obey-robots.txt
05 December 2016, 19:38
Navigatie
Ledenenquête
Analoge televisie via de kabel moet blijven:

Ja
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Ja 83% [90 stemmen]
83% [90 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Nee 17% [18 stemmen]
17% [18 stemmen]

Stemmen: 108
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 15 apr 2010

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
UPC Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Post hier opmerkingen over digitale televisie. Signaalkwaliteit, meer zenders etc.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Luid volume UPC reclame's?

meegja
Ok, eens kijken of de enige ben: ik heb UPC Digitaal (Haarlem Centrum) en UPC vind het nodig om op haar digitale kanaal, reclame uit te zenden voor digitale televisie. Waarom is mij een raadsel maar goed.
Elke keer als er UPC reclame is (maakt niet uit welk kanaal) moet ik mijn geluid een stuk zachter zetten want het is een heel stuk harder dan de reguliere uitzendingen waar zij feitelijk inbreken met hun eigen reclame. En als de reclame voorbij is, dan kan ik geluid weer op normaal niveau zetten.
Ben ik de enige die hun (overigens irritante) reclames zo hard doorkrijgt wat betreft volume?

Menno

Spookjuh
Ik heb hier ook last van. Dit is overigens ook het geval bij het analoge tv signaal.

Popeye
Dit is een veel gehoorde klacht. Wie weet kan COAX er iets aan doen bij UPC.

Vul hier linksonder op de site het formulier in!
Popeye

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

Januz
Meegja, je hebt helemaal gelijk. Alle reclames zijn overigens harder dan gewone programma's,
maar UPC gaat daar nog eens boven uit.

ferryouwendijk
Hallo,

Mijn naam is Ferry Ouwendijk, directeur van MediaChoice. Wij verzorgen bij UPC en allerlei andere kabelmaatschappijen adinsertion ism zenders als RTL, SBS, Ned1-2-3(STER) en diverse thematische zenders.

Adinsertion is het per regio invoegen van regionale reclame. Dit zijn spots van de kabelaars maar ook van landelijke en regionale adverteerders.

Zoals jullie allen weten is audio in reclame een veel besproken item. Het is absoluut NIET onze bedoeling, en al helemaal geen opdracht van UPC, om de reclames die we inserten extra hard uit te zenden.

Wij doen er alles aan om insertion zo vloeiend mogelijk te laten verlopen. Veel mensen weten niet eens dat het plaats vindt en dat is eigenlijk het grootste compliment dat we kunnen krijgen ;-)

maar hier is dat kennelijk anders..

we zouden dan ook graag per email (liefst met vermelding van telefoonnummer om direct kort te sluiten) vernemen in welke stad/regio dit is geconstateerd.

Dan zal ik er achteraan gaan om het na te laten kijken en dan bij afwijkingen te corrigeren.

alvast bedankt voor de medewerking.

Ferry

mr2t
hier in rotterdam ervaren wij ook dat het geluid harder is dan het programma waar we naar kijken, we hebben alleen nog niet echt opgelet bij welke zenders dat is.

gr MR2T

ronaldvd
Ook ik heb last van het hardere volume tijdens reclames. Als techneut heb ik begrepen dat dit te maken heeft , niet met een harder volume maar door meer dynamiek aan het geluid signaal toe te voegen. Dit resulteerd dan in veel luider geluid it de luidsprekers.

Hier zijn instellingen voor op de meeste TV's echter werken niet altijd en het is mij net als andere UPC gebruikers een raadsel waarom dit nu nodig is. Dit is niet alleen UPC gerelateerd maar vele andere kanaal aanbieders of zender leveranciers doen dit ook.

MeneM
Ik woon in het 1106WJ gebied van Amsterdam Zuidoost. Ik heb zowel een decoder (van UPC) beneden en een boven in de slaapkamer.

Bij beide televisie sets gaat het volume extreem omhoog tijdens reclames. Vaak zijn mijn vrouw en ik aan het graaien naar de afstandsbediening om hem gauw lager te zetten. In de hoop de kinderen (twee verdiepingen hoger) niet wakker te maken.

ZO hard staat hij dan opeens.

meegja
Geluid heeft opzich niks met TV zelf te maken: bij mij staat geluid van TV uit en krijg ik alles over mijn surround set. Maar ook hier geluid harder. Uiteraard valt het extra op omdat het gewoon irritante en zeer kinderachtige reclames zijn Pfft Maar ook omdat we via digitale TV reclame krijgen om digitale tv te nemen? SLaat nergens op. Maar goed, zal een PB bericht aan Ferry Ouwendijk sturen met mijn gegevens erin en eens kijken wat eruit komt.

Menno

Rino
Dit is niet een probleem van alleen UPC gebruikers, maar een alles omvattend probleem van de adverteerders, die het geluid zo hard mogelijk gecompressed willen hebben.

Deze adverteerders willen zo graag mogelijk de aandacht van de kijker (luisteraar) hebben. Ik heb bijna 30 jaar in de media gewerkt, en al sinds men erachter gekomen is, dat men het geluid kon compressen, bestaat deze irritatie bij de kijkers al.

Helaas is dit een oude discussie met al weer een nieuw staartje... De adverteerders leren het nooit! Ze willen maar niet vatten, dat het op deze manier juist de kijker naar andere kanalen laat wegzappen.
Gewijzigd door Rino op 30 juli 2010, 11:23

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Luid volume UPC reclame's?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Reclame's van upc Klacht over UPC 1 18 september 2010, 17:48
Reclame upc houd je voor de gek Algemeen 3 30 juli 2010, 11:29
Misleidende reclame UPC Helpdesk 8 14 december 2009, 08:13
UPC afstandsbediening volume knop vraag... Algemeen 2 13 augustus 2009, 18:56
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Popeye03:34:30
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

18 februari 2015, 12:04
Doe de Enquête op het Forum bij UPC Digitale Televisie en stem voor behoud van SYFY!!!

14 februari 2015, 11:52
Met de fusie met Ziggo verdwijnen er ook een paar leuke kanalen zoals 13TH street, C&I, History. Al gezien?

10 januari 2015, 13:08
@Mariapica Hebben de buren wel nog steeds signaal? En heb je al geprobeerd een TV rechtstreeks aan te sluiten en vervolgens zenders automatisch laten zoeken? Zo kun je uitsluiten of het signaal totaal

09 januari 2015, 14:27
Das lekker alles ligt er uit, en ze komen pas dinsdag langs.

31 december 2014, 23:18
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer