obey-robots.txt
05 December 2016, 19:32
Navigatie
Ledenenquête
Analoge televisie via de kabel moet blijven:

Ja
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Ja 83% [90 stemmen]
83% [90 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Nee 17% [18 stemmen]
17% [18 stemmen]

Stemmen: 108
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 15 apr 2010

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
UPC Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Gebruik je een eigen modem of router, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken

modem 3925 en router

supervis
ik heb een modem epc 3925 en hieraan gekoppeld zit nu een d link router, maar deze geeft problemen met de verbinding.
ik heb een nieuwe router gekocht, een tp-link n900, maar als ik deze verwissel voor de d link router, krijg ik geen verbinding met het netwerk, terwijl het zo moet volgens de handleiding.

wat doe ik fout of moet anders?

nubro01
Kan het nog onduidelijker? De epc 3925 is een router, waarom in hemelsnaam nog twee routers aanschaffen? Waarom zoeken mensen niet op wikipedia wat een router is en doet?
Een router heeft blauwe poorten voor een WAN aansluiting en gele voor de lan verbindingen! Er mag binnen een Intranet maar EEN dhcp server zijn, zoek op wikipedia als je niet mocht weten wat dhcp is. Alle toestellen moeten in dezelfde ip range zitten, dus alle netwerk instellingen moeten op dhcp staan en geen vast ip adres. Een tweede router kan je aansluiten, maar alleen via de lan poorten en die tweede router moet GEEN dhcp actief hebben. Begin e.a. bekabeld uit te testen, alvorens je met wifi aan de slag gaat
Installeer InSSIDER om wifi access points te detecteren.
Succes. Mocht e.a. nog niet lukken, Omschrijf e.a. dan wat uitgebreider!

57
Deze modemrouter heeft als goed is inmiddels bridgemode optie,die moet je instellen die setting saven en reboot daarna kan je er praktisch elke router of firewall op aansluiten die je wilt dus ook jouw tp-link

Mabelis
nubro01 schreef:

De epc 3925 is een router, waarom in hemelsnaam nog twee routers aanschaffen? Waarom zoeken mensen niet op wikipedia wat een router is en doet?

Ik heb wel enig idee wat een router is en doet, maar deze router doet niet alles wat ik wil!
Punt één: ik slaag er niet in om computers met een statisch ip-adres internet verbinding te geven. (En dat schijnt nodig te zijn voor bijv. een VPN-verbinding).
Punt twee: dit Cisko-kastje heeft een zéér beroerde WiFi. (Elders op deze site is daar al uitgebreid over geklaagd.) Nu heb ik dat zelf opgelost m.b.v. een los Wireless Access Point, maar dat is nog zo simpel niet; gebruik van een eigen, meer op huis-netwerkjes ingestelde, router/WiFi lijkt me een stuk eenvoudiger.
Hans

Mabelis
57 schreef:

Deze modemrouter heeft als goed is inmiddels bridgemode optie,die moet je instellen die setting saven en reboot daarna kan je er praktisch elke router of firewall op aansluiten die je wilt dus ook jouw tp-link

Ik kan de optie om bridge-modus in te stellen nergens vinden. De instructies, zoals ik ze vond op het 'officiële' upc support forum, besluiten met: "Dit werkt niet voor zakelijke abonnees". Da's nou lullig, want laat ik nou onlangs mijn privé abonnement omgezet hebben in een 'klein zakelijk' abonnement. Ik maak hieruit op dat de router-software bij een zakelijk abonnement andere, meer beperkte, opties biedt. Onbegrijpelijk! Maar goed, kennelijk moeten we op dit forum praten over twee verschillende routers: de "Cisko EPC3925 privé" en de "Cisko EPC3925 zakelijk".

Een oplossing voor mijn probleem zie ik dus nog steeds niet... Cry
Hans

vasty1
Zonder bridgemode functie en ik begrijp erop uit dat dat nu juist niet in het zakelijke zit?wat ik raar vind maar als er niet in zit zou ik daarover contact opnemen met de helpdesk?of vragen dat ze het juist firmware erin zetten?wat ze hiermee bedoelen weet ik niet precies upc is dan ergens bang voor misschien overmatig gebruik nouja hoe dan ook je zit zonder bridhemode aan dit mooie kastje vast,je kan ergens bij

EPC3925 firewall uitdoen, in de rmodem naar optie security daar zie je SPI enableddisabled die zet je op disabled en dan saven[bewaren] even modem rebooten aan/uit

Dat is ook nodig als je portforwarding wilt doen,ga na disabling spi firewall naar applications and gaming naar portforwarding en vul daar de range in,hetzelfde kan je in naaste opties ook gelijktijdig zetten, filtering is zoiets als virtual server ports misschien is dat de veiligste optie, bij zakelijk zullen de andere zoals forwarding beter zijn omdat de poorten niet automatisch dichtgaan ,porttriggering is een tussenin geval uitproberen of dat helpt.daarna klaar weer op save settings drkken eventueel reboot modem aan/uit.

Voor bridgemode zowel voor routering en bridgemode voor pc onderling kan je informeren naar html code injectie,hiermee komen inplaats van 1 meerdere opties tevoorschijn komen zoals
-Bridemode client [voorbeeld]
-Bridgemode only
-Routermode
-en misschien wel meer verborgen opties?
zie hieronder;
http://blog.giuseppeurso.net/language/nl/How-to-Enable-Real-Bridge-mode-for-UPC-Cisco-EPC-3925-with-HTML-Injection/
Dit beschadigd niks, heeft niks met hacks te maken,vanalles niks, echter het geeft geen garantie dat je die opties wel gaat zien, je zal buiten dit anders toch weer naar het oude toe moeten ik denk wel dat UPC een oogje dichtkrijpt en jou de juiste firmware geeft daarvoor zonder de boeken in te duiken.
Daarna zou ik echter kijken naar een eigen oplossing router!

hopelijk heb je er iets aan?

In beginsel vind ik deze modemrouters geen goede zakelijke oplossing!er had op zn minst DD-Wrt in moeten zitten die ook goede vpn ondersteuning enz geeft.
Eerlijk gezegd gezien de prijs zou je eerder nog een root server huren adviseren maar dat zou offtopic zijn denk ik.

vasty1
Was mn password kwijt van hier nadat er niet meer op kon dus maar nieuwe gemaakt om sneller te reageren het antwoord wat hierboven gaf is/was bedoeld voor supervis.In bridgemode zetten en als zakelijk is verwij door naar mn antwoorden die ik gaf aan madelis.dus waarschijnlijk upc bellen erover ik kan je namelijk alleen helpen op netwerkbasis.

De D-link en TP zijn niet mijn aanraders ze hebben wel misschien goed spul op switch en hubs gebied maar van routers hebben ze niet veel kaas van gegeten.

Echt speciaal types aanraden durf ik niet zo tenzij het zelf gehad heb en de ervaring kan delen maar op router gebied ben je beter af met de volgende merken(losstaand van firmware en andere bugs dan he)

aanraders
1-Asus +++ (vpn onderst. rt-ac66u rt-n66u)
2-Netgear +++
3-Sitecom ++ (dichte poorten)
7-Linksys +/++

afraders:
apple air
engenius (veel bugs)
tplink
chinese routers 50/50%
ubiquiti (matige ondersteuning veelal geen wifi optie)
afentoe heb je wel goede ertussen zitten maar is op ervaring gebaseerd,voor zakelijk gebruik kan je als je niet rootserver wil of zelf iets maken dan kan je beter in de wat duurdere zakalijke klasse kijken hierboven is gebaseerd op consument.Wil je goedkoper uitzijn en je hebt een oude pc staan bijv P2 of P3 kan je daar doormiddel van wifikaarten/netwerkkaarten zelfs iets maken.

Mocht die volgorde veranderen dan heb daar meestal een goede reden voor en die licht ik dan toe vaak zit er in type verschil de problemen.
Gewijzigd door vasty1 op 02 februari 2015, 10:10

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'modem 3925 en router', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Horzizon gebruiken als modem Storing 1 28 augustus 2016, 08:34
Thomson modem Storing 2 07 april 2015, 10:32
Horizon veroorzaakt lag op Cisco 3925 Eigen netwerk 16 26 maart 2015, 16:36
Wifi over Horizonbox icm technicolor modem Eigen netwerk 2 14 maart 2015, 11:54
Cisko router en intern statisch ip-adres Eigen netwerk 1 18 januari 2015, 14:52
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Popeye03:29:10
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

18 februari 2015, 12:04
Doe de Enquête op het Forum bij UPC Digitale Televisie en stem voor behoud van SYFY!!!

14 februari 2015, 11:52
Met de fusie met Ziggo verdwijnen er ook een paar leuke kanalen zoals 13TH street, C&I, History. Al gezien?

10 januari 2015, 13:08
@Mariapica Hebben de buren wel nog steeds signaal? En heb je al geprobeerd een TV rechtstreeks aan te sluiten en vervolgens zenders automatisch laten zoeken? Zo kun je uitsluiten of het signaal totaal

09 januari 2015, 14:27
Das lekker alles ligt er uit, en ze komen pas dinsdag langs.

31 december 2014, 23:18
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer