obey-robots.txt
05 December 2016, 21:37
Navigatie
Ledenenquête
Analoge televisie via de kabel moet blijven:

Ja
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Ja 83% [90 stemmen]
83% [90 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Nee 17% [18 stemmen]
17% [18 stemmen]

Stemmen: 108
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 15 apr 2010

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
UPC Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken

Internetsnelheid: UPC Cisco EPC3212 modem i.c.m. Linksys BEFSR81 router

Prefab
Geachte,

Ik heb recentelijk mijn internetconnectie opgewaardeerd naar 60mb. Hiervoor kreeg ik de Cisco EPC3212 modem mee. Thuis gebruikte ik altijd een Linksys BEFSR81 router. Deze router heeft een max connectiesnelheid van 100mb. Op de modem brand het link-lampje oranje. Ik begreep dat het oranje lichtje te maken heeft met die max van 100mb en dat is het probleem ook niet, want de internetconnectie werkt wel, maar trager als dat ik de modem direct aan mijn pc verbind. Bij snelheidstesten wees een directe connectie met de pc ruim 6 mb/s uit en via de router een krappe 4 mb/s. Hoe kan het dat de connectie via de router trager verloopt, aangezien deze de 60mb snelheid zou moeten aankunnen?

Bij voorbaat dank en met vriendelijke groet!

Popeye
De router heeft een interne doorstroomsnelheid. Vooral oudere routers kunnen de hoge snelheid niet aan.

Via deze link kun je meer info vinden, http://www.practicallynetworked.com/review.asp?pid=300

Test Name Wan-Lan Lan-Wan
Response Time (ping) 4ms max. 4ms max.
TCP Throughput
(1MByte file transfer) 6Mbps 6Mbps
UDP Streaming
(1Mbps rate
10 sec duration) 0%
Data Loss 13%
Data Loss

Je kunt ook eens kijken of je met een ddwrt firmware de boel sneller kan krijgen.
Popeye

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

Prefab
Hallo Popeye,

Bedankt voor je reactie. Uit de link die je post meen ik op te maken dat de max doorvoersnelheid 6 mb/s zou moeten bedragen. Zelfs als dat het geval zou zijn (zoals vermeld bij mij: 4 mb/s) blijft dat toch vreemd. Waarom zou een router met specs van max 10 mb/s immers blijven hangen op lagere snelheden? Als ik een router koop met een max snelheid van 100mb dan kan ik logischerwijs verwachten dat de doorvoersnelheid max 10 mb/s bedraagt? Wellicht schiet mijn expertise hier tekort. Hoe dan ook, ik heb in de tussentijd getracht een firmware update te installeren (even los van of dat uberhaupt iets zou oplossen, maar het was niet up-to-date) en dat leverde ook alweer allemaal foutmeldingen op ('Upgrade file pattern error'?). Vermoeiend allemaal. Wellicht het simpelst om dan maar gewoon een nieuwe, snellere router te kopen.

Alsnog bedankt!

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Internetsnelheid: UPC Cisco EPC3212 modem i.c.m. Linksys BEFSR81 router', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Horzizon gebruiken als modem Storing 1 28 augustus 2016, 08:34
Thomson modem Storing 2 07 april 2015, 10:32
Horizon veroorzaakt lag op Cisco 3925 Eigen netwerk 16 26 maart 2015, 16:36
Wifi over Horizonbox icm technicolor modem Eigen netwerk 2 14 maart 2015, 11:54
modem 3925 en router UPC met eigen modem of router 7 02 februari 2015, 10:10
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Popeye01:20:50
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

18 februari 2015, 12:04
Doe de Enquête op het Forum bij UPC Digitale Televisie en stem voor behoud van SYFY!!!

14 februari 2015, 11:52
Met de fusie met Ziggo verdwijnen er ook een paar leuke kanalen zoals 13TH street, C&I, History. Al gezien?

10 januari 2015, 13:08
@Mariapica Hebben de buren wel nog steeds signaal? En heb je al geprobeerd een TV rechtstreeks aan te sluiten en vervolgens zenders automatisch laten zoeken? Zo kun je uitsluiten of het signaal totaal

09 januari 2015, 14:27
Das lekker alles ligt er uit, en ze komen pas dinsdag langs.

31 december 2014, 23:18
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer