obey-robots.txt
05 December 2016, 21:38
Navigatie
Ledenenquête
Analoge televisie via de kabel moet blijven:

Ja
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Ja 83% [90 stemmen]
83% [90 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Nee 17% [18 stemmen]
17% [18 stemmen]

Stemmen: 108
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 15 apr 2010

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
UPC Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Meld hier je ervaringen met monteurs, vertragingen in de oplevering van je verbinding.
 Onderwerp afdrukken

Horizon komt niet online

godart
Maandag 16 okt is mijn Horizon box door een monteur geinstalleerd. 17 okt s'morgens had UPC een storing (Haarlem) en was er geen TV, geen telefoon en geen internet meer. Ik heb de helpdesk gebeld (29 minuten in de wacht) De boodschap was dat de storing werd opgelost en dat daarna de Horizon box vanzelf weer online zou komen. Om 18.00uur weer gebeld want het werkte nog steeds niet (72 minuten in de wacht). In overleg met de helpdesk de Horizon box gereset, 30 sec. de spanning eraf vervolgens de spanning er weer op en tegelijkertijd de standbyknop ingedrukt houden. Resultaat foutcode 1030 netwerk probleem. Volgens de helpdesk moest er een monteur bij komen. Afspraak gemaakt voor 22 okt tussen 12 en 18.00 uur. Dit is dus 6 dagen geen internet TV en telefoon. 22 okt de dag dat de monteur zou komen werd ik om 16.00 uur gebeld met de mededeling dat er geen monteur beschikbaar was en dat er een nieuwe afspraak voor 30 okt gemaakt moest worden. Onbegrijpelijk dat er op het moment van de afspraak gewoon even gebeld wordt met de mededeling dat het niet door gaat. Hele dag voor niets thuis gezeten. Zeggen dat je dit niet accepteerd helpt niet, uiterst vriendelijk wordt gewoon gezegd dat het jammer is maar niet anders kan. Ook na lang aanhouden blijft het commentaar jammer maar het kan niet anders. Ook in de winkel was het antwoord hetzelfde. Volgens mij is service "OPLOSSINGS GERICHT MEEDENKEN" en in ieder geval proberen een voor beide partijen acceptabele oplossig te vinden. Daar heeft de UPC klantenservice echter geen boodschap aan. Ik zit nu bij elkaar dus 14 dagen zonder aansluiting waardoor ook mijn financiele zaken niet meer bereikbaar/beheersbaar zijn. Waar ik het meest moeite mee heb is dat ik denk dat de oplossing voor het "online" brengen van de Horizon box een fluitje van een cent is voor de juiste mensen van UPC maar dat het een onoverkomelijk probleem is voor de helpdesk die niet verder komt dan reset, reset enz.. Ik hoop dat mijn afspraak voor 30 okt wel door gaat en niet weer op het laatste moment afgezegd zal worden. Mijn grootste frustratie in het geheel is dat je geen poot hebt om op te staan, je volledig bent overgeleverd aan een helpdesk met onvoldoende kennis en nergens terecht kan voor verhaal! Ik wacht dus gelaten op de monteur, hoop dat hij komt en het oplost. C.J. Godart

kerkelander
Shock zo te zien op dit forum gaat het nog lang niet goed met de Horizon.
Hoelang gaat dit nog duren?

magicwizz
Je kan de Front panel resque eens uitvoeren.

- Zet de box uit.
- Zet hem weer aan en druk voordat het blauwe led aan de onderkant aan gaat op de CH- knop.
- Houd hem 5 sec. zo vast totdat die scanning aangeeft.
- Laat de horizon het proces doorlopen en kijk of het "OFFLINE" lampje uit gaat.

Frequentie instellen :

je kan ook proberen de frequentie in te stellen.

- Sluit een laptop/computer aan op de horizon met een LAN-kabel.
- Ga via je webbrowser naar 192.168.192.1 .
- Login met admin/admin
- Ga naar het kopje downstream en stel daar een van de volgende frequenties onderin in :
- 306750000
- 338750000
- 346750000
- 330750000

Het kan zijn dat die met 1 van de bovenstaande frequenties wel online komt.

godart
Bedankt voor je reactie.
De reset methode is al diverse keren geprobeerd maar heeft geen resultaat gehad, de box blijft op installeren hangen.
Ik ga vanavond proberen of het veranderen van de downstream help.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: oktober 25 2012 20:54:57:
T.a.v. Magicwizz
Ik heb de opgegeven download frequenties geprobeerd. De download frequentie die standaard in mijn Horizon interface stond was 338750 hierbij stond het kabelmodem IP-adres op 0.0.0.0
Horizon offline dus!

Ik heb het vervolgens met de overige 3 download frequenties geprobeerd ( 306750, 330750 en 346750).
De eerste twee werkte ook niet, ook hierbij bleef het kabelmodem IP-adres 0.0.0.0

Download frequentie 346750 gaf echter wel een IP-adres en daarbij ging het offline lampje uit en had ik internet en telefoon. TV is echter nog steeds niet mogelijk.
Wat op viel was dat ook de software versie hierna in 0.59 was gewijzigd.

Ik ben blij dat ik nu weer internet en telefoon heb. Wat TV betreft wacht ik verder maar even op de monteur want ik weet niet hoe het verder moet(maandag 30 okt tussen 12.00 en 18.00 uur).

Bij deze heel hartelijk bedankt voor je hulp, het blijkt dat het dus ook anders kan!
Gewijzigd door godart op 25 oktober 2012, 20:54

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Horizon komt niet online', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Met Horizon opnemen Helpdesk 6 24 november 2015, 12:24
horizon go Storing 2 30 juni 2015, 20:54
horizon go UPC-official gedeelte 1 31 mei 2015, 18:02
mogelijkheden Horizon mediabox UPC Digitale televisie 5 25 april 2015, 08:45
UPC Horizon Mediabox Algemeen 1 21 april 2015, 11:55
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Popeye01:21:49
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

18 februari 2015, 12:04
Doe de Enquête op het Forum bij UPC Digitale Televisie en stem voor behoud van SYFY!!!

14 februari 2015, 11:52
Met de fusie met Ziggo verdwijnen er ook een paar leuke kanalen zoals 13TH street, C&I, History. Al gezien?

10 januari 2015, 13:08
@Mariapica Hebben de buren wel nog steeds signaal? En heb je al geprobeerd een TV rechtstreeks aan te sluiten en vervolgens zenders automatisch laten zoeken? Zo kun je uitsluiten of het signaal totaal

09 januari 2015, 14:27
Das lekker alles ligt er uit, en ze komen pas dinsdag langs.

31 december 2014, 23:18
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer