obey-robots.txt
05 December 2016, 19:38
Navigatie
Ledenenquête
Analoge televisie via de kabel moet blijven:

Ja
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Ja 83% [90 stemmen]
83% [90 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Nee 17% [18 stemmen]
17% [18 stemmen]

Stemmen: 108
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 15 apr 2010

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
UPC Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Geen telefoonverbinding, meld alles hier.
 Onderwerp afdrukken

regelmatig modem uitval

ronaldvd
Ik heb een erg lastig probleem daar mijn modem elke week wel eens offline gaat. In eerste instantie had ik een splitter die het modem en het TV verdeelde. De splitter heeeft een demping van 3,7dB. Als het probleem zich voordeed was dit alleen op te lossen door het modem tijdelijk rechtstreeks aan te sluiten op het AOP (Abbonnee overname punt) ipv achter de splitter. Alleen coax kabel loshalen van modem en modem uit/aan + reconnect coax werkt niet. Nadat de verbinding weer tot stand is gekomen (binnen 60 seconden) kan ik het modem weer aan de splitter aansluiten en blijft alles weer een aantal dagen / paar weken werken. (Tijdens overzetten van de connectie gaat ook de Carrier Detect down uiteraard maar wordt hersteld met de modem op de splitter aan te sluiten)

Dus was het advies van UPC koop een versterker en versterk je signaal als het binnenkomen vanaf het AOP. Dus een tratec FDU-44 gekocht in de UPC winkel. Enfin je raad het al het probleem is gebleven, de versterker doet op het retourpad richting wijkcentrale 0dB level uitsturen. Als ik weer een uitval heb van connectie moet ik toch eerst het modem rechtstreeks op het AOP aansluiten, wachten op connectie en kan ik deze daarna onderbreken en weer achter de versterker aansluiten en werkt alles weer. (Tijdens overzetten van de connectie gaat ook de Carrier detect down uiteraard maar wordt hersteld met de modem op de versterkeraan te sluiten)

Het lijkt net of er te weinig signaal richting UPC apparatuur wordt gestuurd als dit probleem zich voordoet en de UPC 'DSLAM' eerst een zetje moet krijgen waarna het weer kan werken. (alles incl. modem, AOP en kabels zijn al vervangen door UPC technici) Weet iemand of er issues zijn met UPC icm de Arista kabel modems of kent of herkent dit probleem?

Ik wordt er een beetje gestoord van om elke week deze handeling te moeten verrichten..

UPZI
Hallo Ronald,

Dat een modem eens offline gaat kan ik me voorstellen. Het is techniek natuurlijk. Wanneer ik je probleem leest zijn er een paar onduidelijkheden.

Een FDU44 hang je altijd in de meterkast. Dus de groene kabel gaat naar de input van je FDU44. Op de FDU44 zitten 4 uitgangen. Een uitgang kun je gebruiken voor je modem. De kabel tussen versterker en modem minimaal 50 cm en probeer hem zo kort mogelijk te houden. De andere drie uitgangen van de FDU44 kun je dan voor andere doeleinden gebruiken.

Heb je het probleem dan nog?
Maak voor jezelf een log schema. Wanneer is het modem offline?
Mogelijk zit er een logica in, je zou dan de storing ergens in je instellingen of software moeten zoeken.

Houdt me op de hoogte als je wilt.
Greetz,
UPZI

ronaldvd
12 dagen geleden even een modem uitval gehad na 28 dagen of zo online te zijn. Ik dus browser opgestart om statistieken uit modem te lezen maar helaas kon ik niet op het modem komen. ook pingen naar 192.168.100.1 wat normaal wel werkt als alles werkt ging niet. Ik heb wel gezien dat na een reset de waarden downstream & signal to noise zijn (11dBmV & 46dBmV) en de waarde downstream gedurende de periode dat het modem online is langzaam daalt. Ik heb 7 dBmV gezien van de downstream waarde. Signal to noise blijft ongeveer gelijk

Dus ik modem gereset + coax losgehaald. (Na mijn AOP zit een versterker FDU-44 van tratec uit de upc winkel. De splitter gebruik ik niet meer) UPC Modem zit achter de versterker. Geen resultaat. Dus ik heb het upc modem rechtstreeks met een coax op AOP gezet, UPC Modem gereset alles werkt weer. Daarna de versterker weer op AOP gezet, UPC modem weer achter versterker en ook alles werkt weer.

Gisteren tussen 13.30 - 14.15 ook even een online / offline geval gehad. Dus ik weer geprobeerd met een web pagina naar 192.168.100.1 (UPC modem) te gaan maar niet gelukt. Zelfde procedure herhaald zoals hierboven en alles weer werken... ?

Het is net of als ik het upc modem rechtstreeks op het AOP zet dat dan alles ok is. Dit kan ik niet gedurende lange tijd testen daar ik anders geen tv kan kijken..... Met een splitter (upc modem aan splitter & andere splitter uitgang naar TV) of een versterker rechtstreeks op AOP heb ik regelmatig problemen...

AOP, bekabeling & upc modem + splitter in huis is al vervangen door een upc technicus, signaal is al een paar keer ingeregeld door een technicus.

Een slechte kabel vanaf AOP naar wijkcentrale ?

ronaldvd
All,

Na overleg te hebben gehad met Jordy-UPC heeft Jordy-UPC een technicus gestuurd om te komen meten. De technicus constateerde een kabel beschadiging / breuk vanaf mijn huis 30 meter in de straat. Gelukkig heeft iemand iets gevonden gezien de vreemde onderbrekingen/storingen die ik heb gehad. Kabel storing/beschadiging lag onder een parkeerplaats van auto's...

Analoge TV had ik nooit last van en merkte ik ook niets van alleen de digitale omgeving internet had hier zichtbaar last van. De digitale TV mediabox ging ook offline voor 1 sec. maar daar merkte ik ook weinig van.

Binnen 3 werkdagen is de kabel in de straat opgegraven en gerepareerd, een prima service waar ik erg blij mee ben. Ik houd iedereen op de hoogte of het probleem nu ook daadwerkelijk is opgelost....

Wel even een advies als je regelmatig uitval hebt van je upc modem verbinding en nee ik ben niet van UPC zelf.. maar het heeft wel geholpen om allerlei problemen uit te sluiten ;-)

Zorg bij problemen ervoor dat je fatsoenlijke coax bekabeling (bijv. KOKA 799) hebt met echte krimp connectoren (Niet die dingen die je kunt aandraaien op de kabel) Als je niet zeker bent vervang de kabel dan. Check of alles netjes is aangesloten achter je Abonnee Overname Punt (AOP). Dit voorkomt al veel problemen.

Als je UPC modem ook al eens is vervangen dan kan het wellicht handig zijn je kabel richting de straat te laten doormeten door UPC

UPC HELPER
Ik ben blij dat alles verholpen is ( vooralsnog ).

Mocht er nog problemen zijn dan horen wij dit graag.

Alvast onze excuses voor het ongemak.

UPZI
Hallo ronaldvd,

Fijn te lezen dat je problemen zijn verholpen.
Zo zie je maar weer eens, het blijft techniek.

Wanneer het probleem had door gezet had ik je kunnen helpen met een plot.
Hierin staat exact wanneer je modem offline is geweest.

Veel surf plezier.

Greetz,
UPZI.nl

igorbeuker
Ik heb hetzelfde probleem als Ronald. Ook een Tratec FDU 44 amplifier er tussen. Tv verliest soms kanalen, en op aanraden van UPC heb ik alle instellingen opnieuw gedaan. Signaal blijft echter zwak en sommige kanalen geeft de TV niet door.

Erger nog: ik heb UPC Internet 120, de zwaarste en duurste versie. Down haal ik max 3-5 en upload altijd 5 met de upc speedtest. En dat direct van mijn kabelmodem, dus niet eens via m'n wireless router!! Lekker met zo'n kabel door je huis...

Nu ligt mn kabelmodem er al 2 dagen uit, dus helemaal geen signaal en helemaal geen internet. Ligt dat nu aan de toevoer naar mn huis? Aan mn Tratec splitter of aan mn kabelmodem? Mn Tv doet het nog wel en mn telefoon modem ook!

Wie o wie helpt? 1000x dank!

Cheers

Igor

ronaldvd
Hi

Zorg voor goede (koka799) coax kabel. Gebruik goede connectoren (aanknijp connectoren ipv de opschroef met een speciale tang (en nee dat is niet de vrouw van de baas.. hahaha) en zorg dat je dat goed aansluit. Sluit je versterker rechtstreeks aan op de groene kabel die je huis binnenkomt en op de AOP (abonnee overname punt) is aangesloten. Hang je modem op een separate uitgang van de versterker.

Ik neem aan dat je dat allemaal gedaan hebt.

Neem dan offline (prive bericht) kontakt op met Jordy-UPC en leg het probleem uit wat je allemaal gedaan hebt + alle monteurs bezoeken die thuis zijn geweest. Wellicht dat je modem een probleem heeft maar als alles al is vervangen binnen dan houd het daar snel op. Mogelijk kun je een extern kabel probleem hebben. Met doormeten komen ze er heel snel achter als het een probleem is. Via Jordy ben ik snel tot de oplossing gekomen. Alles werkt nu pico de luxe...

Succes

UPZI
hoi igor,

Als je telefoon modem het doet, heb je waarschijnlijk twee modems, internet en telefoon?
Je kunt simpel je internet modem rechtstreeks op je groene kabel aansluiten.

Wanneer je wel TV heb en telefoon, dan is er wel een signaal. Kan niet anders.
Is het alleen een probleem met snelheid of heb je helemaal geen signaal.
Wat is de status van je LEDs op het modem?

Probeer ook een ander kabel tussen modem en groene kabel.

Hoor het graag.
Greetz,

upzi.nl

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'regelmatig modem uitval', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Horzizon gebruiken als modem Storing 1 28 augustus 2016, 08:34
Thomson modem Storing 2 07 april 2015, 10:32
Wifi over Horizonbox icm technicolor modem Eigen netwerk 2 14 maart 2015, 11:54
modem 3925 en router UPC met eigen modem of router 7 02 februari 2015, 10:10
Firmware update modem Arris model tm602B Hardware firmware 2 03 mei 2013, 09:00
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Popeye03:35:14
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

18 februari 2015, 12:04
Doe de Enquête op het Forum bij UPC Digitale Televisie en stem voor behoud van SYFY!!!

14 februari 2015, 11:52
Met de fusie met Ziggo verdwijnen er ook een paar leuke kanalen zoals 13TH street, C&I, History. Al gezien?

10 januari 2015, 13:08
@Mariapica Hebben de buren wel nog steeds signaal? En heb je al geprobeerd een TV rechtstreeks aan te sluiten en vervolgens zenders automatisch laten zoeken? Zo kun je uitsluiten of het signaal totaal

09 januari 2015, 14:27
Das lekker alles ligt er uit, en ze komen pas dinsdag langs.

31 december 2014, 23:18
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer