obey-robots.txt
05 December 2016, 19:31
Navigatie
Ledenenquête
Analoge televisie via de kabel moet blijven:

Ja
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Ja 83% [90 stemmen]
83% [90 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Nee 17% [18 stemmen]
17% [18 stemmen]

Stemmen: 108
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 15 apr 2010

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
UPC Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Meld snelheid problemen met de internet verbinding, post een speedtest. Regelmatig snelheid problemen, of incidenteel.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

lage en trage 'snelheid' Fiber Power 30

ErBo59
Niet echt heel snel voor Fiber Power 30.
Alle instellingen nagelopen en opdrachten volgens handleiding uitgevoerd. Uploaden gaat volgens het boekje, downloaden bij lange na niet.Sad

ErBo59 voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

donniwaha
Heb recentelijk het UPC 30 abonnement genomen, maar bij testen bleek dat de snelheid tussen de 9 en 12 MB te liggen. Helpdesk gebeld en daar bevestigde men vlot dat het met de geleverde router ook niet mogelijk was om de beloofde snelheid te halen. (???). Mocht ik toch 30 MB snelheid willen hebben dan moest ik maar naar de UPC winkel gaan en voor 59 euro een nieuwe modem kopen, en daarmee zouden de problemen dan opgelost moeten zijn. Grappig (NOT !) toch ? Op de website wordt niets vermeld over dit probleem; alles lijkt te suggereren dat je krijgt wat beloofd wordt - en de koude douche wordt bewaard totdat je aan een jaarcontract vastzit.

TCP_IP
Welk modem heb je en welke router ?
Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !

ErBo59
Bedankt voor jullie reacties.
Geen idee waarom, wat ik deed, maar er verscheen enkele dagen geleden ineens een Windows melding dat er iets met TCP instellingen waren bijgewerkt. De melding was weg voor ik me eigenlijk realiseerde waarover het ging.
Het aardige is dat sinds die melding de verbinding gemiddeld 16-18 Mbits is, maar ik ook al vaker waarden van 28, zelfs 29 Mbits gemeten heb.
Blijkbaar had de computer enkele dagen nodig om de juiste configuratie te vinden en in te stellen.
Hoe dan ook, ik ben nu tevreden. Het gaat als een speer.

MarkBM
donniwaha schreef:
Heb recentelijk het UPC 30 abonnement genomen, maar bij testen bleek dat de snelheid tussen de 9 en 12 MB te liggen. Helpdesk gebeld en daar bevestigde men vlot dat het met de geleverde router ook niet mogelijk was om de beloofde snelheid te halen. (???). Mocht ik toch 30 MB snelheid willen hebben dan moest ik maar naar de UPC winkel gaan en voor 59 euro een nieuwe modem kopen, en daarmee zouden de problemen dan opgelost moeten zijn. Grappig (NOT !) toch ? Op de website wordt niets vermeld over dit probleem; alles lijkt te suggereren dat je krijgt wat beloofd wordt - en de koude douche wordt bewaard totdat je aan een jaarcontract vastzit.

Ik denk dat je het hebt over draadloos. Draadloos zul je idd niet de snelheid halen, maar dat zal met geen enkele g router lukken ben ik bang. Die halen max 20 tot 25 mbit onder ideale thuis omstandigheden. Als je het thomson modem van UPC hebt dan kan deze zeker wel tot 30 mbit, alleen dat zal je alleen over de kabel redden. Wil je draadloos hogere snelheden, dan zul je inderdaad een router/accespoint moeten kopen die de n standaard ondersteund.

ErBo59
Wij hebben een Thomson modem/router, een laptop (Windows XP SP2 of 3?) die draadloos werkt en een desktop (Windows Viste Home Premium SP2) die rechtstreeks bedraad op de modem/router is aangesloten.
Met de laptop zal de gemiddelde snelheid zo rond de 14 Mbits liggen met pieken bij de 20 Mbits. De desktop heeft een gemiddelde van net boven de 20 Mbits met pieken tegen de 30 Mbits aan. Eerlijk is eerlijk, we hebben ook momenten dat het maar tussen de 10-15 Mbits is.
De upload snelheden liggen structureel tussen de 1,5 en 2 Mbits, voor beide computers.

Wij downloaden zelden enorm grote bestanden, daarom is voor ons de gehaalde snelheid groot genoeg. Vanwege het totaalpakket, waarbij je geen keus hebt voor een langzamer internet, hebben we Viber Power 30 internet.

Wat misschien ook een (kleine) rolt speelt: Het bekende grijze UPC kastje staat op de stoep gelijk naast ons huis, op een afstand van amper 10 meter tot onze meterkast, waar de moden/router hangt.

MarkBM
De afstand zal niet zo'n rol spelen, dat is meer bij DSL. 10 meter hoeft niet de garantie te bieden dat het daardoor stukken beter zou moeten gaan dan 100 meter.

Het is wel raadzaam de desktop te laten testen op snelheid als dit de enige com is die aan staat. Als de laptop al aanstaat en verbinding heeft zal deze, al wordt er niet actief op ge-internet, snelheid wegnemen omdat er altijd achtergrond processen draaien.

Waar test je de snelheden? Het is aan te raden dit op de upc site te doen of bij speedtest.net.

EvE

Herkenbaar, ik heb Fiber 90 en kom eigenlijk zelden boven 1 MB downloadsnelheid!!! Ben al 6 weken aan het modderen met UPC, onvoorstelbaar veel telefoontjes aan de compleet incapabele helpdesk gehangen en ga nu maar aangetekend met ze communiceren.

Omdat UPC 6 weken terug mijn kabelverbinding(waar ik altijd heel tevreden over was) niet meer in orde kon krijgen opperde een van de medewerkers dan maar Fiber te nemen. Zou nauwelijks duurder zijn, maar veel sneller. Omdat ik een dag niet het web op kon en al veel te lang met die kut helpdesk had moeten bellen leek me dat dan misschien nog niet zo'n gek idee.

In het verleden heb ik vaker netwerkverbindingen moeten instellen en dat heb ik altijd een heel vervelend werkje gevonden. Soms ging het vlot, maar meestal was ik er flink zoet mee. En daarom vroeg ik uitdrukkelijk wat er dan nog meer van mij verwacht werd waarop de medewerker meldde dat ik dan wel een N router moest kopen. Zelfs een tweede keer herhaalde ik de vraag en ik zou dus echt alleen een N-router nodig hebben.

En dus snel een N-router aangeschaft en het modem kwam snel binnen. De installatie ging vrij vlot, maar al snel kwam ik erachter dat ik erg lage downloadsnelheden behaalde en op zolder had ik niet eens meer bereik. En dus maar weer bellen met die dure UPC helpdesk, waar ik na weer heel veel telefoontjes(en vooral veel wachten) te horen kreeg dat het probleem bij de leverancier van de router lag. En ben ik gaan bellen met Sitecom alwaar ik eigenlijk binnen een paar minuten heel veel wijzer werd.

Tot mijn stomme verbazing en later zelfs woede kreeg ik te horen dat de netwerkkaartjes in mijn beiden computers(die overigens 3 en 12 maanden oud zijn) niet meer dan ca 20-25 MB aankonden. Waarom kwam er niemand bij UPC op het idee om eens naar die kaartjes te kijken? En waarom werd mij niet verteld dat ik dan wel de juiste netwerkkaarten moet hebben?

Het eigenlijke verhaal is nog veel langer, maar om alles flink in te korten gebeurde er nog het volgende. Na weer diverse malen bellen met de incapabele, onwelwillende, totaal niet service gerichte mensen bij de UPC helpdesk besloot i k het nog een allerlaatste keer te proberen. Na weer erg lang wachten kreeg ik een jongen aan de lijn die ik na enkele vruchteloze pogingen verzocht een hogere in lijn te geven. Ook dat ging weer niet zomaar, maar na enig aandringen kreeg ik de afdelingschef of weet ik hoe dat daar heet aan de lijn. Deze stelde zich al snel vrij formeel op en meldde dat UPC niet verantwoordelijk is voor mijn technische configuratie.

Tja, ondertussen was het gesprek alweer richting de 20 minuten aan het gaan en mijn humeur ver beneden nul. Op diverse manieren probeerde ik de beste man uit te leggen dat ik juist heel duidelijk aan UPC had gevraagd wat er meer van mij werd verwacht en ik nu dus door het niet goed voorlichten flink kosten heb moeten maken(betaaltelefoon UPC, nieuwe N-router) en nu zelfs een slechtere verbinding had en een slechter bereik.

Omdat ik op het punt was aangekomen dat ik koste wat kost gewoon weer een normale internetverbinding wilde hebben ging ik op een bepaald moment akkoord en stelde voor dan ook maar weer 2 nieuwe netwerk kaarten te gaan kopen. Het enige wat ik vroeg was of de beste man mij dan volgende week zou willen bellen om te vragen of het allemaal was gelukt, waarop hij doodleuk meldde dat niet te willen doen!!!

En daar ging het dus bij helemaal fout, er kwam haast rook uit mijn oren... Wat is dat voor een belachelijke toestand, door UPC heb ik al meer dan 6 weken een verbinding alsof ik nog op een oude analoge telefoonlijn zit te internetten, uren met de helpdesk moeten bellen(deze maand 142 euro, terwijl ik vrijwel nooit bel), N router moeten kopen en voorgesteld ook maar weer 2 nieuwe netwerkkaarten aan te schaffen. En dan is de man (wiens naam ik hier maar wat graag zou vermelden) te beroerd om er een telefoontje aan te wagen.

Ik ben daardoor zo ontzettend kwaad dat ik me heb voorgenomen in ieder geval niets meer telefonisch te communiceren met UPC(alleen nog aangetekend) en het net zolang alle fora, blogs en consumenten websites te informeren over de ontstellende belabberde service van UPC tot ze mij zelf benaderen en laten zien dat het zo niet hoort.

Bij deze doe ik dan ook graag iedereen oproepen vooral geen klant te worden bij UPC... boycotten die roversbende...

janf43
Krijg je wel antwoord op je aangetekende brieven? Een buurman had er ook een gestuurd. Toen reacties uitbleven belde hij nog maar een keer. De reactie die hij kreeg: U denkt toch niet dat we al die aangetekende brieven lezen?

EvE
@Jan; ik was op een bepaald moment zo klaar met UPC dat ik mezelf had voorgenomen absoluut niet meer met de helpdesk te bellen en was van plan mijn brief aangetekend te versturen. Omdat ik toch nog eens op het internet ging zoeken naar vergelijkbare problemen kwam ik op een bepaald moment een stukje tegen over een Webcare team van UPC. Dat team is als ik het goed zeg al jaren terug opgezet om grote klagers op het internet te vinden en ze verder te helpen.Shock

En dus leek me dat een mooie manier om eens te kijken of het wat zou opleveren en heb ik op chelloo punt com mijn brief gezet. De discussie die daaruit voortvloeide ging zelfs zo ver dat ik een tijdelijke ban kreeg en niet eens meer kon reageren, maar mijn doel was wel bereikt, want zelfs zonder mijn brief te versturen of uberhaupt nog te bellen met die rampzalige helpdesk werd ik al snel door UPC zelf gebeld. Ik zou dus wel een dergelijke actie kunnen aanbevelen.
Grin
Ik wilde de link naar het onderwerp plaatsen, maar om een voor mij onverklaarbare reden veranderd automatisc de URL, maar op chellloo.com kun je onder "Lucht je hart" een echt opbouwende discussie volgenSad
Gewijzigd door EvE op 12 oktober 2009, 21:06

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'lage en trage 'snelheid' Fiber Power 30', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Verhoging internet snelheid Algemeen 1 24 augustus 2013, 14:18
Fiber Power 120 zeer traag laatste week [OPGELOST] Snelheid 4 04 april 2013, 23:34
EPC3212 i.c.m. Time Capsule: internet snelheid ok maar telkens onderbroken UPC met eigen modem of router 2 06 juli 2012, 11:15
Trage internet verbinding Snelheid 3 18 maart 2012, 18:45
Lage snelheid, onderbrekingen, geen problemen bekend Storing 1 26 augustus 2011, 07:51
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Popeye03:27:57
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

18 februari 2015, 12:04
Doe de Enquête op het Forum bij UPC Digitale Televisie en stem voor behoud van SYFY!!!

14 februari 2015, 11:52
Met de fusie met Ziggo verdwijnen er ook een paar leuke kanalen zoals 13TH street, C&I, History. Al gezien?

10 januari 2015, 13:08
@Mariapica Hebben de buren wel nog steeds signaal? En heb je al geprobeerd een TV rechtstreeks aan te sluiten en vervolgens zenders automatisch laten zoeken? Zo kun je uitsluiten of het signaal totaal

09 januari 2015, 14:27
Das lekker alles ligt er uit, en ze komen pas dinsdag langs.

31 december 2014, 23:18
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer