obey-robots.txt
07 December 2016, 23:07
Navigatie
Ledenenquête
Analoge televisie via de kabel moet blijven:

Ja
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Ja 83% [90 stemmen]
83% [90 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Nee 17% [18 stemmen]
17% [18 stemmen]

Stemmen: 108
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 15 apr 2010

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
UPC Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken

EPC3925: DHCP problemen

hkrijnen2
Mijn netwerk bestaat uit: UPC EPC3925, ingesteld als router met actief DHCP en actief wifi, 1 LAN-poort bedraad naar een Cisco SE2800 8-poorts switch met daarachter oa 2 desktops, soms 2 laptops, een printserver en een 2de wifi-access punt (eigen SSID, eigen kanaal; ivm wifi dekking op zolder). Sinds enige tijd is de configuratie instabiel, dwz het lijkt alsof de EPC zijn DHCP-tabel niet goed bijhoudt. Spontaan doen apparaten het niet meer en is ipconfig /renew nodig of herstart. Ook heb ik al gezien dat geen connectie te maken is met wifi van de EPC: wel signaal, maar geen IP-adres gekregen. Ander symptoom: de DHCP-client list in de EPC geeft niet alle apparaten weer (terwijl ze het wel doen!). Een ander switch inzetten geeft geen soulaas. Some is de enige manier om alles weer werkend te kregen: alles uit en 1 voor 1 weer opstarten.
Kortom: volgens mij deugt de EPC3925 niet.
De helpdesk van UPC stuurt mij met een kluitje het riet in: een switch achter de EPC3925 is eigen verantwoording. Ik word verwezen naar Cisco, maar die ondersteunen modems uit de EPC-serie niet, omdat providers als UPC daar eigen firmware opzetten. Cisco verwijst dus naar UPC.

Heeft iemand een idee?
Herbert

Popeye
Komt dit dagelijks voor of b.v. 1x per dag of 1x per week?
Popeye

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

hkrijnen2
De laatste 4 weken gebeurt dit 2x per week.

Popeye
Het kan zijn dat je modem "volloopt". Heb je een schakelklokje liggen?
Schakel je modem m.b.v. de schakelklok eens iedere nacht een minuutje uit op een tijdstip dat niemand er last van heeft.
Popeye

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

hkrijnen2
Hoi Popeye,
Da's natuurlijk geen oplossing, maar een aardige bypass. Ik zal eens zien of dat helpt.
Dank voor de tip.

Popeye
Tja soms moet je roeien met de riemen die je hebt.

Hoor graag van je of het hiermee opgelost is.
Popeye

ziggogebruiker
Hallo,

ik ben erg benieuwd wat nu de rootcause was van dit SD2008v3 euvel.

zit nl momenteel met een soortgelijkeuvel....Sad

cisco router EPC3925 - een poorts model (via ziggo !) met daarachter de SD2008v3 switch.
Deze setup heb ik minstens drie jaar naar volle tevredenheid. erg stabiel.

Echter nu ben ik met de RaspberryPi aan de slag gegaan en merk ik dat deze GEEN ip-adres krijgt.
Na lang zoeken toch de SD2008 maar als verdachte aangewezen !!
(nadat de raspberry bij twee andere plekken vlekkenloos via DHCP en/of vast IPadres netjes werktte --- alleen bij mij niet !?)

Dus sluit ik de raspberry rechtstreeks op de enige poorrt aan --> werken !???

iemand suggesties ?

ziggogebruiker
Het verhaal is nog iets vreemder. Ik had nog een cisco SE2800 v1.1 switch in gebruik is verder in mijn netwerk.
Dus ik dacht switch is switch dus laat ik ze gewoon omruilen.

en wat blijkt nu krijgt de raspberry wel direct een ip-adres van de DHCP server van de EPC3925.
heel vreemd.

zal dan toch wel een cisco switch dingetje zijn Sad
in ieder geval werkt dit. Maar vreemd is het wel.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'EPC3925: DHCP problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
UPC dhcp verkeer op wan? Storing 3 24 mei 2014, 11:05
Twonky problemen sinds Horizon update UPC-official gedeelte 1 27 augustus 2013, 09:11
IP kamera onbereikbaar achter EPC3925 Algemeen 5 16 maart 2013, 14:07
Members.upc.nl FTP problemen Storing 1 08 januari 2013, 11:30
router/modem epc3925 kanaal wijziging UPC-official gedeelte 2 24 november 2012, 00:14
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Popeye02:26:21
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

18 februari 2015, 12:04
Doe de Enquête op het Forum bij UPC Digitale Televisie en stem voor behoud van SYFY!!!

14 februari 2015, 11:52
Met de fusie met Ziggo verdwijnen er ook een paar leuke kanalen zoals 13TH street, C&I, History. Al gezien?

10 januari 2015, 13:08
@Mariapica Hebben de buren wel nog steeds signaal? En heb je al geprobeerd een TV rechtstreeks aan te sluiten en vervolgens zenders automatisch laten zoeken? Zo kun je uitsluiten of het signaal totaal

09 januari 2015, 14:27
Das lekker alles ligt er uit, en ze komen pas dinsdag langs.

31 december 2014, 23:18
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer