obey-robots.txt
17 November 2017, 18:27
Navigatie
Ledenenquête
Analoge televisie via de kabel moet blijven:

Ja
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Ja 84% [67 stemmen]
84% [67 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Nee 16% [13 stemmen]
16% [13 stemmen]

Stemmen: 80
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 15 apr 2010

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
UPC Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Hier kun je zaken kwijt over de telefonie van UPC. Bijvoorbeeld een eigen thuiscentrale, een alarmcentrale.
 Onderwerp afdrukken

Hoeveel telefoons aan Cisco EPC 3212 modem

burgkop
Hoeveel telefoons kun je aansluiten aan de Cisco zonder storing te krijgen?
Ik heb het niet over duo of trio toestellen, want die zullen als 1 toestel gerekend worden denk ik.
Ik bedoel gewoon moderne losse toestellen, ik heb bijv. nog een stel oudere Gigaset A1 toestellen en een moderne gigaset.
Nu alles aangesloten via telefooncentrale, maar die wil ik er tussenuit hebben.
Dus moet ik gebruik maken van een RJ11 splitter die ik aan sluit op de enige tel. modem uitgang.
Zouden 4 toestellen aan komen te hangen.

Uiteraard kan ik het gewoon proberen.
Vroeger mocht er van de kpn maar 2 toestellen aan hangen, met die draaischijven, toen had ik er ook al méér.
Maar deze toestellen hadden meer vermogen nodig om goed te kunnen werken, zoals de bel over laten gaan.

De huidige toestellen hebben minder power nodig.

Weet iemand hier wat meer van of al meer op aangesloten?
Heb wel zo'n 5x splitter besteld.

Popeye
Dat heeft met de aansluitfactor te maken, als het goed is staat dat in de handleiding.
Popeye

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

burgkop
Popeye schreef:

Dat heeft met de aansluitfactor te maken, als het goed is staat dat in de handleiding.

Bedoel je van het modem?
Vroeger stond het onder de telefoontoestellen.
Heb ik bij de huidige niet gezien.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: december 05 2011 23:52:26:
Handleiding modem nog eens na lopen pluizen, ze hebben het niet over de aansluitfactor maar over REN. (Ringer Equivalent Number)
max. 5 REN.
Als je dat verder niet tegen komt geven ze als advies om gewoon telkens een telefoon erbij aan te sluiten en horen of de telefoon(s) nog over gaan.
Zo niet dan weer een eraf halen.

Dit had ik eigenlijk ook in het hoofd als ik niet de juiste gegevens kon vinden op de toestellen.
Gewijzigd door burgkop op 05 december 2011, 23:52

Popeye
Op de oude PTT koperlijnen stond zo'n 40 volt gelijkspanning. Als er teveel telefoons op aangesloten waren dan zakte de spanning te ver in om de telefoon te laten rinkelen. Dat werd de aansluitfactor genoemd, heel wel mogelijk dat dat die REN is. Welke spanning er tegenwoordig op een telefoonmodem staat weet ik niet.

Mijn wijsheid komt uit de jaren 80 toen ik als donderdag zaterdag hulp op de witgoedafdeling van vroom en dreesman werkte.

Telefoons aansluiten maar en zien bij welke hoeveelheid het mis gaat.
Popeye

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

burgkop
Popeye schreef:

Op de oude PTT koperlijnen stond zo'n 40 volt gelijkspanning. Als er teveel telefoons op aangesloten waren dan zakte de spanning te ver in om de telefoon te laten rinkelen. Dat werd de aansluitfactor genoemd, heel wel mogelijk dat dat die REN is. Welke spanning er tegenwoordig op een telefoonmodem staat weet ik niet.

Mijn wijsheid komt uit de jaren 80 toen ik als donderdag zaterdag hulp op de witgoedafdeling van vroom en dreesman werkte.

Telefoons aansluiten maar en zien bij welke hoeveelheid het mis gaat.

Denk zelf dat die spanning hoger was, want in die tijd was ik nogal eens aan het experimenteren met losse toestellen en extra bellen (toen nog die grote telefoon bellen) en heb diverse keren een optater gehad omdat er net gebeld werd.

Ik ga maar wat uitproberen en zie het dan wel.
Wil de centrale kwijt en een zooi kabels, maar uiteraard eert uitproberen.

Ik zoek nog een mogelijkheid om een Gigaset AL285 Trio te clonen, behalve het antwoordapparaat, zodat je meer dan 4 toestellen kunt gebruiken. (ik heb 2 sets) zodat je alles kunt doorverbinden, uiteraard wordt er een apparaat tegelijk gebruikt.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Hoeveel telefoons aan Cisco EPC 3212 modem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
modem 3925 en router UPC met eigen modem of router 7 31 december 2016, 20:41
Thomson modem Storing 2 07 april 2015, 10:32
Wifi over Horizonbox icm technicolor modem Eigen netwerk 2 14 maart 2015, 11:54
Cisco EPC 3925 packetloss Eigen netwerk 3 18 oktober 2014, 22:54
Chromecast en UPC-cisco router Hardware instellingen 1 02 juni 2014, 22:44
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

14 februari 2015, 11:52
Met de fusie met Ziggo verdwijnen er ook een paar leuke kanalen zoals 13TH street, C&I, History. Al gezien?

10 januari 2015, 13:08
@Mariapica Hebben de buren wel nog steeds signaal? En heb je al geprobeerd een TV rechtstreeks aan te sluiten en vervolgens zenders automatisch laten zoeken? Zo kun je uitsluiten of het signaal totaal

09 januari 2015, 14:27
Das lekker alles ligt er uit, en ze komen pas dinsdag langs.

31 december 2014, 23:18
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

30 december 2014, 12:16
UPC Horizon/Power 120mbit.. 1 euro duurder geworden, en sinds september opeens dubbele uploadsnelheid Yeah