obey-robots.txt
05 December 2016, 19:33
Navigatie
Ledenenquête
Analoge televisie via de kabel moet blijven:

Ja
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Ja 83% [90 stemmen]
83% [90 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Nee 17% [18 stemmen]
17% [18 stemmen]

Stemmen: 108
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 15 apr 2010

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
UPC Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken

router gegevens Arris van UPC

Stansat
Kan iemand de router gegevens uitlezen om te vergelijken of "on demand" retoursignaal voldoende is?
Je leest ze zo uit: ga naar je browser en tik in: http//192.168.100.1/ daar zie je Downstream en upstream staan.
Bij mij staat Signal to noise ratio 36db bij downstream en bij upstream 50 dbmV.
Daar er een breuk/beschadiging in mijn kabel gekonstateerd is(op 6 meter van huiskamerpunt) door de UPC monteur ben ik benieuwd of deze waarden vergelijkbaar zijn bij anderen.
Het kritische punt is dat ik net voldoende signaal heb om het retoursignaal te aktiveren voor "on demand"
Daar ik nu een antenne opsteek versterker gebruik van UPC is het signaal/ruisniveau van 37 naar 36db gegaan.
Of dit nu beter of slechter is weet ik niet.
In ieder geval werkt mijn :"on demand" wel maar of dit een goede waarde is weet ik niet.
De gemeten signaalkwaliteit direkt op de groene ingangkabel was 61 wat de monteur als net voldoende bestempelde.
Zolang "on demand"blijft weken heeft vervanging van de kabel naar het verdeelkaste op straat geen prioriteit maar je snapt dat na ophoging van de straat 2 jaar geleden mogelijk de kabel beschadigd kan zijn.
Graag uitwisseling van ervaringen.

Met vriendelijke groet,
Stansat

ronaldvd
Heb zelf ook een kabel probleem in de straat gehad. Had af en toe uitval van internet (2x per maand) en dat begon irritant te worden. Deze kabel breuk werd pas na 5 maanden ontdekt nadat ik dit via dit forum heb ge escaleert via een Jordi-UPC. De breuk zat onder een parkeerplek waar behalve autos af en toe ook een vrachtauto parkeerde.. ;-)

Ik zou aanraden om de reparatie uit te laten voeren. De kabel wordt opgegraven bij de kabel breuk en gerepareerd dus ze leggen geen nieuwe kabel. Ik heb nu al 6 maanden een perfecte verbinding, geen uitval meer...... Reparatie duurt ongeveer 1 - 1,5 uur (tenminste bij mij)

Mijn signaalsterkte is:
Downstream
Freq/Power: 346.750 MHz 16 dBmV
Signal to Noise Ratio: 39 dB
Modulation: QAM256

Upstream
Freq/Power: 23.000 MHz 43 dBmV
Channel Type: DOCSIS 2.0 (ATDMA)
Symbol Rate: 2560 kSym/sec
Modulation: QAM16

Door het gebruik van versterkers wordt de signal / noise verhouding slechter. in jouw geval gaat hij van 37 naar 36 echter dat is nog steeds een zeer goede verhouding.. Echter zou het kunnen dat de versterker niet het retour signaal versterkt (Wel een retour geschikte versterker maar niet versterkt in de retour leiding)

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'router gegevens Arris van UPC', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
modem 3925 en router UPC met eigen modem of router 7 02 februari 2015, 10:10
Cisko router en intern statisch ip-adres Eigen netwerk 1 18 januari 2015, 14:52
Chromecast en UPC-cisco router Hardware instellingen 1 02 juni 2014, 22:44
andere router UPC-official gedeelte 2 09 januari 2014, 11:10
router krijgt geen ip adres meer Algemeen 4 12 september 2013, 22:40
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Popeye03:29:46
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

18 februari 2015, 12:04
Doe de Enquête op het Forum bij UPC Digitale Televisie en stem voor behoud van SYFY!!!

14 februari 2015, 11:52
Met de fusie met Ziggo verdwijnen er ook een paar leuke kanalen zoals 13TH street, C&I, History. Al gezien?

10 januari 2015, 13:08
@Mariapica Hebben de buren wel nog steeds signaal? En heb je al geprobeerd een TV rechtstreeks aan te sluiten en vervolgens zenders automatisch laten zoeken? Zo kun je uitsluiten of het signaal totaal

09 januari 2015, 14:27
Das lekker alles ligt er uit, en ze komen pas dinsdag langs.

31 december 2014, 23:18
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer