obey-robots.txt
07 December 2016, 23:09
Navigatie
Ledenenquête
Analoge televisie via de kabel moet blijven:

Ja
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Ja 83% [90 stemmen]
83% [90 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Nee 17% [18 stemmen]
17% [18 stemmen]

Stemmen: 108
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 15 apr 2010

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
UPC Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/modem, post hier je ervaringen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Horizon veroorzaakt lag op Cisco 3925

nubro01
Op splinter nieuwe, zelf gebouwde game computer worden we regelmatig uit netwerk spellen gegooid omdat het netwerk hapert.
Setup is Cisco 3925 met kabel naar zolder voor zoons game computer. Als we de Horizon op de tweede poort van de Cisco zetten en we doen een ping -t naar de Cisco gateway via een derde poort, dan krijgen we meestal < 1ms antwoorden, maar elke minuut zitten er een paar van 3200ms tussen. Dit zijn de momenten waarop een spel blijkbaar reageert. Als we de Horizon uitzetten dan krijgen we constant response tijden van <1ms, wat normaal is als je via een kabel op twee meter afstand zit.
Een switch tussen de Cisco en de Horizon maakt geen verschil.
Vroeger had ik tussen de Cisco en de Horizon een Zotac ID42 met twee netwerkkaarten en Zentyal 3.2 als router, firewall, add blocker en caching proxy.
Toen totaal geen problemen, nu met de Horizon rechtstreeks op de Cisco wel!
Wat zou die Horizon nog meer op het netwerk willen doen, dan alleen als switch functioneren, waardoor de Cisco in tijd nood komt?
Wat hij ook doet, is dit in een volgende software versie op te lossen of via een optie uit te zetten?
Als iemand dezelfde setup heeft, kan hij/zij dan ook proberen wat zijn/haar ping -t doet?
Hoe meer mensen hier last van hebben, des te eerder een oplossing.

Bedankt

Ron

Popeye
Heeft de horizon DLNA functies? DLNA zoekt op het netwerk naar afspeelbare bestanden (muziek, films).
Popeye

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

nubro01
Bij mijn apparaten staat niets, waar zou ik nog meer moeten kijken qua DLNA?
Ik zoek een hub en sniffer software en zal proberen om het verkeer te analyseren.

nubro01
Nogmaals Horizon setup gedraaid voor thuis netwerk en weer voor Modem gekozen.
Hub geinstalleerd, Microsoft network monitor gestart en het enige wat ik zie is de Horizon broadcasting ssdp verkeer naar het multicast adres 239.255.255.250, maar dit houdt na een paar minuten op.
De ping -t naar mijn wan adres and lan gateway geeft op dit moment constant <1ms, zoals het hoort.
Zoon is nog .... niet aan het gamen, maar zodra de problemen zich voor doen, zal ik nogmaals kijken wat ik te zien krijg.

Ik heb al meerdere keren iets aan deze gemeenschap gevraagd, maar ik krijg slechts antwoord van twee personen, Popeye en MagicWizz, de rest denkt niet erg mee, jammer. Samen zijn we sterker, zeker als meer mensen er last van hebben. Ik weet dat mijn buren hetzelfde probleem hebben en daarom de Horizon niet met het modem verbonden hebben. Ik wil dit wel omdat de wifi van de Cisco onze slaapkamer bijna niet bereikt en de Horizon wel!!!

Zijn er personen die een ander of nieuwer modem hebben dat wel een sterker wifi signaal dan de Horizon heeft?

Popeye
Tja die DLNA was een gok, ik heb het op een ander gebruikers.eu forum wel als oplossing gezien. Een media speler ging om de minuut het netwerk scannen naar media bestanden.

Misschien weet magicwizz raad of toch nog een ander lid.
Popeye

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

nubro01
Het wordt hier steeds gekker, nog steeds af en toe ping tijden van 3000 ms naar de gateway, maar ik merk dat iets of iemand, zonder dat ik het weet aan mijn netwerk zit te klooien. Voordat ik dit issue opende had ik alles werkende, op de lag na. Met alles bedoel ik Cisco 3925 met wifi en Horizon ook met wifi op 2.4 en de 5 Mhz band. Zaterdag stond ineens de 2.4 wifi van de Horizon uitgeschakeld, na deze weer aangezet te hebben alles weer goed, maar wie hem uitgezet had???
Ook blijkt nu opeens dat de Horizon ook een dhcp server is, terwijl ik DAT NIET WIL!!! De Cisco 3925 is mijn DHCP server en die geeft adressen uit van x.x.x 150 tot x.x.x.200, De Horizon gaat na de setup met Modem als keuze op x.x.x.166 zitten en laat bij zijn netwerk status zien dat het video ip-adres x.x.x.167 is. Als ik met een browser naar x.x.x.166 ga, dan zie ik dat DHCP op de Horizon enabled is met een range van 19 en start ip x.x.x.156, wat precies in de range van de Cisco zit. Dit kan dus NIET er mogen nooit en te nimmer twee dhcp server op een netwerk zitten!
Nergens in de Horizon menus kan ik DHCP uitzetten, dus hoe kan ik er voor zorgen dat het kreng stopt met DHCP services?
Ik kan me voorstellen dat dit een van de oorzaken is waarom soms mijn netwerk traag is.

Trouwens als ik http://upc.nl/speedtest doe dan krijg ik 200/20 maar via http:/speedtest.net kom ik niet hoger dan 120/20.
Als ik de firewall op de Cisco 3925 op hoog zet, dan knalt mijn download bij beide test in elkaar. Ik zou verwachten dat ik ook met de hoogste firewall setting 200/20 zou krijgen. Hoe is dit bij andere????

Popeye
Wat ik op ziggo.gebruikers.eu wel eens gelezen heb is dat instellingen verdwenen door een firmware update. Wellicht is dat ook bij jou het geval.

In ieder geval zou bovenstaande voor mij aanleiding zijn om alle wachtwoorden die met het netwerk te maken hebben te veranderen.
Elk apparaat te googlen of er backdoors of hacks bekend zijn en dit dan te repareren. Denk ook aan een wifi printer.

Speedtest.net geeft zeer onbetrouwbare resultaten. Kan de betreffende server jouw downloadsnelheid wel aan. Hoe druk is het?
Probeer ook deze speedtests.
http://speedtest.ziggo.nl/
http://speedtest.caiw.net/
Popeye

nubro01
DHCP range van Cisco aangepast en Horizon weer gereset naar modem als thuisnetwerk en weer pakt dat ding een hap uit de nieuwe range en is weer een DHCP server.
Als ik de Horizon zelf kies als mijn thuis netwerk dan gaat hij in Gateway mode en gaat hij op een heel oud subnet zitten. Ik had vroeger xxx.xxx.110.x maar sinds ik Zentyal niet meer gebruik als tussen station zit ik op xxx.xxx.0.x.
Blijkbaar staat ergens in de Horizon nog het oude subnet en in plaats van te vragen wat het subnet moet worden of het te laten instellen via de web interface, gebruikt hij blijkbaar oude informatie.
Al met al nog geen idee wat de lag veroorzaakt, ik ben elke keer te laat als het optreed. De oude hub maakt zo'n lawaai bij het koelen, dat het stoort om hem lang aan te laten staan en andere hubs die ik nog heb zijn niet snel genoeg.

Is er nu helemaal niemand anders die dezelfde setup heeft en die ook of geen last heeft? Als je geen last hebt wat is dan jouw 3925 en Horizon setup?

nubro01
Vandaag weer een boze zoon en ik ook, omdat hij zonder het te zeggen om 09:00 al de horizon uit het netwerk trekt, zodat hij met gamen geen problemen heeft, maar wij vanuit bed met tablet niet via wifi de krant kunnen lezen.
Weer een hub aangesloten en weer gekeken wat er nu precies gebeurt en ja elke minuut of zo is er een lag op het netwerk.
Een ping -t naar de Cisco geeft meestal <1 maar soms 3000 ms.
UPC 1200 weer gebeld en dit keer krijgen wij de toezegging dat er een monteur komt om e.a. te testen en hij neemt ook een ander modem mee.
Daarna toch de firewall op de Cisco 3925 weer op midden gezet en ik zie nu dat alles nu constant blijft.
Alleen blijft er bij upc.nl/speedtest en speedtest.net niets over van mijn 200 MBs download snelheid, ik haal max 120 MBs, als ik de Cisco 3925 firewall uitzet dan krijg ik waar ik voor betaal. Misschien dat e.a. toch aan de Cisco 3925 ligt, die er niet goed mee overweg kan als er een horizon via de kabel met hem verbonden is. Tja of het dhcp gedrag van de Horizon, daar weer iets mee te maken heeft? joost of Magixwizz mag het weten.

nubro01
Zoon had UPC gebeld en e.a. verteld wat er gebeurde en men vertelde hem, dat zij ook zagen dat het modem zich vaak resette.
Toen ik dat hoorde dacht ik, ja, dat zullen wel de keren zijn dat hij het modem uit en aan zet! Want ik kan mij niet voorstellen dat tijdens een ping van 2300 ms, het modem zich reset. Afijn, men zou een monteur sturen om e.a. te testen.
Maandag stond op tweakers.net dat Ziggo/upc vanaf die dag nieuwe 500MBs modems uitlevert, dus ik hoopte op dat modem.
Helaas toen de monteur vandaag kwam, had hij alleen een Cisco bij zich.
Monteur heeft alle aansluitingen van nieuwe versies voorzien en we hebben zelf het nieuwe modem geprobeerd, maar niets hielp.
Ik was vanaf het begin al sceptisch, want zodra we de Horizon uit het netwerk halen gaat alles goed, dus het is niet de wijkkast bekabeling of mijn huis bekabeling, het moet de communicatie tussen de Horizon en de Cisco 3925 zijn!
Wat mij nu opvalt is dat als ik alles uitzet en een verbinding maak met de Cisco en ik zet alles aan, dan krijg ik netjes van de Cisco een ip adres.
De Horizon staat geconfigureerd op modem en hij pakt op een of andere manier een ip adres range vanuit het modem en reserveert die.
Als alles een tijdje werkt en ik herstart mijn computer dan krijg ik opeens geen DHCP adres meer van het modem en wordt mijn adres 169.254.x.x, wat inhoud geen dhcp server gevonden. Als ik een vast ip adres invul, dan heb ik weer toegang tot het internet en als ik weer een DHCP client wordt en ik plug mijn computer in de Horizon, dan krijg ik wel een ip adres in de range die dat ding gereserveerd heeft!
Helaas is de oude geavanceerde tab in de web interface van de horizon niet meer beschikbaar en kan ik dus niets aanpassen, maar ik concludeer dat de Horizon ook een DHCP server op het netwerk is en er KUNNEN GEEN twee dhcp servers op een netwerk zijn, dus de Cisco schakelt zijn dhcp server uit op een of andere manier. Pas als de Cisco uit en aan gezet wordt is hij weer voor bepaalde tijd een dhcp server en na xx uur niet meer.
Monteur heeft belooft overleg te plegen met een collega en mij daar over terug te bellen.
Voor mij is het wel duidelijk, ondanks zijn 6 tuners, die perfect werken, heeft deze versie van de Horizon echt problemen met de netwerk afhandeling qua dhcp en ook misschien wel met dns. Wat mij betreft moet hij alleen als switch functioneren en zich niet bemoeien met taken als dhcp en/of dns.
Ook valt mij op dat de Horizon nu een wan ip adres heeft die in dezelfde range ligt als mijn modem, vroeger had hij een 10.x.x.x adres, dus deze nieuwe software maakt gebruik van het algemene ip adres en niet meer zijn eigen interne 10.x.x.x netwerk.
Helaas daar niets over gelezen in de media, zeker UPC/Ziggo info only?

Keep you posted

Regards

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Horizon veroorzaakt lag op Cisco 3925', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Met Horizon opnemen Helpdesk 6 24 november 2015, 12:24
horizon go Storing 2 30 juni 2015, 20:54
horizon go UPC-official gedeelte 1 31 mei 2015, 18:02
mogelijkheden Horizon mediabox UPC Digitale televisie 5 25 april 2015, 08:45
UPC Horizon Mediabox Algemeen 1 21 april 2015, 11:55
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Popeye02:28:22
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

18 februari 2015, 12:04
Doe de Enquête op het Forum bij UPC Digitale Televisie en stem voor behoud van SYFY!!!

14 februari 2015, 11:52
Met de fusie met Ziggo verdwijnen er ook een paar leuke kanalen zoals 13TH street, C&I, History. Al gezien?

10 januari 2015, 13:08
@Mariapica Hebben de buren wel nog steeds signaal? En heb je al geprobeerd een TV rechtstreeks aan te sluiten en vervolgens zenders automatisch laten zoeken? Zo kun je uitsluiten of het signaal totaal

09 januari 2015, 14:27
Das lekker alles ligt er uit, en ze komen pas dinsdag langs.

31 december 2014, 23:18
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer