obey-robots.txt
05 December 2016, 21:35
Navigatie
Ledenenquête
Analoge televisie via de kabel moet blijven:

Ja
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Ja 83% [90 stemmen]
83% [90 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Nee 17% [18 stemmen]
17% [18 stemmen]

Stemmen: 108
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 15 apr 2010

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
UPC Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken

fout in handleiding upc!

abkebap
beste.
zo als de weinige onder ons weten, en monteurs vaak tegen aanlopen
is het volgend:

in de handleiding van uw '' afmaken doe het zelf alles in 1 pakket'' staat dat de inkomende kabel
vaak de kleur groen maar soms ook de kleur blauw neem voorbeeld aan regio Flevoland/Friesland
dubbel klip op plaatje om beter te bekijken. Smile(Y)
160fout

zo als je ziet bij stap 4.
zegt de handleiding dat het kastje ( NTP1 ) dat op de groene kabel zit op de UITGANG van de
splitter moet hou hier rekening mee dat je zo wel de Downstream ( inkomend ) en Upstream ( terug gaand ) echt mee belemerd! waardoor je dus blokken op het beeld kan krijgen van je Digitale Televisie ( DTV) doe dit niet en kijk gewoon even met de ogen wat er op de splitter staat!
want daar staat met dikke letters IN op!

702ES_02_460

+ doe niet de groene kabel rechtstreeks op de INgang van de splitter moch er geen AOP ( abonement overname punt ) op zitten of eerder in deze topic genoemd een NTP1 bel even met 1200 dan komt er een vrijblijvende monteur langs die er 1 komt plaatsen dit in bescherming van het upc netwerk.
want dan kom je het volgende tegen als je de groene kabel op de splitter zet en niet goed op de splitter hebt gekeken wat nou de ingang is of de beide uitgangen! zie fotos.

406IMG455
zo als op deze foto te zien is, is dat de klant de NTP1/AOP ( overnamepunt ) afgekopeld heeft en de splitter verkeerd om heeft aangesloten, dit is niet de klant zijn schuld maar het staat in de handleiding van upc dat hij het zo moet doen vandaar deze topic!

na dat we de storing hebben geanaliseerd. en gekeken hebben wat er fout gaat bij deze klant
hebben we het zo achtergelaten.
727IMG456
zo als je ziet komt in deze wooning alles in de meterkast binnen, de klant heeft dit zelf aangesloten
opzicht goed gedaan maar modem wou niet online komen dus internet en telefonie zal niet werken,
de inkomende kabel is in dit geval groen die gaat naar het AOP/NTP1 dan 30CM coax naar de
splitter op de INgang aangesloten en dan 1 na de woonkamer voor de tv en de andere kabel gaat
naar het modem. zo heb je je eigen modem goed online staan! maar door een misdruk op de handleiding
komen monteur dit bijna iedereweek tegen terwijl de kl het volgends het boekje doet.
maar upc is hier van op de hoogte maar als nog is dit niet veranderd!

hoop jullie voldoende dit te hebben geinformeerd hier over.

en veel succes Smile
Gewijzigd door abkebap op 04 augustus 2012, 12:55
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'fout in handleiding upc!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
DNS fout bij inloggen met Playstation 3 op internet Algemeen 6 23 april 2011, 02:00
afsluiting door fout UPC Algemeen 1 21 mei 2010, 10:18
ip-adres is soms fout Storing 6 22 augustus 2007, 11:24
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Popeye01:18:35
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

18 februari 2015, 12:04
Doe de Enquête op het Forum bij UPC Digitale Televisie en stem voor behoud van SYFY!!!

14 februari 2015, 11:52
Met de fusie met Ziggo verdwijnen er ook een paar leuke kanalen zoals 13TH street, C&I, History. Al gezien?

10 januari 2015, 13:08
@Mariapica Hebben de buren wel nog steeds signaal? En heb je al geprobeerd een TV rechtstreeks aan te sluiten en vervolgens zenders automatisch laten zoeken? Zo kun je uitsluiten of het signaal totaal

09 januari 2015, 14:27
Das lekker alles ligt er uit, en ze komen pas dinsdag langs.

31 december 2014, 23:18
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer