obey-robots.txt
05 December 2016, 19:35
Navigatie
Ledenenquête
Analoge televisie via de kabel moet blijven:

Ja
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Ja 83% [90 stemmen]
83% [90 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Nee 17% [18 stemmen]
17% [18 stemmen]

Stemmen: 108
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 15 apr 2010

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
UPC Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken

Wel UPC on Demand maar geen internet

Eerko
Hallo allemaal,

Ik heb sinds 2 maanden een probleem, ik heb een upgrade gehad naar 120MB en heb hiervoor een nieuwe mediabox en modem gekregen.
Inmiddels is mijn modem 3x vervangen en mijn mediabox heeft vorige week de geest gegeven. Ik heb afgelopen donderdag een nieuwe mediabox ontvangen, maar wat nu?
M'n internet doet het wederom niet. Snel een afspraak ingepland met een monteur voor zaterdag en die had geen nieuwe modem bij zich. Hij heeft de wandcontactdoos vervangen
maar nog kreeg hij internet niet aan het werk. Vervolgens heeft hij de modem aangesloten in de meterkast en kreeg wederom geen internetsignaal.
De volgende lampjes gaan branden, power, DS, US en online blijft knipperen. Na 2/3 minuten begint ie weer opnieuw, dus het lijkt erop alsof hij geen bootfile krijgt.
Als ik op mn laptop ga, vindt hij ook mn netwerk niet meer.

Het rare is dat ik wel UPC on demand kan kijken en als ik 999 indruk om een test te doen, zegt dat ie "Gefeliciteerd, je bent goed aangesloten" ???

Gisteren kreeg ik een buitenmonteur langs, maar die heeft na 10 minuten een beetje kijken gezegd, "binnen 2 uur weer internet" en is weer weggegaan.
Ik heb geen idee wat ie gedaan heeft!? Nu is het dinsdagochtend, maar nog steeds geen internet en nog steeds het probleem dat mn DS lampje blijft knipperen. Ik heb zonet weer een afspraak
ingepland met een monteur voor vanmiddag (lastig om elke dag vroeger naar huis te moeten gaan vanaf je werk) en weer hopen dat het probleem wordt opgelost.

Heeft iemand dit wel eens eerder meegemaakt? Kan het aan mn splitter liggen? kan het aan mn modem liggen? kan het aan buiten liggen?

Kan iemand met wel verstand van zaken hier antwoordt op geven? Thanks....

WIFRAadvies
Beste Eerko,

Eerder heb ik dit probleem ervaren. Dit zit in je modem, die heeft een software probleem. De instellingen kloppen niet, waarschijnlijk een lijn waar 120 niet mogelijk is.

Paar vragen:
Werkte een ander modem eerder wel?
Wat voor snelheid had je toen?
Wat is het type modem?
Waar ergens zit je, postcode? (eventueel PM)

60 MB doet het waarschijnlijk wel gewoon.
Kun je uitzending kijken?

Hoor het graag..
Mvg.

magicwizz
Dat die blijft knipperen op de online is omdat die inderdaad de bootfile niet ophaalt. Het kan zijn dat het modem niet goed in het systeem geregistreerd is. Heb je al eens geprobeerd het modem direct op de AOP/WCD proberen aan te sluiten?

Waar komt het signaal bij je de woning binnen? is dat woonkamer of meterkast?

Eerko
Bedankt voor de reacties Wink Het probleem is inmiddels opgelost. Er is gistermiddag een buitenmonteur langsgekomen die diverse metingen heeft gedaan. Het lag 'm niet aan de bekabeling.
Hij heeft een nieuwe modem geplaatst (draadloze internet verbinding) en na 5 minuten zag ik de modem zijn software ophalen. Ik kan weer op internet, alleen nu doet mn on demand het niet ;D

Waarschijnlijk zal ik mn mediabox hiervoor moeten resetten.

WIFRAadvies
Klopt, er is per abuis een verkeerde badge modems in omloop gekomen. Voor sommige geen probleem, in uw geval dus wel.
Dat u geen video on de mand heb kan inderdaad liggen aan een reset. Haal de mediabox anders even van spanning af.
Anders probeer eens een kabel rechtstreeks op de wand contact doos, als hij het dan nog niet doet is er iets anders aan de hand.
Het signaal is goed, anders had je modem ook niet gewerkt.

succes

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wel UPC on Demand maar geen internet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
uitvallen internet Storing 2 16 mei 2015, 10:08
internet Storing 1 28 maart 2015, 15:48
geen wifi met 1 laptop Algemeen 2 23 januari 2015, 21:42
geen internet op laptop Storing 5 10 januari 2015, 17:09
geen geluid of happen eruit UPC Digitale televisie 3 10 januari 2015, 16:53
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Popeye03:31:54
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

18 februari 2015, 12:04
Doe de Enquête op het Forum bij UPC Digitale Televisie en stem voor behoud van SYFY!!!

14 februari 2015, 11:52
Met de fusie met Ziggo verdwijnen er ook een paar leuke kanalen zoals 13TH street, C&I, History. Al gezien?

10 januari 2015, 13:08
@Mariapica Hebben de buren wel nog steeds signaal? En heb je al geprobeerd een TV rechtstreeks aan te sluiten en vervolgens zenders automatisch laten zoeken? Zo kun je uitsluiten of het signaal totaal

09 januari 2015, 14:27
Das lekker alles ligt er uit, en ze komen pas dinsdag langs.

31 december 2014, 23:18
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer