obey-robots.txt
05 December 2016, 21:35
Navigatie
Ledenenquête
Analoge televisie via de kabel moet blijven:

Ja
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Ja 83% [90 stemmen]
83% [90 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Nee 17% [18 stemmen]
17% [18 stemmen]

Stemmen: 108
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 15 apr 2010

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
UPC Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken

Twee vragen over de Horizon

PdK
De Horizon is er en ik heb het meeste wel gelezen maar ik zit nog met 2 vragen.

Kun je zelf content op de HD van de Horizon plaatsen, dus niet streamen, of is deze ruimte alleen maar beschikbaar als je programma’s opneemt van de TV?

Ben je verplicht om het te laten installeren door een monteur of mag je het ook zelf doen?

Popeye
Streamen is inderdaad mogelijk maar over zelf "content" op de UPC Horizon box te plaatsen kan ik ook niets terug vinden.

Horizon Mediabox van UPC
Popeye

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

Methox
Het is zeer aan te raden dit door een monteur te laten doen, de Horizon is ZEER gevoelig voor verkeerde signaal waarden ed. Je mag het zelf proberen maar als de de Horizon dan niet goed functioneert dan wekt dat alleen maar frustratie. En daarbij komt kijken, een installatie monteur is gratis.

Als je DS of US signaal bijv. iets te hoog of iets te laag is dan werkt de horizon al niet naar behoren en krijg je problemen.

Een installatie monteur zorgt er voor dat alles tot in de puntjes geregeld is zodat UPC zo weinig mogelijk calls binnen krijgt over storingen.

Volgens mij is er per Horizon installatie 2 uur voor de monteur beschikbaar.

Abkebap weet hier nog meer van waarschijnlijk Smile

En mocht Abkebap langs komen. Bakje koffie en een peukje erbij en je zit zo even gezellig te ouwehoeren Pfft
Gewijzigd door Methox op 11 september 2012, 09:00

PdK
Klinkt gezellig, laat dan die monteur maar komen.
Bedankt voor je antwoord.

magicwizz
Methox schreef:

Het is zeer aan te raden dit door een monteur te laten doen, de Horizon is ZEER gevoelig voor verkeerde signaal waarden ed. Je mag het zelf proberen maar als de de Horizon dan niet goed functioneert dan wekt dat alleen maar frustratie. En daarbij komt kijken, een installatie monteur is gratis.

Als je DS of US signaal bijv. iets te hoog of iets te laag is dan werkt de horizon al niet naar behoren en krijg je problemen.

Een installatie monteur zorgt er voor dat alles tot in de puntjes geregeld is zodat UPC zo weinig mogelijk calls binnen krijgt over storingen.

Volgens mij is er per Horizon installatie 2 uur voor de monteur beschikbaar.

Abkebap weet hier nog meer van waarschijnlijk Smile

En mocht Abkebap langs komen. Bakje koffie en een peukje erbij en je zit zo even gezellig te ouwehoeren Pfft

Volgens mij heeft Abkebap de training nog niet gehad Wink Ik ook nog niet Pfft

PdK
Mijn perikelen met UPC Horizon:

Al meer dan een half jaar geleden hoorde ik dat UPC bezig was met het project Horizon, een nieuwe mediabox met veel mogelijkheden.
Via de nieuwsbrief waarop ik mezelf abonneerde zou ik op de hoogte gehouden worden van de ontwikkeling, helaas heb ik tot op de dag van vandaag nog geen email ontvangen.
Een goed begin is het halve werk.

Op 7 september kwam dan eindelijk het bericht binnen dat de Horizon beschikbaar was en voor snelle beslissers was er een speciaal introductieabonnement.
Twee dagen later heb ik alle gegevens ingevuld en was ik bijna eigenaar van een nieuwe mediabox met een nieuw abonnement.
Volgens de bevestigingsmail zou ik binnen 2 werkdagen gebeld worden om een afspraak te maken wanneer de monteur langs kon komen.
Drie dagen later volgde een mail dat het door het overweldigende succes 9 dagen zou worden maar er stond ook bij dat ik zelf mocht bellen.
Dus toch maar even de telefoon gepakt, helaas kon de afspraak pas plaats vinden op 2 oktober.
Volgens de UPC medewerker zou de monteur de Horizon meenemen.

Vrijdag 21 september, een mail met de mededeling dat de Horizon de volgende dag door een koerier zou worden gebracht.
Leuk, dan kan ik hem vast aansluiten.
Mocht het niet lukken dan heb ik nog altijd de afspraak met de monteur achter de hand.

Het aansluiten en installeren van de box verliep vlekkeloos en het thuisnetwerk was ook zo gevonden, dus het spelen kon beginnen.
Tot ’s avonds, toen deed plotseling niets meer en wat ik ook probeerde, het wilde niet lukken.
De eerste keer de helpdesk bellen maar na meer dan een uur toch maar opgehangen omdat ik weg moest.
Zondagmorgen weer de helpdesk bellen en toen kreeg ik wel iemand aan de lijn na 70 minuten.
Deze persoon kwam met de tip om de box te restten met de stand-by knop maar toen dat ook geen resultaat had beloofde hij dat hij met collega’s zou overleggen en mij ’s middags terug zou bellen.
Je raadt het al! 

De volgende dag weer gebeld en deze medewerker vond dat ik een reset uit moest voeren met de –knop.
Geen resultaat dus we kwamen tot de slotsom dat ik het beste op de monteur kon wachten.
Een week wachten dus.

Donderdagmiddag ging ik weer vol goede moed voor de box zitten en de hele installatie verliep weer vlekkeloos en alles werkte goed.
Geen flauw idee waar het aan lag.
Tot dat ik even later een mail kreeg van UPC waarin ze uitlegde dat ik een apparaat had gekregen met een specifiek serienummer waardoor ik de box niet kon installeren.
Ze hadden nu het probleem opgelost.
Ja, dat wist ik al!

Toch nog 2 dagen kunnen spelen met m’n Horizon.
Zaterdagmiddag om 3 uur klapte de internetverbinding eruit.
Misschien een capaciteitsprobleempje dus ik besloot te wachten tot de volgende dag met bellen.

Zondag nog geen verbinding dus maar weer eens de helpdesk bellen.
Sorry meneer, uw signaal is overgezet van het modem naar de Horizon want uw modem kan de nieuwe snelheid niet aan!
Maar dat wil ik niet!
De medewerker zou het probleem overleggen met zijn collega’s en mij terugbellen, gelukkig deed deze dat wel.
Ze zouden met spoed een nieuw modem opsturen zodat de monteur dinsdagavond alles kon installeren.

Dinsdagmiddag arriveerde het modem en ’s avonds heeft de monteur de bekabeling doorgemeten en het modem geïnstalleerd.
Volgens de afspraak die ik zondag gemaakt had belde hij met een speciaal nummer en zou het signaal binnen 10 minuten overgezet worden vanaf de box naar het modem.
Drie later was er nog niets gebeurd dus maar weer eens gebeld met de helpdesk.
Maar meneer, dat kan niet zo snel zei de medewerkster, dat duurt ongeveer 5 werkdagen!
Weer wachten.

Dan denk je dat het bijna klaar is maar dan heb je buiten UPC gerekend.
Donderdag 4 oktober ontving ik een mailtje dat er een nieuwe Horizon opgestuurd zou worden omdat de oude blijkbaar niet meer goed zou zijn!?!?
Huh, alles werkt goed en alleen het signaal moet omgezet worden.
Gelukkig bleek het loos alarm, ik kreeg zaterdags geen Horizon maar weer een nieuw modem!!!
Volgens mij zijn ze helemaal de weg kwijt bij UPC.

Jordy-UPC
@PdK,

Vervelend om te horen dat er zoveel mis gaat met de levering en installatie van je Horizon pakket. Ik wil graag voor je uitzoeken wat de oorzaak is en wat ik voor je kan betekenen.

Kun je mij een persoonlijk bericht sturen met daarin je postcode en huisnummer? Dan neem ik zo snel mogelijk contact met je op.

Met vriendelijke groet,
Jordy

PdK
Hallo Jordy,

dat zou fijn zijn.
Ik hoef geen schadevergoeding voor gemaakte telefoonkosten of iets dergelijks, ik wil gewoon dat alles weer werkt zoals het voorheen werkte.
Doordat ik nu de portforwarding niet in orde kan krijgen kan niemand op mijn servers komen.

Nog een klein probleemje is het nieuwe modem.
Volgens de mail en de bijgesloten brief betreft het een mediabox en moet ik mijn oude mediabox in hetzelfde doosje terugsturen maar ik krijg die grote Horizon nooit in dat kleine doosje! ;-)

PM is onderweg.

Groeten,
Piet

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Twee vragen over de Horizon', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Met Horizon opnemen Helpdesk 6 24 november 2015, 12:24
horizon go Storing 2 30 juni 2015, 20:54
horizon go UPC-official gedeelte 1 31 mei 2015, 18:02
mogelijkheden Horizon mediabox UPC Digitale televisie 5 25 april 2015, 08:45
UPC Horizon Mediabox Algemeen 1 21 april 2015, 11:55
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Popeye01:18:42
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

18 februari 2015, 12:04
Doe de Enquête op het Forum bij UPC Digitale Televisie en stem voor behoud van SYFY!!!

14 februari 2015, 11:52
Met de fusie met Ziggo verdwijnen er ook een paar leuke kanalen zoals 13TH street, C&I, History. Al gezien?

10 januari 2015, 13:08
@Mariapica Hebben de buren wel nog steeds signaal? En heb je al geprobeerd een TV rechtstreeks aan te sluiten en vervolgens zenders automatisch laten zoeken? Zo kun je uitsluiten of het signaal totaal

09 januari 2015, 14:27
Das lekker alles ligt er uit, en ze komen pas dinsdag langs.

31 december 2014, 23:18
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer