obey-robots.txt
05 December 2016, 19:35
Navigatie
Ledenenquête
Analoge televisie via de kabel moet blijven:

Ja
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Ja 83% [90 stemmen]
83% [90 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Nee 17% [18 stemmen]
17% [18 stemmen]

Stemmen: 108
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 15 apr 2010

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
UPC Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

SMTP wil al langer niet meer werken

muisje58
Hallo,

Ik probeer een vriendin via remote control te helpen met haar SMTP probleem van Windows Mail, en voor zover ik nu kan zien geen onjuiste instellingen?

Dit is de foutmelding:

Kan het bericht niet verzenden. De verificatie-instelling is mogelijk niet juist voor de server voor uitgaande e-mail [SMTP]. U vindt informatie over dit probleem in de Help. Zoek naar 'Problemen oplossen in Windows Mail' en raadpleeg de sectie 'Ik heb problemen met het verzenden van e-mail'. Als u hulp nodig hebt bij het vaststellen van de juiste serverinstellingen, neemt u contact op met de serviceprovider voor e-mail.

Het geweigerde e-mailadres was ***b@telfort.nl. Onderwerp 'Re: ***', Account: 'pop3.upcmail.nl', Server: 'smtp.upcmail.nl', Protocol: SMTP, Reactie van server: '550 5.1.1 <****b@telfort.nl> recipient rejected 80.57.218.100 is in RBL', Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 550, Foutnummer: 0x800CCC79

Het staat nu zoals hier ingesteld :
j97qdw

SMTP poort is gewoon 25, POP3 : 110 en inkomende mail werkt ook gewoon, waar kan dit nu aan liggen?

Ps, deze error is niet speciaal naar bijv Telfort, maar geld voor ALLE uitgaande mails Wink

Jo
vraag, krijgt ze wel mail binnen?

Jo

muisje58
Jo schreef:
vraag, krijgt ze wel mail binnen?

Jo

Ja hoor, vandaar dat ik dit ook zo vreemd vindt, helpdesk is gebeld door haar en die zeiden dat het "aan haar" lag!
Ze heeft dit nu ruim 1 week, spontaan zo gekomen... en PC heb ik nagezien op evt veranderingen etc, maar ze mailt veel, surft wat en gebruikt msn vooral.
Onderhoud doe ik voor haar indien nodig, en Vista is up te date, verder geen spyware of andere zooi Wink

Jo
ok, er zijn twee dingen die je zou kunnen proberen:

1 ik gebruik nog de "oude" servernaam .. :" mail.chello.nl " , zowel bij pop3 als smtp en dat werkt gewoon.

2 ik heb op het web iets gevonden wat erg op je probleem lijkt, misschien dat dat bij jouw ook werkt.
de oplossing was om de volgende instelling te gebruiken:

Inkomend: mail.chello.nl
Uitgaand: smtp.upcmail.nl

waarom dat wel werkt weten ze zelf ook niet maar het werkte wel

ik zet een link naar het artikel erbij,

www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=450573

hmm, link lijkt niet te werken, gewoon maar ff copy/pasten dan

sucses,
Jo
Gewijzigd door Jo op 26 januari 2010, 19:42

muisje58
Jo schreef:

1 ik gebruik nog de "oude" servernaam .. :" mail.chello.nl " , zowel bij pop3 als smtp en dat werkt gewoon.

2 ik heb op het web iets gevonden wat erg op je probleem lijkt, misschien dat dat bij jouw ook werkt.
de oplossing was om de volgende instelling te gebruiken:

Inkomend: mail.chello.nl
Uitgaand: smtp.upcmail.nl

waarom dat wel werkt weten ze zelf ook niet maar het werkte wel
sucses,
Jo

Dank alvast voor het meedenken Jo! Smile
Zodra ze wakker is zal ik gaan proberen, hoewel de onlogica erin zegeviert Wink

muisje58
Helaas, geprobeerd, zelf eerst ff hele account verwijderd (werkt soms ook wel bij Ziggo) en zo ingesteld zoals je aangaf.

Vanuit webmail kan ze nog wel terugmailen, maar blijft best lastig...
Storing mailserver UPC las ik ook wel elders over , maar na nu ruim 1 week en spontaan deze error lijkt me dit uitgesloten toch?Angry

Jo
ik heb mogelijk iets gevonden in het upc-live forum:
het probleem zit in dit deel van de melding " rejected xxxxxxxxx is in RBL' "
dit wijst erop dat ze op een RBL lijst staat omdat er spam is verzonden vanaf haar IP adres.
ik geef je de pagina waar ik dat vandaan heb, lees vooral de reactie's van Pieter-upc.

http://forum.upclive.nl/thread.jspa?messageID=8535

ik denk dat je misschien ook maar een pb moet sturen naar Jordy-upc, want als ze echt op zo'n lijst staat denk ik dat je daar zelf weinig aan kan veranderen.

sucses,
Jo
Gewijzigd door Jo op 27 januari 2010, 19:38

muisje58
Jo schreef:
ik heb mogelijk iets gevonden in het upc-live forum:
het probleem zit in dit deel van de melding " rejected xxxxxxxxx is in RBL' "
dit wijst erop dat ze op een RBL lijst staat omdat er spam is verzonden vanaf haar IP adres.
ik geef je de pagina waar ik dat vandaan heb, lees vooral de reactie's van Pieter-upc.
http://forum.upclive.nl/thread.jspa?messageID=8535

ik denk dat je misschien ook maar een pb moet sturen naar Jordy-upc, want als ze echt op zo'n lijst staat denk ik dat je daar zelf weinig aan kan veranderen.
sucses,
Jo

Dank je wel weer Jo!
Ben al even op onderzoek uitgegaan en klopt dat haar IP adres spontaan wordt herkend als spamadres!Sad

Ze zit niet op een router verder, dus aantal oorzaken zouden hiermee uitvallen en ben heel zeker dat PC verder geheel vrij is van spyware en evt virussen.
Bovendien gebruikt ze de mail met name voor het vrijwilligerswerk, bijhouden van database enz, en mist lust en tijd om kans te lopen om als "spammer" te worden gebrandmerkt Wink

Heb me net aangemeld op ook dat forum en intussen die Jordy een PB gezonden!
Ben zeer benieuwd of dit eindelijk en via vele omwegen opgelost gaat worden!Smile

Jo
ok,

sucses,
Jo

Jordy-UPC
@Muisje58,

Ik heb inmiddels een bericht van je ontvangen.

Zoals je kunt lezen is de spam echt afkomstig van het IP adres van je collega.

Het kan zijn dat er nog een PC daar staat(met een router is dat mogelijk) welke dit veroorzaakt. Of de buurman zit op het draadloze netwerk van je collega.

Mocht dit alles niet het geval zijn dan zit het echt in de PC zelf.

Ik kan je verder niet helpen.

Veel succes!

Jordy

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'SMTP wil al langer niet meer werken', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Internetradio stations streamen niet meer Opleveringsproblemen 13 10 januari 2015, 13:01
programma's duren langer dan opname Algemeen 3 07 december 2014, 10:41
Horizon - ziet laptop niet Algemeen 8 12 juni 2014, 20:32
Meer bandbreedte bij Netflix voor UPC-abonnees Nieuws over UPC 1 11 maart 2014, 09:59
niet goed opnemen Horizon UPC Digitale televisie 3 09 januari 2014, 11:14
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Popeye03:31:29
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

18 februari 2015, 12:04
Doe de Enquête op het Forum bij UPC Digitale Televisie en stem voor behoud van SYFY!!!

14 februari 2015, 11:52
Met de fusie met Ziggo verdwijnen er ook een paar leuke kanalen zoals 13TH street, C&I, History. Al gezien?

10 januari 2015, 13:08
@Mariapica Hebben de buren wel nog steeds signaal? En heb je al geprobeerd een TV rechtstreeks aan te sluiten en vervolgens zenders automatisch laten zoeken? Zo kun je uitsluiten of het signaal totaal

09 januari 2015, 14:27
Das lekker alles ligt er uit, en ze komen pas dinsdag langs.

31 december 2014, 23:18
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer