obey-robots.txt
05 December 2016, 21:34
Navigatie
Ledenenquête
Analoge televisie via de kabel moet blijven:

Ja
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Ja 83% [90 stemmen]
83% [90 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Nee 17% [18 stemmen]
17% [18 stemmen]

Stemmen: 108
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 15 apr 2010

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
UPC Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken

EPC3925 iedere dag reset nodig???

harold
Hallo,

Ben net klant van UPC, 3-in-1 pakket. TV prima, signaal zeer goed, internet snelheid top, maar het EPC3925 modem vertoont kuren.

Na aansluiten van het modem zagen Wifi clients hem niet (SSID niet zichtbaar). Bellen met helpdesk bood uitkomst, medewerker
stelde remote het SSID en wachtwoord in (althans ik neem aan dat hij dat deed). Daarna leek alles gewoon te functioneren.

Echter, iedere nacht, en soms ook overdag, verliest het modem (blijkbaar) zijn connectie. Alle blinkenlights gewoon op groen,
maar de telefoon heeft geen kiestoon meer en Wifi clients zien wel de SSID, maar connecten kan niet meer (krijgen geen IP).
Als ik het modem aan en uit zet dan gaat het een halve dag goed en dan is het weer mis.

Ik heb alle opties in de management console bekeken maar zie niks geks. Signal to noise verhouding is prima, bijna 40.
Valt me wel op dat ik hem niet in bridge mode kan zetten, had graag met eigen router getest of dat beter gaat.

Moet ik nou echt een tijdschakelaar aan mijn stopcontact hangen om dat modem dagelijks te poweren? Smile

Iemand die dit herkent en/of goede raad heeft?
 
abkebap
harold zie je prive bericht heb je een aantal oplosingen gestuurd. of eventueel wat je even moet doen.
 
vuurvreter
Beste allemaal,

Ook ik heb problemen met de bewuste Cisco modem.
Problemen met de telefonie (niet kunnen bellen, bij opnemen geen gehoor, ook niet als ik gebeld word) kraken en ruis op de lijn.

Internet is eigenlijk het zelfde.
Pagina's die vaak niet geopend willen worden en uitvallende verbindingen (Wi-Fi)

Volgens UPC zou het liggen aan een verkeerde Firmware van de modem, klopt dit?

Graag jullie advies.
 
harold
abkebap schreef:

harold zie je prive bericht heb je een aantal oplosingen gestuurd. of eventueel wat je even moet doen.


Bij deze de gevraagde informatie:

Model: Cisco EPC3925
Vendor: Cisco
Hardware Revision: 1.0
MAC Address: 18:59:33:8c:7c:ca
Bootloader Revision: 2.3.0_R1
Current Software Revision: epc3925-ESIP-12-v302r125533-120315c_upc
Firmware Name: epc3925-ESIP-12-v302r125533-120315c_upc.bin
Firmware Build Time: Mar 15 11:37:15 2012
Cable Modem Status: Operational
Wireless Network: Enable


Cable Modem State

DOCSIS Downstream Scanning: Completed
DOCSIS Ranging: Completed
DOCSIS DHCP: Completed
DOCSIS TFTP: Completed
DOCSIS Data Reg Complete: Completed
DOCSIS Privacy: Enabled

Downstream Channels

Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: 0.1 dBmV 39.0 dB
Channel 2: 2.0 dBmV 39.5 dB
Channel 3: 1.6 dBmV 39.4 dB
Channel 4: 1.5 dBmV 39.2 dB
Channel 5: 0.7 dBmV 38.6 dB
Channel 6: 0.1 dBmV 39.0 dB
Channel 7: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 8: 0.0 dBmV 0.0 dB

Upstream Channels

Power Level:
Channel 1: 50.4 dBmV
Channel 2: 0.0 dBmV
Channel 3: 0.0 dBmV
Channel 4: 0.0 dBmV

Automatisch samengevoegd met vorige post op: juli 31 2012 10:54:04:
vuurvreter schreef:

Beste allemaal,

Ook ik heb problemen met de bewuste Cisco modem.
Problemen met de telefonie (niet kunnen bellen, bij opnemen geen gehoor, ook niet als ik gebeld word) kraken en ruis op de lijn.

Internet is eigenlijk het zelfde.
Pagina's die vaak niet geopend willen worden en uitvallende verbindingen (Wi-Fi)

Volgens UPC zou het liggen aan een verkeerde Firmware van de modem, klopt dit?

Graag jullie advies.



Jouw problemen lijken echter helemaal niet op mijn problemen. Dit klinkt gewoon als een slechte verbinding. Mijn verbinding is helemaal perfect, alleen hangt het modem zich iedere nacht op, of iets dergelijks, en moet ik hem aan en uit zetten om weer verbinding te krijgen.
Gewijzigd door harold op 31 juli 2012, 10:54
 
vuurvreter
Beste allemaal,

Ook ik heb problemen met de bewuste Cisco modem.
Problemen met de telefonie (niet kunnen bellen, bij opnemen geen gehoor, ook niet als ik gebeld word) kraken en ruis op de lijn.

Internet is eigenlijk het zelfde.
Pagina's die vaak niet geopend willen worden en uitvallende verbindingen (Wi-Fi)

Volgens UPC zou het liggen aan een verkeerde Firmware van de modem, klopt dit?

Graag jullie advies.


Jouw problemen lijken echter helemaal niet op mijn problemen. Dit klinkt gewoon als een slechte verbinding. Mijn verbinding is helemaal perfect, alleen hangt het modem zich iedere nacht op, of iets dergelijks, en moet ik hem aan en uit zetten om weer verbinding te krijgen.

Volgens mij staat er ook nergens dat mijn probleem gelijk aan die van jou is Wink
En mijn verbinding is geen slechte verbinding, dat heeft UPC allang nagekeken.
Ik geef alleen aan dat ik ook een probleem met hetzelfde type modem heb.

Model: Cisco EPC3925
Vendor: Cisco
Hardware Revision: 1.0
MAC Address: e4:48:c7:7e:b2:14
Bootloader Revision: 2.3.0_R1
Current Software Revision: epc3925-ESIP-12-v302r125533-120315c_upc
Firmware Name: epc3925-ESIP-12-v302r125533-120315c_upc.bin
Firmware Build Time: Mar 15 11:37:15 2012
Cable Modem Status: Operational
Wireless Network: Enable


Cable Modem State
DOCSIS Downstream Scanning: Completed
DOCSIS Ranging: Completed
DOCSIS DHCP: Completed
DOCSIS TFTP: Completed
DOCSIS Data Reg Complete: Completed
DOCSIS Privacy: Enabled

Downstream Channels
Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: 4.7 dBmV 39.1 dB
Channel 2: 4.9 dBmV 39.0 dB
Channel 3: 4.7 dBmV 39.0 dB
Channel 4: 4.2 dBmV 37.9 dB
Channel 5: 4.7 dBmV 39.2 dB
Channel 6: 4.8 dBmV 39.3 dB
Channel 7: 5.2 dBmV 38.6 dB
Channel 8: 4.9 dBmV 38.3 dB
 
abkebap
4e32d52547f886a1f456ecf6267d3297
je waardes zijn goed. enkel wil je toch even kijken bij channel selction op je modem als hij uitvalt en weer aanzet of hij op de zelfde start ferquentie online komt
bijvoorbeeld hij komt online op upstream channel 2 en upstream ferqentie 362750000 en als je hem uit zet en hij komt online op 314750000 upstream ferqentie en op upstreamchannel 1 dan houd het modem zijn ferqentie niet vast! probeer dat eens te
testen als je wil.
 
magicwizz
@Harold, Ik adviseer je even om naar de helpdesk te bellen. Als je belt via UPC bel dan even naar 1200 en anders via 0900 1580.

Dat het modem telkens wegvalt is niet goed en mogelijk kunnen ze een oplossing bieden door een monteur langs te sturen om te zien wat er binnen in huis verkeerd gaat. Het kan zijn een defecte Wandcontactdoos, kabel naar het modem defect. maar het kan ook zijn dat je modem defect is.
Gewijzigd door magicwizz op 03 augustus 2012, 21:54
 
harold
magicwizz schreef:

@Harold, Ik adviseer je even om naar de helpdesk te bellen. Als je belt via UPC bel dan even naar 1200 en anders via 0900 1580.

Dat het modem telkens wegvalt is niet goed en mogelijk kunnen ze een oplossing bieden door een monteur langs te sturen om te zien wat er binnen in huis verkeerd gaat. Het kan zijn een defecte Wandcontactdoos, kabel naar het modem defect. maar het kan ook zijn dat je modem defect is.


Dit is wat ik uiteindelijk ook gedaan heb, en ik heb een nieuw modem gekregen.
Sindsdien is het probleem niet meer opgetreden. Goed opgelost dus!

Harold
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'EPC3925 iedere dag reset nodig???', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
EPC3925: DHCP problemen Eigen netwerk 8 03 februari 2014, 21:59
IP kamera onbereikbaar achter EPC3925 Algemeen 5 16 maart 2013, 14:07
router/modem epc3925 kanaal wijziging UPC-official gedeelte 2 24 november 2012, 00:14
Bridgemode voor de EPC3925, TWG850 en de TWG870 volgen later Hardware instellingen 1 23 oktober 2012, 10:24
EPC3925 van Ziggo gebruiken op UPC UPC met eigen modem of router 2 05 oktober 2012, 20:41
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Popeye01:17:46
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

18 februari 2015, 12:04
Doe de Enquête op het Forum bij UPC Digitale Televisie en stem voor behoud van SYFY!!!

14 februari 2015, 11:52
Met de fusie met Ziggo verdwijnen er ook een paar leuke kanalen zoals 13TH street, C&I, History. Al gezien?

10 januari 2015, 13:08
@Mariapica Hebben de buren wel nog steeds signaal? En heb je al geprobeerd een TV rechtstreeks aan te sluiten en vervolgens zenders automatisch laten zoeken? Zo kun je uitsluiten of het signaal totaal

09 januari 2015, 14:27
Das lekker alles ligt er uit, en ze komen pas dinsdag langs.

31 december 2014, 23:18
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer