet tgen de analoge schotel op toen ik nog schotel had .
Nu Digitenne en dat bevalt zeer goed dus tv van UPC gebruik ik toch niet , was al een jaar ofzo niet meer aangesloten ook hier -) steeds maar weer vergeten op te zeggen maar nu dan toch maar uitgebreid met internet.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: maart 27 2012 20:03:08:
Downstream Channels

Channel 1: 6.4 dBmV 37.2 dB
Channel 2: 6.4 dBmV 37.5 dB
Channel 3: 6.1 dBmV 37.1 dB
Channel 4: 5.5 dBmV 35.9 dB
Channel 5: 5.0 dBmV 38.2 dB
Channel 6: 4.9 dBmV 38.3 dB

Upstream Channels

Power Level:
Channel 1: 47.7 dBmV
Gewijzigd door Highflow op 27 maart 2012, 20:03

Highflow
tnx voor de tip !

zal ik es gaan proberen alsmede van me KPN lijn

nou is t wel beetje freaky om goed uit te zoeken via welke isp ik nu ben verbonden op dergelijke sites lol maar voor de upc speedtest heb ik al aparte rule gemaakt dat die ook alleen de test doet via de juiste WAN aansluiting
Ja de snelheid van UPC valt me heel hard mee hoor ik had toch anders verwacht aangezien de tv signaal altijd betreurend was hier had ik toch niet meer verwacht dan 20 hooguit maar mijn snelheid komt nagenoeg overeen met t abo en dat is vrij zeldzaam geloof ik.
25/1,5 zou t ook moeten zijn.
Er lijkt verbetering in de connectie , heb geen rare uitval meer gezien en ben volop aan t downloaden om te zien hoe dit nog verder verloopt.
mocht er weer problemen zijn dan evt helemaal zonder splitter proberen en rechtstreeks een stukje dubelafgeschermde coax solderen aan de hoofdkabel en zo naar t modem toe voor nog minder verlies.
op de splitter staat al een demping van 3db in de linker en 4 db in de rechter aansluiting... dit kan t verschil betekenen tussen stabiel en net niet.

magicwizz
De waardes die je als laatste hebt op geschreven zijn perfect.

Downstream Power Level zou tussen de -10, 10 moeten zijn
De Signal to Noise : Boven de 33

En de upstream power leven moet onder de 55 blijven zitten.

Eigenlijk moet er een WCD op gezet worden. Als je had gebeld had er een UPC monteur langs gekomen om die te vervangen. Want het is niet handig om er een eigen splitter op te zetten. Mocht je nou een keer een probleem in je binnenhuisinstallatie hebben dan kan dat problemen veroorzaken in het UPC netwerk en kunnen andere klanten uit de straat daar ook last van krijgen.

Highflow schreef:

tnx voor de tip !

zal ik es gaan proberen alsmede van me KPN lijn

nou is t wel beetje freaky om goed uit te zoeken via welke isp ik nu ben verbonden op dergelijke sites lol maar voor de upc speedtest heb ik al aparte rule gemaakt dat die ook alleen de test doet via de juiste WAN aansluiting
Ja de snelheid van UPC valt me heel hard mee hoor ik had toch anders verwacht aangezien de tv signaal altijd betreurend was hier had ik toch niet meer verwacht dan 20 hooguit maar mijn snelheid komt nagenoeg overeen met t abo en dat is vrij zeldzaam geloof ik.
25/1,5 zou t ook moeten zijn.
Er lijkt verbetering in de connectie , heb geen rare uitval meer gezien en ben volop aan t downloaden om te zien hoe dit nog verder verloopt.
mocht er weer problemen zijn dan evt helemaal zonder splitter proberen en rechtstreeks een stukje dubelafgeschermde coax solderen aan de hoofdkabel en zo naar t modem toe voor nog minder verlies.
op de splitter staat al een demping van 3db in de linker en 4 db in de rechter aansluiting... dit kan t verschil betekenen tussen stabiel en net niet.

Highflow
ik werk in de elektrotechniek dus voor mij geen probleem de wcd te vervangen of dergelijke , ik heb er geen belang bij aangezien ik toch geen tv/radio gebruik van de upc lijn en internet t belangrijkst is dat dat goed werkt.
ik heb nog steeds problemen kan t niet echt terugvinden de oorzaak
vanavond weer veel spontane reboots en connectie lijkt weer moeizaam te verlopen.
aan de gang geweest met DHCP aan of uit , dns instellen want zonder lukte t me al helemaal niet om te verbinden.
heb als dns van upc : 213.46.228.196 en 62.179.104.196

weet zo niet meer waar ik dat vandaan had -) maar neem aan dat dit de goede is.

ook MTU geprobeert te wijzigen maar geloof niet dat dat invloed had
heb t weer terug op 1500 gezet.

beetje tijd gebrek maar ik ga spoedig de lijn nog wat verbeteren door rechtstreeks te solderen om zo min mogelijk verlies te hebben.
of het standaard kabeltje van UPC met de 2 F connectors is slechte kwaliteit ..... ik weet t effe niet meer
mogelijk dat t allemaal zeer moeizaam is door de lange coax naar de straat hij loopt 10 meter vertikaal omhoog langs de gevel op door een rvs goot heen.
Ik probeer nog t een en ander uit en mocht dat nog niet helpen dan ga ik de helpdesk aan t werk zetten.
mischien is een ander modem beter .... hoef echt geen draadloos of router functie want die heb ik al wel in de 2e router en kan altijd nog een dwitch inzetten als t toch nog nodig is om meerdere aansluitngen te creeren.

welk modem is dan aan te raden ? heb ik nog wat keus bij UPC wat dat betrefd ?
sw Cisco is wel aardig uitgebereid kwa opties maar mogelijk niet zo fijn van kwaliteit .. firmware is mischien wat oud ook , augustus 2011 mogelijk dat er es wat nieuws moet komen.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: maart 30 2012 16:50:52:
Nu zonder splitter en rechtstreeks met f connectors naar modem ;

Downstream Channels

Channel 1: 8.2 dBmV 38.5 dB
Channel 2: 9.4 dBmV 38.5 dB
Channel 3: 9.5 dBmV 38.6 dB
Channel 4: 9.3 dBmV 38.6 dB
Channel 5: 8.6 dBmV 38.2 dB
Channel 6: 8.2 dBmV 38.6 dB

Upstream Channels

Power Level:
Channel 1: 44.9 dBmV

dit is ook alweer een ietsje beter en de lijn houd t wat langer vol
maar is toch echt aan de uiterste grens
Pingtest.net gaf me zeer goede uitslagen , als de verbinding er is dan is t wel goed maar t signaal moet wel voldoende zijn voor t modem.
Monteur zou langs kunnen komen , maar ik zei al tegen UPC hier in huis valt niets te meten ze moeten in de wijkkast checken en t signaal een ietsje hoger schroeven dan is de boel al in orde en genoeg voor stabiliteit.
Het zijn 30 jaar oude kabels en dat verdient wel een keer wat bijstelling door de veroudering.
Gewijzigd door Highflow op 30 maart 2012, 16:50

Highflow
Idd monteur zou hier ook niet hoeven te zoeken want ben zelf zo bekend met elektra dat ik dit wel in orde heb , wat extra signaal op de coax zetten zou gewoon afdoende moeten zijn , t gaat nu al heel aardig maar echt stabiel is t nog niet wardes wissellen wel t een en ander gedurende de dagen
het minimum ligt denk ik ergens bij 8db om nog beetje stabiel te zijn maar een waarde van 11 of 12... lijkt me veel beter voor meer zekerheid.
had al een monteur "besteld" maar had al aangegeven dat hij t gewoon in de straat moet checken heb em afgebeld want zit met een sterfgeval van een van me katten en heb effe geen behoefte aan iemand aan huis
zullen zien of er toch nog een monteur een en ander bijregeld in de straat.
ze zullen t vast wel genoteerd hebben dat er problemen zijn op dit adres bovendien kan UPC t ook zien hoelang en wanneer een modem ofline is geweest.

Speedtest.net moet ik nog even fixen ik zit nu met dual WAN dus moet even een rule aanmaken dat ik de site van speedtest via de UPC WAN wil laten lopen -) want hij pakt em nu via kpn en dat is nu net even niet de bedoeling -)
maar de snelheid lijkt me aardig te kloppen als ik kijk naar de totale download van newsgroepen moet dat aardig in de buurt komen van de 25 mbit
Gewijzigd door Highflow op 01 april 2012, 13:21

kerkelander
Wij hebben na de ramp met de thomson ook een cisco gekregen en volgens mij werkt hij goed Smile

Highflow
zekers de Cisco werkt hier ook wel goed heb nog geen rare dingen ontdekt wat tie niet doet , als die maar een goed signaal krijgt .
Vind die Cisco toch ruim in de instellingen wat je kan maken
al een stuk meer dan met de Experiaboxen

magicwizz
@Highflow Als je een monteur laat langs komen kan die ook eventueel een aantal zaken voor je nakijken en heeft hij tevens een ook modems achter in de bus liggen om daar ook mee te kunnen testen. De waardes die je uitleest mogen niet boven de 10 uitkomen dus het signaal gaan opschroeven heeft geen enkele zin voor je snelheid. De monteur zal het daadwerkelijke signaal op de groene kabel voor je na kunnen kijken en beoordelen of het signaal wat je binnen krijgt goed genoeg is.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: april 04 2012 09:29:57:
mogelijk dat t allemaal zeer moeizaam is door de lange coax naar de straat hij loopt 10 meter vertikaal omhoog langs de gevel op door een rvs goot heen.

Ze hebben bij de aanleg van de kabels precies berekend wat de maximale en minimale lengte van de coaxkabels is.
Daar wordt rekening mee gehouden in de eindversterker die uiteindelijk het juiste signaal conform UPC richtlijnen moet overbrengen naar het Overname Punt. Het zal dan nog wel eens kunnen gebeuren dat er een connector niet goed is in de kast of dat er iets met de kabel aan de hand is. Maar dan zal er toch echt eerst een monteur langs moeten komen om de boel door te komen meten zodat ze wat meer inzicht hebben over het probleem. De mensen die op de helpdesk zitten kunnen op afstand niet in je woonkamer kijken hoe de situatie er binnen uit ziet.
Gewijzigd door magicwizz op 04 april 2012, 09:29

Highflow
magicwizz schreef:

@Highflow Als je een monteur laat langs komen kan die ook eventueel een aantal zaken voor je nakijken en heeft hij tevens een ook modems achter in de bus liggen om daar ook mee te kunnen testen. De waardes die je uitleest mogen niet boven de 10 uitkomen dus het signaal gaan opschroeven heeft geen enkele zin voor je snelheid. De monteur zal het daadwerkelijke signaal op de groene kabel voor je na kunnen kijken en beoordelen of het signaal wat je binnen krijgt goed genoeg is.

<strong>Automatisch samengevoegd met vorige post op:</strong> april 04 2012 09:29:57:

Ze hebben bij de aanleg van de kabels precies berekend wat de maximale en minimale lengte van de coaxkabels is.
Daar wordt rekening mee gehouden in de eindversterker die uiteindelijk het juiste signaal conform UPC richtlijnen moet overbrengen naar het Overname Punt. Het zal dan nog wel eens kunnen gebeuren dat er een connector niet goed is in de kast of dat er iets met de kabel aan de hand is. Maar dan zal er toch echt eerst een monteur langs moeten komen om de boel door te komen meten zodat ze wat meer inzicht hebben over het probleem. De mensen die op de helpdesk zitten kunnen op afstand niet in je woonkamer kijken hoe de situatie er binnen uit ziet.

hmm nier erg duidelijk dan allemaal hoe t signaal zou moeten zijn in ideaal ,

Ik heb duidelijk problemen als t onder de 6 a 8 db is en wat ik in eerste instantie had -11 db was al helemaal slecht
nu is de boel aardig stabiel , modem is in staat online te blijven voor pakweg 30 uur of wat langer.
Nu is die sporadische uitval mischien een andere oorzaak dan slechte lijn , mischien gewoon door upc die aan t resetten is ..
maar met download en upload snelheid heb ik helemaal geen problemen dat blijft aardig stabiel als ik na de stats kijk van mijn Draytek
kom ik geregeld aan de 24,6 Mbit download.
Ik ben er alleen nog niet achter hoe lang de uitval is als dat gebeurt , je moet t maar net in de gaten hebben -)
heeft de Cisco geen actieve logbestand waar dit in te vinden is ?

Je zegt wel dat de kabels en versterkers zijn berekend maar was dit ook zo pakweg 30 jaar terug ?
toen waren de eissen een stuk minder , als er maar wat analoog beeld en radio door kwam was t al snel "ok"

magicwizz
Highflow schreef:

magicwizz schreef:

<strong>Automatisch samengevoegd met vorige post op:</strong> april 04 2012 09:29:57:

hmm nier erg duidelijk dan allemaal hoe t signaal zou moeten zijn in ideaal ,

Ik heb duidelijk problemen als t onder de 6 a 8 db is en wat ik in eerste instantie had -11 db was al helemaal slecht
nu is de boel aardig stabiel , modem is in staat online te blijven voor pakweg 30 uur of wat langer.
Nu is die sporadische uitval mischien een andere oorzaak dan slechte lijn , mischien gewoon door upc die aan t resetten is ..
maar met download en upload snelheid heb ik helemaal geen problemen dat blijft aardig stabiel als ik na de stats kijk van mijn Draytek
kom ik geregeld aan de 24,6 Mbit download.
Ik ben er alleen nog niet achter hoe lang de uitval is als dat gebeurt , je moet t maar net in de gaten hebben -)
heeft de Cisco geen actieve logbestand waar dit in te vinden is ?

Je zegt wel dat de kabels en versterkers zijn berekend maar was dit ook zo pakweg 30 jaar terug ?
toen waren de eisen een stuk minder , als er maar wat analoog beeld en radio door kwam was t al snel "ok"

Je kan de eens kijken naar de logbestanden via:

- Ga naar : http://192.168.100.1/
- Log in op het modem
- Ga naar Administration
- Daarna naar Reporting
- En klik daarna op de knop View Log.

Misschien dat je daar iets in kan terugvinden.

Wat betreft de kabels en versterkers.. De versterkers langs de weg worden echt wel eens vervangen en dan wordt ook meteen alles opnieuw ingeregeld. Als je echt denkt dat het in de kabels buiten zit kun je altijd een monteur langs laten komen, ze geven wel altijd aan dat als het binnenshuis zit je voorrijkosten berekend kan krijgen.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Cisco EPC 3925 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
modem 3925 en router UPC met eigen modem of router 7 31 december 2016, 20:41
Cisco EPC 3925 packetloss Eigen netwerk 3 18 oktober 2014, 22:54
Chromecast en UPC-cisco router Hardware instellingen 1 02 juni 2014, 22:44
sisco epc 3925 kom er niet in UPC-official gedeelte 5 16 november 2012, 14:43
Cisco 3925 herstart steeds HELLUP Klacht over UPC 4 12 november 2012, 11:05
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| queenBee11:19:10
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

14 februari 2015, 11:52
Met de fusie met Ziggo verdwijnen er ook een paar leuke kanalen zoals 13TH street, C&I, History. Al gezien?

10 januari 2015, 13:08
@Mariapica Hebben de buren wel nog steeds signaal? En heb je al geprobeerd een TV rechtstreeks aan te sluiten en vervolgens zenders automatisch laten zoeken? Zo kun je uitsluiten of het signaal totaal

09 januari 2015, 14:27
Das lekker alles ligt er uit, en ze komen pas dinsdag langs.

31 december 2014, 23:18
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

30 december 2014, 12:16
UPC Horizon/Power 120mbit.. 1 euro duurder geworden, en sinds september opeens dubbele uploadsnelheid Yeah