obey-robots.txt
14 Juli 2014, 11:32
Navigatie
Ledenenquête
Analoge televisie via de kabel moet blijven:

Ja
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Ja 85% [82 stemmen]
85% [82 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Nee 15% [14 stemmen]
15% [14 stemmen]

Stemmen: 96
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 15 apr 2010

Enquête-archief
Onderwerp bekijken
WiFi, draadloos internetten
 Onderwerp afdrukken

Verbinding traag en onstabiel

Raymondrmi
Hallo,

Ik heb sinds kort het standaard pakket van UPC 50mb met een Cisco router. Helaas is de wireless verbinding erg traag of valt helemaal weg.
De upc-helpdesk wil een monteur langs sturen, omdat ze het remote niet op kunnen lossen. Alle modems die ik heb gehad, stonden op dezelfde plek en had ik altijd een perfecte verbinding.

Wat ik graag van jullie wil weten; is de cisco de moeite waard om te vervangen, of kan ik beter een accesspoint kopen van bijv. Sitecom (WL 331)?

Alvast bedankt voor de oplossing of het advies.

Groeten,
Raymond

magicwizz
Raymondrmi schreef:

Hallo,

Ik heb sinds kort het standaard pakket van UPC 50mb met een Cisco router. Helaas is de wireless verbinding erg traag of valt helemaal weg.
De upc-helpdesk wil een monteur langs sturen, omdat ze het remote niet op kunnen lossen. Alle modems die ik heb gehad, stonden op dezelfde plek en had ik altijd een perfecte verbinding.

Wat ik graag van jullie wil weten; is de cisco de moeite waard om te vervangen, of kan ik beter een accesspoint kopen van bijv. Sitecom (WL 331)?

Alvast bedankt voor de oplossing of het advies.

Groeten,
Raymond

Er kunnen een aantal factoren zijn die de wireless verbinding in de weg kunnen staan.

- Meerdere wireless netwerken in de buurt die misschien ook op hetzelfde kanaal zenden.
- De wifi module in het modem kan wat aan de slechte kant zijn.
- Instellingen in de modem staan verkeerd.

Allereerst wat je eens kan proberen is het modem een harde reset te geven.
Dit doe je door de resetknop achterop het modem voor 20 á 30 seconde lang in te drukken en vervolgens los te laten.

Wireless kanaal wijzigen:
- Log in op het modem via het adres : 192.168.100.1 en laat username en password leeg en log in.
- Ga naar Wireless en dan Basic Settings.
- Kies bij wireless configuration voor "Manual"
- Zet hem op een kanaal nummer en controleer of je daarmee eventueel meer bereik krijgt (Bij "drukke" frequenties kunnen wireless verbindinging elkaar onderdrukken.

Raymondrmi
Bedankt voor je reactie.

Helaas zijn de drie kanalen al getest, met hulp van de upc helpdesk. Geen van de kanalen gaf het gewenste resultaat. Ik heb zelf het vermoeden dat de zender niet in orde is. Wanneer ik in de zelfde kamer sta is het signaal goed. Zodra ik weg loop, stort het signaal in. Bij elk kanaal het zelfde resultaat.

Mijn eerdere routers en accesspoints stonden op dezelfde plek, maar gaven stuk voor stuk een goede verbinding in mijn hele huis met default settings. Nu wil ik gebruik maken van de 50mb verbinding. De cisco kan max.20mb aan, volgens de upc medewerker, wat ik zonde vind van de lijncapaciteit Smile

Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoord plaatsen
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Verbinding traag en onstabiel', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
verbinding valt laatste week steeds weg Storing 156 14 juni 2014, 21:11
storing in telefoon verbinding? Storing 2 12 maart 2014, 20:11
Wifi traag of ligt eruit Snelheid 8 30 januari 2014, 08:14
Browser en internet verbinding probleem Algemeen 5 27 juli 2013, 14:54
Traag internet 's nachts Algemeen 2 31 mei 2013, 12:28
Goedemorgen bezoeker
Inloggen
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Popeye02:50:40
dianina 1 dag
rodney 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogt zijn om een bericht te plaatsen.

15 juni 2014, 19:42
Heb je ook een Qualcomm Atheros AR956x wifi adapter ?

14 juni 2014, 11:44
O kreeg jij die Wifispots ook niet werkend? Ik ook niet. Zal er wel eens achteraan gaan, maar het is in ieder geval niet die geweldige dienst die ze beloofd hadden.

12 juni 2014, 21:55
Heeft er iemand UPC WifiSpots werkend gekregen op win8 of 7 ? op meerdere locaties en systemen geprobeerd met juiste instellingen en gegevens, maar helaas. Telefoon en tablet werkend

07 juni 2014, 14:07
@DMSMED1975 Heb je inmiddels alweer TV? Je hebt altijd nog de mogelijkheid om de coaxkabel direct achterin de tv te steken zodat je in ieder geval een aantal basis zenders kan kijken. Welliswaar is de

03 juni 2014, 21:35
Alweer geen internet en tot myn grote spyt, na het terugzetten van de fabrieksinstelling
en van de mediabox kan ik vervolgens een week lang ook geen t.v meer kyken want de monteur komt over een week pa

Klacht over UPC?
Meld uw klacht over UPC aan Coax.nl de Kabel Belangen Vereniging.
Post óók uw klacht hier in het forum zodat lotgenoten kunnen reageren!
Snel nieuw onderwerp posten
Snel nieuw onderwerp posten

Betreft:

Lid van COAX?:

Voornaam:

Achternaam:

Adres:

Postcode: Woonplaats:

E-mail:

Telefoonnummer:

Modem:

Provider: