obey-robots.txt
05 December 2016, 21:38
Navigatie
Ledenenquête
Analoge televisie via de kabel moet blijven:

Ja
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Ja 83% [90 stemmen]
83% [90 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Nee 17% [18 stemmen]
17% [18 stemmen]

Stemmen: 108
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 15 apr 2010

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
UPC Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Post hier opmerkingen over digitale televisie. Signaalkwaliteit, meer zenders etc.
 Onderwerp afdrukken

Stilstaand beeld/uitvallen mediabox

srovers
Betreft digitale TV UPC:

Sinds een aantal dagen regelmatig stilstaand beeld voor een paar seconden of zelfs de melding "uw heeft geen toegang...". Dit is heel vervelend als je iets volgt en sowieso niet iets waar je voor betaalt.
Soms totaal geen verbinding. Zender 999 is echter wel te "ontvangen", verbinding is OK. Ook zender 11 UPC kanaal doet het...?

Ik heb niets veranderd aan kabels, aansluitingen etc.
Op moment van overgang naar UPC (bij instellen) had ik wel beeld maar blokkerig beeld. Dit kwam door oude kabel. Toen gelijk goede kabel gehaald en sinsdien geen enkele problemen meer gehad, tot een paar dagen terug. Aan kabels ligt het dus niet.
Op het moment dat ik dit schrijf totaal geen beeld meer, muv kanalen 999 en 11... oh, heel even deed NL1 het, maar toen bleef hij weer stil staan en aansluitend schakelt mediabox uit (Thomson)

Inmiddels kijk ik maar weer even analoog, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling...

Help!

srovers
Update:

Vanmiddag UPC gebeld: alle instellingen waren OK (serienrs gecheckt) en mediabox zou "gerefreshed" worden. Indien morgenochtend nog niets dan moest ik weer bellen. Kans was heel groot dat ie het vanavond weer zou moeten doen.

Vanavond deed ie het heel even, maar na 5 minuten eerst stilstaand beeld, daarna weg.
Om 20:06 heb ik de coax eruit gehaald en weer rechtstreeks in m'n TV gedaan om in ieder geval (analoog) TV te kunnen kijken.
Daarstraks (ca 23:00 uur) weer coax in de mediabox (Thomson 6221) gedaan en aangezet. Krijg wederom weer blauw slotjesscherm met "u heeft geen toegang tot deze zender" en na ca een minuut valt de mediabox weer uit (eerst uit waarbij de tijd staat en het rode lampje brandt, daarna helemaal uit alsof de stroom eraf is) en daarna start ie weer.
Het vreemde is dat ie, toen ie vanzelf uitging, als tijd weer 20:06 aangaf.... Daarna gaf ie bij het vanzelf uitgaan wel de juiste tijd aan...., maar nu staat ie weer op 20:06... En nu weer op de juiste tijd... ?! etc
Overigens kanalen 11 (showkanaal) en testbeeld allemaal OK (bij testen verbinding word ik zelfs gefeliciteerd...).

Ben benieuwd wat ie morgenochtend doet, heb weinig vertrouwen dat dit het gaat worden. Zal dus wel weer moeten bellen.
Gewijzigd door srovers op 02 april 2010, 23:24

Popeye
Die mediabox is niet in orde! Kun je bij een kennis/buurman er een lenen en uittesten?
Popeye

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

srovers
Beste Popeye,
Bedankt voor je reactie. Helaas heeft niemand in de buurt TV van UPC (ja mijn buurman straks, op aanraden van mij...).
Ik heb net gebeld met UPC: smartcard eruit en erin, hielp niets. Geforceerde update (knop X en stroom eraf). Ook niets. Hij vertelde mij dat de refresh nog niet is afgerond, en adviseerde tot 16:00 te wachten, daar dan refresh afgerond is (24 uur).

Om 16:01 ga ik dus weer bellen mocht dit geen resultaat geven. Dan zou er een monteur gestuurd worden.

Wel belangrijk: tot die tijd kan je niet analoog kijken, want coax moet erin blijven...

srovers
Update:
Dinsdag 6 april gebeld door de monteur. Hij had het dossier gelezen en zei dat het aan de mediabox lag. Hij zou een nieuwe opsturen, zodat het bezoek van donderdag 8 april niet door hoefde te gaan.
Inmiddels vrijdag en nog niets in huis; ook op emails wordt vooralsnog niet gereageerd (om een nr te bellen van € 0.70/minuut vind ik iets te gortig).
Klantenservice UPC gebeld: storing.... dus ze kunnen niets zien. Terugbellen kan niet, moet je 's avonds of morgenochtend maar proberen...
Gaat nu een beetje irritant worden.
Ik vertrouw er in ieder geval op, dat ik voor de vergoeding in aanmerking kom, daar ik nu al > 1 week geen digitale TV heb.

Wordt vervolgd...

Popeye
Als e.e.a. niet naar tevredenheid wordt opgelost kun je de kabel belangen vereniging COAX inschakelen. Daartoe kun je links onder op deze website een klachten formulier invullen.
Popeye

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

srovers
Vervolg....
Zaterdag 10/04 gebeld: was kennelijk iets fouts gefaagn, nieuwe mediabox zou alsnog vandaag verstuurd worden.
maandag, dinsdag, woensdag.... Niets. Woensdagmiddag maar weer eens gebeld: is vertraging bij de bezorging, kunnen geen trackingnr geven etc etc. Vaag. Moest maar weer geduld hebben.... Hoeveel geduld moet een mens hebben?
Op mijn reactie dat ik vrijdag wel weer terug zou bellen als de box er nog niet was kreeg ik als antwoord: dat zal weinig zin hebben, want dan zal ie waarschijnlijk nog niet geleverd (kunnen...) worden?! De één zegt A, de ander B en weer een ander C.
Wat is dit voor bedrijf? Wat is er zo moeilijk aan om een doos op te sturen. Duizenden doen dit, maar UPC krijgt het niet voor elkaar?
Je wordt bij UPC aan het (telefoon)lijntje gehouden, wat alleen maar geld kost.

Wilde wachten met dat klachtenformulier van Coax totdat ik hem binnen had, maar dat lijkt inmiddels een te zware opgave voor UPC?

PS: valt het bij jullie ook op, dat als je een mail stuurt je bij een vraag een mail terug krijgt met (soms zinnige) info en bij een klacht een mail waarin staat dat zij geprobeerd hebben je te bellen nav de klacht maar dat dat niet gelukt is en dat je zelf maar weer moet bellen... Ze hebben mijn mobiel maar ik ben nog NOOIT gebeld...

srovers
Box is afgelopen donderdag geleverd...???? Die helpdesk is kennelijk niet echt op de hoogte van zaken, al zijn ze er wel "om uw vragen zo goed mogelijk te beantwoorden".
Tot nu toe doet deze box het, al had ik zoeven een uitval, maar dat ligt wellicht aan de evt storing in Dordt.

Al met al bijna 2 weken zonder digitale TV gezeten. Nu de vergoeding opvragen; kijken hoe "makkelijk" en snel dat gaat.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Stilstaand beeld/uitvallen mediabox', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
uitvallen internet Storing 2 16 mei 2015, 10:08
mogelijkheden Horizon mediabox UPC Digitale televisie 5 25 april 2015, 08:45
UPC Horizon Mediabox Algemeen 1 21 april 2015, 11:55
UPC mediabox loopt vast na aanzetten TV UPC Digitale televisie 9 23 februari 2015, 19:07
UPC rolt verbeterde H3-firmware Horizon mediabox uit UPC Digitale televisie 4 11 september 2014, 11:17
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Popeye01:21:27
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

18 februari 2015, 12:04
Doe de Enquête op het Forum bij UPC Digitale Televisie en stem voor behoud van SYFY!!!

14 februari 2015, 11:52
Met de fusie met Ziggo verdwijnen er ook een paar leuke kanalen zoals 13TH street, C&I, History. Al gezien?

10 januari 2015, 13:08
@Mariapica Hebben de buren wel nog steeds signaal? En heb je al geprobeerd een TV rechtstreeks aan te sluiten en vervolgens zenders automatisch laten zoeken? Zo kun je uitsluiten of het signaal totaal

09 januari 2015, 14:27
Das lekker alles ligt er uit, en ze komen pas dinsdag langs.

31 december 2014, 23:18
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer