obey-robots.txt
05 December 2016, 21:37
Navigatie
Ledenenquête
Analoge televisie via de kabel moet blijven:

Ja
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Ja 83% [90 stemmen]
83% [90 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Nee 17% [18 stemmen]
17% [18 stemmen]

Stemmen: 108
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 15 apr 2010

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
UPC Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Post hier opmerkingen over digitale televisie. Signaalkwaliteit, meer zenders etc.
 Onderwerp afdrukken

storing op extra kanalen

Evert-jr
Probleem onschrijving.

Op diverse (z.g.) extra (royaal) kanalen heb ik veel last van slecht
ontvangst. (zoals bijvoorbeeld Geschiedenis 24 of TCM)
Je krijgt dan zo'n blokkenbeeld, en het beeld blijft af en toe
helemaal hangen en het geluid loopt dan af en toe uit de pas.

Omdat mijn beide buren alleen het standaard pakket hebben
kan ik niet bij hun navragen of dit ook bij hun het geval is.

Alle overige kanalen zijn overigens "zover ik weet" wel probleemloos.
Dit geld ook voor andere zenders uit het royaal pakket.

De media box heb ik al een paar keer van het stroom af gehaald,
maar dit mag niet baten. De (ik dacht thomson) kast zit aan de
tv verbonden met een scart kabel.

Wie weet misschien een oplossing voor dit probleem, of ligt het
misschien aan de decoder.

Graag uw expertice
 
Evert-jr
Even een update:

Net weer een keer reset van de media box uitgevoerd.
en een volledig controle van de zenders gedaan.

Nu dus de volledige lijst met stoor zenders.

Deze zenders zijn helemaal niet te volgen:

TCM
Motors TV
Weer en Verkeer
Adult channel
Nick Toons


Deze zenders zijn erg storig - blokkerig

Playhouse disney
ESPN classic
Car channel
Disc. science
Disc. world
Nostalgie net
Nat. geo - world
Mezzo
Spirit 24
Al jazeera engels
Jim Jam
TV oranje

En alle overige zenders zijn gewoon van goede beeldkwaliteit.
Hierop valt verder niets op aan te merken.
 
digiproof
Blokkerig beeld wijst op een te zwak signaal op de mediabox.

Dat kan komen door te lange coaxkabels, slechte verbindingen (vooral IEC stekkers met wit plastic kapje zijn een bron van problemen) of (teveel) splitters in het netwerk.

Ook is het mogelijk dat het binnenkomende signaal van UPC al aan de wat zwakke kant is, waardoor het probleem sneller optreedt in inhuis netten.

Kijk even op digiproof.nl en/of laat je gratis adviseren door ons team. Wij adviseren gratis en vrijblijvend hoe problemen in inhuis kabelnetwerken op te lossen zijn, zo veel mogelijk met gebruik van Kabel Keur gecertificeerde producten. Kabel Keur is een Nederlands officieel keurmerk voor kabeltelevisie producten.

Met een vriendelijke groet

Jos Huizer
 
Evert-jr
digiproof schreef:
Blokkerig beeld wijst op een te zwak signaal op de mediabox.

Dat kan komen door te lange coaxkabels, slechte verbindingen (vooral IEC stekkers met wit plastic kapje zijn een bron van problemen) of (teveel) splitters in het netwerk.

Ook is het mogelijk dat het binnenkomende signaal van UPC al aan de wat zwakke kant is, waardoor het probleem sneller optreedt in inhuis netten.



Hallo Jos, bedankt voor je reactie, en je sluik reclame...
Maar de slechte verbinding is namelijk niet altijd het geval, Bij b.v. veel regen is de verslechtering soms veel erger.
Ook kan ik bijvoorbeeld bij MGM de ene keer wel de on demand (films) op deze zender benaderen en de andere keer
weer niet. De ene keer help een reset van de media box weer wel en de andere keer weer niet.
Ook blijft de box regelmatig (bij on demand op het MGM kanaal) hangen met de mededeling (ogenblik geduld a.u.b.).
Dan is alleen de oplossing - stekker er uit, want anders is de box niet meer te benaderen.
Overigens heb ik een goede kabel en de connectors zijn in de metalen uitvoering van Hirschmann.

Daarnaast geeft het z.g. testkanaal van UPC altijd alle verbindingen als goed (groen) aan.
Ik kan niet vergelijken met mijn buurman, want die heeft geen extra pakket van UPC.

Aan de andere kant hebben de twee huizen allebij een schotel en geen UPC.
Misschien is dat laatste dan toch de beste oplossing Frown.
Gewijzigd door Evert-jr op 12 augustus 2010, 09:48
 
UPZI
Hallo Evert.

Wanneer ik je topic lees, hier mijn visie.

Controleer de kabel vanaf het UPC kastje in de muur naar je mediabox.
Zit hier niets tussen? Zo ja, rechtstreeks aansluiten, dus alleen de kabel. Doet hij het nog?
Wanneer is voor het laatst het UPC kastje verwisseld? Jaren geleden?
UPC helpdesk bellen, je AOP moet worden vervangen, die blokkeert sommige frequenties.

Ben benieuwd naar het resultaat.

Greetz,
UPZI
 
upzeem
Sta achter de visie van UPZI,

Duidelijk een AOP probleem, zenderpakketten komen op verschillende frequenties op de kabel binnen, als het AOP oud/versleten is,
kan het zijn dat bepaalde frequenties niet goed door komen waardoor je dus problemen als blokkerig beeld/vastlopend beeld/geen geluid etc. ervaart.

Monteur laten komen, en in ieder geval het AOP laten vervangen.

Probeer zelf in ieder geval rechtstreeks met een goede kabel vanaf het AOP naar de box aan te sluiten, zodat je zeker weet dat het niet in je kabels/splitters etc. zit.
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'storing op extra kanalen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Storing op NPO1 analoog in Amsterdam ZUID Algemeen 2 29 november 2014, 10:47
Internet storing Storing 1 27 juni 2014, 07:37
storing in telefoon verbinding? Storing 2 12 maart 2014, 20:11
Philips tv en horizon-box storing Storing 11 06 oktober 2013, 10:48
Storing Radio Gelderland opgelost Algemeen 1 08 juli 2013, 09:03
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Popeye01:20:40
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

18 februari 2015, 12:04
Doe de Enquête op het Forum bij UPC Digitale Televisie en stem voor behoud van SYFY!!!

14 februari 2015, 11:52
Met de fusie met Ziggo verdwijnen er ook een paar leuke kanalen zoals 13TH street, C&I, History. Al gezien?

10 januari 2015, 13:08
@Mariapica Hebben de buren wel nog steeds signaal? En heb je al geprobeerd een TV rechtstreeks aan te sluiten en vervolgens zenders automatisch laten zoeken? Zo kun je uitsluiten of het signaal totaal

09 januari 2015, 14:27
Das lekker alles ligt er uit, en ze komen pas dinsdag langs.

31 december 2014, 23:18
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer