obey-robots.txt
05 December 2016, 19:32
Navigatie
Ledenenquête
Analoge televisie via de kabel moet blijven:

Ja
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Ja 83% [90 stemmen]
83% [90 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Nee 17% [18 stemmen]
17% [18 stemmen]

Stemmen: 108
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 15 apr 2010

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
UPC Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
COAX NL, is de Kabel belangen vereniging voor kabel gebruikers. Verder heeft COAX elk kwartaal een overleg met UPC. Vermeld hier de zaken die COAX moet bespreken met de provider.
 Onderwerp afdrukken

Update 6 Netwerk management UPC

Jovel
Netwerk management activiteiten van UPC update (6)

2 Sep. '09 Zoals gebruikelijk de laatste tijd, hier een korte samenvatting van het aantal gesprekpunten van het overleg tussen COAX NL en UPC. Dit overleg vond plaats naar aanleiding van de Netwerk Management van de laatste tijd, zie voorgaande updates.

COAX NL en UPC hebben geconcludeerd dat de communicatie tussen UPC en haar gebruikers omtrent het Netwerk Management onvoldoende is geweest. Mede daardoor is er onvrede ontstaan bij de gebruikers van de verschillende Fiber Power abonnementen.

Wij kregen de indruk dat UPC hier achteraf echt niet blij mee is, want het had veel onduidelijkheid en problemen kunnen voorkomen. Voor de toekomst zal UPC hieruit lering trekken en waar mogelijk eerder haar klanten informeren, zodat zij ook weten wat er gaat gebeuren.

Onderstaand de eerder benoemde punten waar COAX NL van UPC een reactie om hadden gevraagd.
1) Dat UPC haar beloftes dient na te komen, zoals gedaan op 21 augustus jl.
UPC: UPC heeft in de weken na 21 augustus significante verbeteringen doorgevoerd die tot uitdrukking zijn gekomen in o.a. sterke snelheidsverhogingen in de piekmomenten en daarbij een vergaande beperking van de tijdsduur van die piekmomenten.

COAX: Dat betekent voor ons dat het netwerk zodanig is/wordt ingericht, dat (zo goed als) iedereen ook daadwerkelijk gebruik kan maken van de snelheid wat bij haar of zijn abonnement hoort. Als netwerk management wel nodig mocht zijn, dan is dat mede afhankelijk van de daadwerkelijke drukte op het net en niet op (te vroege) vaste tijden of met onredelijke beperkingen. Ook kunnen de gebruikers weer gebruik maken van de SSL mogelijkheid.

2) Dat UPC de beloofde snelheden van de verschillende abonnementen gestand doet.
UPC: Het overgrote deel van de UPC klanten behaalt reeds de beloofde snelheden, volgens iPing haalt UPC zelfs op verschillende abonnementen de hoogste ratio van beloofde snelheid. Alleen gebruikers van nieuwsgroepen en P2P hebben in het verleden op momenten van piekbelasting lager dan de beloofde snelheden ervaren, maar het grootste deel van die gebruikers heeft de afgelopen dagen vrijwel geen vertragingen meer ervaren. UPC geeft daarbij aan meerdere mogelijkheden te onderzoeken om piekbelasting verder te voorkomen zodat de netwerk management instellingen verder kunnen worden aangepast.

3) UPC zorgt ervoor, dat de 99 % van haar gebruikers niet de nadelen ervaren van het Netwerk Management. Wat toegepast wordt door UPC, - om het netwerk probleem van de door UPC genoemde 1 % van haar gebruikers - , op te lossen.
UPC: De genoemde 99% heeft geen last gehad van deze test instellingen, zij hebben altijd hun volledige snelheid behouden. Vooruitkijkend zal ook de kleine groep van zware gebruikers steeds minder last krijgen van piekbelasting.
COAX: wij hadden hier vraagtekens bij, omdat we een paar voorbeelden hebben waarbij duidelijk te zien is, dat op bepaalde tijden van de dag ook snelheidsvermindering zichtbaar is en was. UPC stelde dat dit niet aan netwerk management kan liggen, maar gaat dit nadrukkelijk verder uitzoeken zodat het kan worden uitgesloten.

4) Mocht UPC dit niet waar kunnen maken, dan zal zij dit duidelijk moeten vermelden in haar informatie van de verschillende abonnementen en zal de huidige reclame moeten worden aangepast.
UPC: UPC gaat er vanuit dat zij in staat is het netwerk management zo toe te passen dat de claims die worden gehanteerd in commerciële uitingen ook worden waargemaakt. Mocht dat niet of niet helemaal het geval zijn, dan worden de commerciële uitingen conform aangepast.
COAX: Zowel UPC als COAX NL zijn in afwachting van de uitspraak van de Reclame Code Commissie, naar aanleiding van de klachten die bij deze commissie zijn binnengekomen. En afhankelijk van de uitspraak wat dan daar de gevolgen van zullen zijn.

Edit: text iets leesbaarder gemaakt.
Gewijzigd door Popeye op 03 september 2009, 16:13
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Update 6 Netwerk management UPC', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Horizon firmwareversie 3.1 update UPC Digitale televisie 1 27 september 2014, 10:56
2 Routers op hetzelfde netwerk WiFi 6 23 april 2014, 20:14
Nieuwe Horizon-update UPC Digitale televisie 1 10 januari 2014, 10:08
Ervaringen nieuwe Horizon update? Algemeen 15 20 september 2013, 10:00
Twonky problemen sinds Horizon update UPC-official gedeelte 1 27 augustus 2013, 09:11
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Popeye03:28:55
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

18 februari 2015, 12:04
Doe de Enquête op het Forum bij UPC Digitale Televisie en stem voor behoud van SYFY!!!

14 februari 2015, 11:52
Met de fusie met Ziggo verdwijnen er ook een paar leuke kanalen zoals 13TH street, C&I, History. Al gezien?

10 januari 2015, 13:08
@Mariapica Hebben de buren wel nog steeds signaal? En heb je al geprobeerd een TV rechtstreeks aan te sluiten en vervolgens zenders automatisch laten zoeken? Zo kun je uitsluiten of het signaal totaal

09 januari 2015, 14:27
Das lekker alles ligt er uit, en ze komen pas dinsdag langs.

31 december 2014, 23:18
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer