obey-robots.txt
05 December 2016, 21:35
Navigatie
Ledenenquête
Analoge televisie via de kabel moet blijven:

Ja
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Ja 83% [90 stemmen]
83% [90 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Nee 17% [18 stemmen]
17% [18 stemmen]

Stemmen: 108
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 15 apr 2010

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
UPC Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

verbinding valt laatste week steeds weg

Geert
Heb UPC, internet en telefonie. Al gedurende een maand of 10 . Ben best wel tevreden.
Laatste week valt echter steeds de verbinding weg. Van modem brand dan alleen nog maar de lichtjes power en DS. Lampje US knippert. Internet en telefonie is dan niet meer mogelijk. Soms herstelt de verbinding zich vanzelf. Meestal moet ik de stekker uit de modem trekken. Zelfs dat wil af en toe niet werken en moet ik deze aktie diverse malen herhalen. Vrij irritant. Ik vermoed dat het netwerk af en toe storing heeft.
Bellen naar UPC doe ik nog niet. Kijken of het zo blijft.
Postcode 1111AC (Diemen)
Gewijzigd door Geert op 11 juli 2008, 15:52

gwissing
Hallo Geert,

Ik heb exact het zelfde probleem, al 4 weken lang, door te "resetten" krijg ik uiteindelijk weer verbinding, het resetten heeft ene keer vlot succes , een volgende keer kan het uren duren voordat ik weer verbinding heb. Diversen keren naar UPC gebeld, zij log uit gelezen van modem, 08 juli monteur gekomen (was erzelf niet bij)
Bleek dat ze in meterkast alleen mij 3 poorts splitter was vervangen door een 2 poorts splitter, maar er was niet naar modem "gekeken".
Diezelfde avond weer problemen, gelukkig vrij vlot kunnen resetten, daarna op 10 juli er weer uit, UPC gebeld, moest ik coax kabel van hun tv spliiter naar modem omdraaien, wat mij zeer bevreemde, is nooit anders aangesloten geweest en werkte tot afgelopen weken naar alle tevredenheid, maar na coax omdraaien kreeg ik hem helemaal niet meer gereset. Nieuwe afspraak voor monteur gemaakt.
Mijn vermoeden is toch dat het modem problemen geeft, ik heb bijna een jaar probleemloze verbinding gehad en nu al 4 weken problemen met Het Totaal pakket. Continu wegvallende verbing internet en telefonie (is nog lastiger) want je moet dus middels andere telefoon (duurdere 06) gaan bellen. Vanmorgen (11 juli) de coax toch maar weer omgedraaid, en hup ik heb weer verbindiug! voor zo lang .....
Vreemde is dat ik met mijn analoge en digitale TV wat dus via zelfde lijntje komt helemaal geen problemen heb (dus wel raar dat ze mijn splitter in de meterkast hebben vervangen !!)

mvg Gerard

Geert
Hoi Gerard.

Bedankt voor je reactie.
Ik begrijp dat je nu al 4 weken deze problemen heb, maar dat er niets verandert is aan de situatie. Wel allerlei goed bedoelde handelingen, maar zonder resultaat. Ik begrijp niet dat ze een monteur sturen en dan niet even naar de modem kijken. Inderdaad is het vervelend dat de telefoon er dan ook direkt niet meer werkt. Ik heb nog geen digitale televisie, maar als internet en telefonie eruit ligt, is het analoge tv signaal nog gewoon aanwezig. In begrijp dat je nu weer een afspraak met de monteur hebt. Ben benieuwd wat de uitkomst is. Hoor graag van je.

Mazzel
Geert

janeman
wat je zelf kunt doen is het modem uitlezen door 192.168.100.1 in de explorerbalk in te geven.
hiermee kun je gegevens van het modem opvragen.
kijk vooral even naar het freq.power deze geeft aan hoeveel "moeite" het modem moet doen om een signaal terug te zendenCool

gwissing
Modem gegevens kan ik dus alleen opvragen als modem signaal geeft, zondagmorgen 1307 lag hij er weer uit, na tig keer de boel resetten eindelijk verbinding.

--------------------------------------------------------------------------------

RF Parameters
Downstream
Freq/Power: 514.750 MHz -10 dBmV
Signal to Noise Ratio: 33 dB
Modulation: QAM256

--------------------------------------------------------------------------------
Upstream
Freq/Power: 52.000 MHz 55 dBmV
Channel Type: DOCSIS 2.0 (ATDMA)

Symbol Rate: 5120 kSym/sec

Modulation: QAM16

Status
System Uptime: 0 days 0h:15m:54s
Computers Detected: 1
CM Status: Telephony-AC Power Iso OFF Reg Complete
Time and Date: SUN JUL 13 11:26:23 2008

janeman
je freq/power is 55db dit is de hoeveelheidCoolCool signaal wat het modem wegstuurt.
het modem kan maar 55db uitsturen dus staat maximaal te zenden.
vermoedelijk zit er dus ergens een slecht contact
dit kan zowel buiten als binnen zijn.
dit behoort eerst opgelost te worden.

Forrestma-UPC
Beste Geert en Gerard,

Graag zou ik de signaalwaardes nader willen bekijken om te controleren wat de oorzaak is van de storingen. Zou ik daarvoor per pm jullie postcode en huisnummer mogen ontvangen?

Groet,
Forrestma

Ik ben samen met 4 collega's vanuit UPC aangesteld als 'helper' op diverse forums. Het doel is om oplossingen aan te dragen bij algemene klantproblemen. Wij zullen wellicht niet overal en direct op kunnen reageren, maar proberen wel alles te lezen en waar nodig actie te ondernemen.

Wesselaar
Sinds een week of 4 valt de telefoon en internet en soms de tv helemaal uit, knap lastig als je geen mobieltje hebt waarnee je de storing door kunt geven....
Dus ik bij de buren een klachteformulier ingevuld via orange internet , namens 3 bewoners hier uit de flat, want we hadden allemaal geen verbinding...

De reactie van UPC: helemaal niks , o,o nada , erg slecht....

Later nog eens naar de helpdesk gebeld, en daar moest ik een discussie aangaan omdat het volgens die a-technische medewerker ( ook heel slecht ) het aan mijn splitter zou liggen , sure mijn splitter gooit de hele buurt plat.

Eigenlijk ben ik UPC meer dan zat, de verbinding valt bijna iedere dag wel een half uur uit .

Hoe kom ik nu het snelst van UPC af ?
is er een manier om onder mijn jaarcontract uit te komen want ik betaal nu het volle pond voor een verbinding die steeds uitvalt en op klachten wordt niet gereageerd.

m vr gr

Jan Wesselink

Downstream
Freq/Power: 514.750 MHz -7 dBmV
Signal to Noise Ratio: 36 dB
Modulation: QAM256
Upstream
Freq/Power: 44.000 MHz 55 dBmV
Channel Type: DOCSIS 2.0 (ATDMA)
Symbol Rate: 5120 kSym/sec
Modulation: QAM16

Jovel
@ wisselaar, gebruik ook het feedback formulier van COAX NL , zie hiernaast

gwissing
Na formulier invulling via coax.nl, ben ik gebeld door UPC, ze komen nu a.s. dinsdag wederom aan, nu een UPC monteur en geen inhuur, beller van UPC gaf dat ze vermoeden hebben dat het aan uitgaande signaal moest liggen en juist de lijn buitenshuis gaan meten.

Afwachten dus nog effe, maar melding via COAX resulteerd dus redelijk snel in een belletje van UPC zelf (op mijn 06)
Vandaag en afgelopen vrijdag en zaterdagmorgen mijn modem er overigens weer bijna continu uit. (geen internet en telefonie , maar wel dig. tv)
mvg gwissing

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'verbinding valt laatste week steeds weg', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Horizon Go app blijft steeds vastlopen Klacht over UPC 3 16 maart 2015, 18:11
storing in telefoon verbinding? Storing 2 12 maart 2014, 20:11
wat een puinhoop weer/nog steeds! Klacht over UPC 2 01 november 2013, 13:14
Browser en internet verbinding probleem Algemeen 5 27 juli 2013, 14:54
Fiber Power 120 zeer traag laatste week [OPGELOST] Snelheid 4 04 april 2013, 23:34
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Popeye01:18:15
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

18 februari 2015, 12:04
Doe de Enquête op het Forum bij UPC Digitale Televisie en stem voor behoud van SYFY!!!

14 februari 2015, 11:52
Met de fusie met Ziggo verdwijnen er ook een paar leuke kanalen zoals 13TH street, C&I, History. Al gezien?

10 januari 2015, 13:08
@Mariapica Hebben de buren wel nog steeds signaal? En heb je al geprobeerd een TV rechtstreeks aan te sluiten en vervolgens zenders automatisch laten zoeken? Zo kun je uitsluiten of het signaal totaal

09 januari 2015, 14:27
Das lekker alles ligt er uit, en ze komen pas dinsdag langs.

31 december 2014, 23:18
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer