obey-robots.txt
07 December 2016, 23:12
Navigatie
Ledenenquête
Analoge televisie via de kabel moet blijven:

Ja
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Ja 83% [90 stemmen]
83% [90 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Nee 17% [18 stemmen]
17% [18 stemmen]

Stemmen: 108
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 15 apr 2010

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
UPC Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Gebruik je een eigen modem of router, post hier je ervaringen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Toegang tot Linksys WAP54G router

janf43
Ik heb een Linksys WAP54G router geplaatst achter een Thomson modem. Hierbij heb ik de DHCP functie van de Linksys uitgeschakeld, waardoor de Thomson een IP-adres toekent aan de Linksys in, volgens de handleiding, in de range 192.168.0.10 tot ....254. Als ik in de settings van de Thomson, kijk zie ik wel mijn 2 computers op ...10 en ...11 staan maar ik zie de Linksys-router niet. Ik heb de hele range gepingd, echter zonder resultaat. Heeft iemand een idee hoe ik de Linksys kan benaderen zonder die los te koppelen en naar de fabrieksinstellingen terug te zetten? Het standaard Linksys-adres 192.168.1.1 werkt uiteraard niet meer.

Overigens werkt deze combinatie best redelijk in combinatie met mijn Fiber Power 30 abonnement. Ik haal snelheden van 12-20 Mbps en de verbinding is stabiel. Ik zou echter alleen nog het kanaal van de Linksys willen wijzigen.

Popeye
Laat de dhcp in je thomson eerst maar aan staan.

In je wap54g zitten twee dhcp mogelijkheden!
Wan= modem naar router. Stel hier een statisch ip in bv, 192.168.0.9. Hiermee zit je dhcp niet in de weg.

Lan= router naar eigen netwerk. Gebruik hier dhcp naar wens of stel de boel statisch in. Je pc's zullen nu een ip adres krijgen in de range van de router en niet van het modem.
Dus 192.168.1.?
Gewijzigd door Popeye op 30 oktober 2009, 15:54
Popeye

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

janf43
Allemaal leuk en aardig als je opnieuw begint, maar de linksys heeft nu eenmaal de routerfunktie van de Thomson overgenomen. DHCP op de Thomson is ingeschakeld die op de Linksys op disabled gezet.

De vraag is en was: hoe kom ik in de settings van de Linksys? Ik zou graag de instelling van het kanaal veranderen zonder de hele procedure opnieuw te doorlopen.

Popeye
In de linksys zou je moeten komen door 192.168.1.1 te typen in de adres regel.

Maar zoals je in je eerste post aangeeft lukt dit niet meer.

Popeye

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

janf43
Dat klopt. Er is door de Thomson een ander IP toegekend, maar welke?

Popeye
Dat maakt niet uit, dat is namelijk het ip adres voor het WAN gedeelte van je router.

Je wilt echter je router benaderen van de LAN kant. In de regel is dit het ip adres dat eindigt op een 1! De range waar die bij hoort vind je door naar je ip adres te kijken die je gekregen hebt van je router.

Nu ik dit laatste type en terug kijk naar de info die je gegeven hebt realiseer ik me dat je je router niet als router gebruikt maar als switch. Of te wel je gebruikt de WAN aansluiting helemaal niet!

Klopt dat?
Popeye

janf43
Klopt helemaal. De computers zijn 192.168.0.10 en 11. 192.168.0.1 is de Thomson modem

Popeye
Okeeee! Stel op een van je pc's handmatig een ip adres in. B.v. 192.168.1.10. 255.255.255.0 gateway 192.168.1.1. dns 192.168.1.1

Nu zou je door 192.168.1.1 in te typen in je Linksys moeten komen.
Popeye

janf43
@Popeye,

Bedankt! Zo werkt het.

Popeye
Nog een tip. Je router is compatible met open source firmware. Meer info vind je op DD-WRT

Met die open source firmware krijg je veel meer mogelijkheden. Het is echter niet iets om zo maar even te doen. Bestudeer de informatie goed anders gaat het mis.
Popeye

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Toegang tot Linksys WAP54G router', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
modem 3925 en router UPC met eigen modem of router 7 02 februari 2015, 10:10
Cisko router en intern statisch ip-adres Eigen netwerk 1 18 januari 2015, 14:52
Chromecast en UPC-cisco router Hardware instellingen 1 02 juni 2014, 22:44
UPC klanten krijgen onbeperkt toegang tot films en series. UPC Digitale televisie 11 16 april 2014, 10:56
andere router UPC-official gedeelte 2 09 januari 2014, 11:10
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Popeye02:30:58
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

18 februari 2015, 12:04
Doe de Enquête op het Forum bij UPC Digitale Televisie en stem voor behoud van SYFY!!!

14 februari 2015, 11:52
Met de fusie met Ziggo verdwijnen er ook een paar leuke kanalen zoals 13TH street, C&I, History. Al gezien?

10 januari 2015, 13:08
@Mariapica Hebben de buren wel nog steeds signaal? En heb je al geprobeerd een TV rechtstreeks aan te sluiten en vervolgens zenders automatisch laten zoeken? Zo kun je uitsluiten of het signaal totaal

09 januari 2015, 14:27
Das lekker alles ligt er uit, en ze komen pas dinsdag langs.

31 december 2014, 23:18
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer