obey-robots.txt
05 December 2016, 21:37
Navigatie
Ledenenquête
Analoge televisie via de kabel moet blijven:

Ja
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Ja 83% [90 stemmen]
83% [90 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Nee 17% [18 stemmen]
17% [18 stemmen]

Stemmen: 108
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 15 apr 2010

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
UPC Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Gebruik je een eigen modem of router, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken

verbinden Horizonbox met bestaand netwerk

janpanis
Ik gebruik mijn Horizonbox alleen als dig. videodecorder (dus niet als modem, wat geloof ik ook mogelijk is al weet ik niet hoe), maar wil zijn WiFi gebruiken om deel te nemen aan mijn bestaande draadloze netwerk. Als ik dat via de (tamelijk trage) instellingsmethode probeer te doen (bestaand netwerk zoeken), vindt de box mijn netwerk inderdaad. Ik vul het password in en vervolgens zegt de box: wacht even, ik ga herstarten en daarna is alles ingesteld. Echter, ik heb geen connectie met mijn netwerk (er wordt oa.a geen DNLA apparaat gevonden terwijl er op mijn computers wel Twonky draait) en als ik bij diagnostiek ga kijken, zie ik, dat hij niet geconnect is en inderdaad ook geen IP-adres heeft gekregen. Het lijkt er op dat de DHCP niet werkt. Overigens, als ik de box bekabeld via ethernet op de routeer aansluit, wordt niet eens de ethernet aansluiting geconstateerd! Bellen met UPC is, zoals altijd, een hel. Zeker een half uur wachten voor het 1e contact, die het probleem natuurlijk niet kan oplossen en doorverbindt, waarna je weer een uur moet wachten om vervolgens dan tijdens het gesprek, met iemand die er duidelijk meer van af weet, na 2 minuten afgebroken te worden, waarna het hele wachtcircus opnieuw kan beginnen.

wimsnet
Beste Jan, ook ik ben gisteravond 1,5 uur bezig geweest met instellen van Wifi netwerk.Mijn Horizonbox is niet het modem maar de Cisco router incl wifi in de meterkast. Ik ben zelf als ICT netwerkbeheerder werkzaam maar dit slaat werkelijk alles. alle settings gedaan en vervolgens wil de Horizonbox doodleuk niet connecten met het Wifi netwerk. achteraf kun je pas zien dat er geen verbinding is maar tijdens het instellen komt er geen foutmelding. Kom UPC dit moet toch kunnen gaan werken? Toen mijn Horizonbox geleverd werd, helaas als modem fungerend, kon ik wel gebruik maken van het modem(Wireless) in de box, dus moet dit de andere kant op toch ook gaan werken. Graag een reactie, met een duidelijk werkende oplossing. Waar ik me ook dood aan erger is dat UPC totaal niet antwoord op mail berichten.Telefonisch is het al een crime om verbinding te maken maar het beantwoorden van een email moet toch kunnen?

janpanis
Dag Wim, het is inderdaad een ellende een zinnig antwoord te krijgen van UPC op een vraag omtrent een, volgens mij, veel voorkomend fenomeen: je modem en je Horizon box op een bestaand netwerk aansluiten. Allereerst moet je natuurlijk niet de fout maken 2 routers op elkaar aan te sluiten en natuurlijk de WAN poort gebruiken, voor de hand ligt (en dat wordt ook ergens op de upc site aangeraden) om de cisco in bridge-mode te zetten (dat kan sinds kort, was voorheen afgeschermd). Je bestaande router zou dan de ip adressen moeten uitdelen. Dit blijkt om onduidelijke reden niet (langdurig) te werken. Je router deeltnatuurlijk niet altijd hetzelfde adres aan de cisco uit en een normaal abonnement geeft geloof ik slechts 1 ip adres toegang tot internet. Als dat verandert, moet upc dat telkens (via een aan/uit van je cisco) opnieuw "goedkeuren". Wat, na lang proberen, bij mij min of meer stabiel werkt is, de cisco als router instellen en je eigen router in bridge mode zetten zodat de cisco de ip adressen uitdeelt (in de 192.168.1.xxx reeks).
De horizon box is een ander verhaal. Het is me weken lang niet gelukt om hem te laten "luisteren" naar de ip adressen die de cisco via het netwerk ook aan de Horizon zou moeten uitdelen, er van uit gaand dat die dus in dhcp mode staat. Wat ik ook probeer, geen ip adres geaccepteerd, dus ook geen deelname aan mijn netwerk. Ben met de browser maar een in de horizonbox gaan kijken (192.168.192.1, admin admin) en daar wat zitten rommelen met de instellingen van het netwerk en zie: na restart van de box ineens verbinding! Stel je daarna niet teveel voor van de Horizon als mediabox in combinatie met Twonky, wat een armoe (zeker vergeleken bij Apple TV): hikken, stoppen, vastlopen, veel formaten onleesbaar, geen enkele info over hoe e.e.a. is gedacht.
Kortom, weer een typisch voorbeeld van een product dat te snel op de markt is gezet en waar wij in onze vrije tijd de kinderziektes uit mogen halen. Om, als je na meer dan een uur wachten iemand te spreken krijgt, te worden versleten voor een debiel.........
Waarom zet UPC gewoon niet duidelijk op hun site hoe je e.e.a. aan dient te sluiten op een bestaand netwerk snap ik dan weer niet, of misschien toch wel: ze snappen het zelf niet.

wimsnet
Hallo Jan, Bedankt voor de tip want ik wist niet dat de UPC router ook in bridge mode kon.Ik ga met je tips aan de gang. Verder valt het me wel op dat de Horizon box toch een verbinding met het internet heeft omdat Nu.nl ed. wel werken.Waarschijnlijk dus via de coax verbinding.Ik blijf dit Forum in de gaten houden Thumbs Up Ps. als modem kan de Horizon box wel werken maar dat stelt UPC op afstand in.Bij mij hadden ze dus bij levering dat zo staan.Maar al mijn netwerk en telefonie zit in de meterkast dus was dat niet handig.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'verbinden Horizonbox met bestaand netwerk', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Wifi over Horizonbox icm technicolor modem Eigen netwerk 2 14 maart 2015, 11:54
2 Routers op hetzelfde netwerk WiFi 6 23 april 2014, 20:14
Landelijk Wifi netwerk door combi Ziggo en UPC WiFi 1 29 juni 2013, 13:02
internet & telefoon, wel verbinding met het netwerk, geen internet Storing 5 30 november 2012, 20:53
cisco epc 3925 verbinden met tp-link routerTL-R860 UPC met eigen modem of router 2 18 oktober 2012, 23:58
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Popeye01:20:06
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

18 februari 2015, 12:04
Doe de Enquête op het Forum bij UPC Digitale Televisie en stem voor behoud van SYFY!!!

14 februari 2015, 11:52
Met de fusie met Ziggo verdwijnen er ook een paar leuke kanalen zoals 13TH street, C&I, History. Al gezien?

10 januari 2015, 13:08
@Mariapica Hebben de buren wel nog steeds signaal? En heb je al geprobeerd een TV rechtstreeks aan te sluiten en vervolgens zenders automatisch laten zoeken? Zo kun je uitsluiten of het signaal totaal

09 januari 2015, 14:27
Das lekker alles ligt er uit, en ze komen pas dinsdag langs.

31 december 2014, 23:18
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer